  • 1. Data: 2010-12-07 08:11:28
    Temat: wypowiedzenie czy rozwiązanie umowy
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    Witam,
    mam taki mały problem. Mam podpisaną z klientem umowę o świadczenie
    usługi dostępu do internetu. Klient przestaje płacić i kontakt się z nim
    urywa. Nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile itd. W związku w
    powyższym chciałbym zakończyć z nim współpracę i starać się o pieniądze
    przed sądem. I teraz czy powinienem mu wysłać wypowiedzenie umowy czy
    może rozwiązanie umowy?

    Łukasz

  • 2. Data: 2010-12-07 08:34:38
    Temat: Re: wypowiedzenie czy rozwiązanie umowy
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "ŁR" <l...@W...pl> napisał

> [...]
    > powyższym chciałbym zakończyć z nim współpracę i starać się o pieniądze
    > przed sądem. I teraz czy powinienem mu wysłać wypowiedzenie umowy czy

    A co masz napisane w samej umowie? Co ona przewiduje w takich przypadkach?
    Bo jeśli zupełnie nic, to - obym się mylił - możesz mieć więcej niż "taki
    mały problem" ;-)

    Standardowo w takich przypadkach stosuje się rozwiązanie umowy bez
    wypowiedzenia.

    K.

  • 3. Data: 2010-12-07 08:42:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 09:11, ŁR pisze:
> [...]
    > urywa. Nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile itd. W związku w
    > powyższym chciałbym zakończyć z nim współpracę i starać się o pieniądze

    1. jakie pieniądze?
    2. co zostało w tym temacie ustalone w umowie?
    3. jesteś pewien, że np. nie zmarł albo nie trafił do szpitala?

  • 4. Data: 2010-12-07 08:47:37
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    W dniu 2010-12-07 09:42, Andrzej Lawa pisze:
    > 1. jakie pieniądze?

    280 zł brutto

    > 2. co zostało w tym temacie ustalone w umowie?

    W umowie mam zawarte, że mogę z klientem rozwiązać umowę w trybie
    natychmiastowym jeżeli nie będzie płacił dłużej niż 2 miesiące.

    > 3. jesteś pewien, że np. nie zmarł albo nie trafił do szpitala?

    Wyprowadził się do innego mieszkania a to wynajmuje.

    Łukasz

  • 5. Data: 2010-12-07 08:48:23
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    W dniu 2010-12-07 09:34, Krzysztof pisze:
> [...]

    natychmiastowym jeżeli nie będzie płacił dłużej niż 2 miesiące.

    > Standardowo w takich przypadkach stosuje się rozwiązanie umowy bez

    Łukasz

  • 6. Data: 2010-12-07 08:50:04
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "ŁR" <l...@W...pl> napisał

    > W umowie mam zawarte, że mogę z klientem rozwiązać umowę w trybie
    > natychmiastowym jeżeli nie będzie płacił dłużej niż 2 miesiące.

    To dlaczego zadajesz dziecinne pytania? :)
    Odpowiedź masz przecież w samej umowie.

    K.

  • 7. Data: 2010-12-07 08:52:49
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    W dniu 2010-12-07 09:50, Krzysztof pisze:
    > "ŁR" <l...@W...pl> napisał

    > To dlaczego zadajesz dziecinne pytania? :)
    > Odpowiedź masz przecież w samej umowie.

    No niby tak, ale regulamin robiłem na bazie innego. I kiedy przyszło mi
    zastosować odpowiedni punkt regulaminu naszły mnie wątpliwości jak to
    faktycznie powinno wyglądać i czym to w zasadzie się różni w świetle prawa.

    Łukasz

  • 8. Data: 2010-12-07 09:07:17
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    ŁR <l...@W...pl> napisał(a):

> [...]

    Nauczony tym doświadczeniem w następnych umowach dodałbym bym jeszcze,
    że w takich przypadkach wypowiedzenie nie wymaga formy pisemnej.

    A czy chory czy umarł to nie ma znaczenia, nie płaci, nie ma internetu.
    Jeśli modem jest własnością firmy to albo go zwróci w wyznaczonym terminie
    albo zapłaci, też w terminie.

    Umowy muszą być krótkie ale jednoznaczne.

    Andrzej.

  • 9. Data: 2010-12-07 09:17:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 09:47, ŁR pisze:

    > 280 zł brutto

    Bardziej chodziło mi o kwestię "za co". Zaległy abonament? Kara umowna?

    > W umowie mam zawarte, że mogę z klientem rozwiązać umowę w trybie
    > natychmiastowym jeżeli nie będzie płacił dłużej niż 2 miesiące.

    No to wio.

    > Wyprowadził się do innego mieszkania a to wynajmuje.

    Nowy lokator nie chce "przejąć" przyłącza?

  • 10. Data: 2010-12-07 09:21:35
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    W dniu 2010-12-07 10:17, Andrzej Lawa pisze:

    > Bardziej chodziło mi o kwestię "za co". Zaległy abonament? Kara umowna?

    Zaległy abonament.

    > No to wio.

    > Nowy lokator nie chce "przejąć" przyłącza?

    Nowy nie chce rozmawiać, tylko powiedział że ot tu tylko wynajmuje
    mieszkanie od ww osobnika.

    Łukasz