  • 21. Data: 2005-08-04 13:33:18
    Temat: Re: czy pracownik ochrony ma prawo nie wpuscic konsumenta do sklepu?
    Od: scream <n...@p...pl>

    badzio napisał(a):
    > A co ze sklepami do ktorych mozna wejsc jedynie posiadajac odpowiednia
    > karte? Np Makro czy Selgros.

    po pierwsze, to jak juz tu ktos napisal, takie obiekty to nie sa
    ogolnodostepne sklepy (chocby dlatego, ze aby wejsc musisz miec karte :)
    a posiadanie karty zobowiazuje do respektowania regulaminu... takie
    sklepy dzialaja bardziej na zasadzie klubu, ktory wpuszcza tylko swoich
    czlonkow, niz ogolnodostepnego sklepu

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 22. Data: 2005-08-04 14:03:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Harry wrote:

    > nie wiem gdzie ,a le gdziesz widzialem w telewizji program gdzie bylo ze
    > zakaz wstepu maja zlodzieje i wywieszone ich zdjecia(albo zdjecia mial
    > ochroniaz, ew za lada sklepowa) takich osob nie wpuszczaja i maja do
    > tego prawo, jak co to mozna sie sadzic ale tego nie robili bo byly
    > nagranai kamer ;)

    Nie, nie mają.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 23. Data: 2005-08-04 14:04:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    radxcell wrote:

    > czy sklep - instytucje handlowa - obowiazuja jakies szczegolne przepisy?

    Owszem. Bo sklep jest placówką handlową.

  • 24. Data: 2005-08-04 14:53:21
    Od: DonWito <d...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Aug 2005 12:54:05 +0200
    "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> wrote:

    [cut]
> [...]

    A Federacja Konsumentów na to:
    "(...) Konsumenci często pytają, czy praktyki hipermarketów dotyczące
    zakazu wnoszeni np. plecaków są prawnie uzasadnione. Wyjaśniamy, że w
    takich przypadkach sklep musi zapewnić odpowiednie miejsce na
    przechowanie rzeczy klientów. Depozyt w szafkach zamykanych na klucz lub
    przechowalnia jest praktyką, którą wprowadzają hipermarkety w ramach
    ustalonego przez siebie regulaminu sprzedaży. Taki regulamin obowiązuje
    osoby wchodzące do sklepu. Jeśli nam to nie odpowiada, pozostaje przyjść
    do marketu bez plecaka lub wybrać konkurencję."

    Fragment wziąłem ze strony:
    http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=189 (adres jest mylący, ale to
    jest strona Federacji).

    I kto ma rację? ;)

    pozdrawiam!
    dw.

  • 25. Data: 2005-08-04 14:55:00
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości

    > A co ze sklepami do ktorych mozna wejsc jedynie posiadajac odpowiednia
    > karte? Np Makro czy Selgros.

    To są SKLEPY ? Pierwsze slysze.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 26. Data: 2005-08-04 16:15:44
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    RadXcell answers to DonWito,
    who wrote in
    > Fragment wziąłem ze strony:
    > http://ww20.mediarun.pl/story.php?story=189 (adres jest mylący,
    > ale to jest strona Federacji).
    > I kto ma rację? ;)

    o tym wlasnie pisalem od poczatku - interpretacje
    nie sa jednoznaczne... :(
    a temat nosny i na czasie

    pozdr,
    rdx
    http://ggrypsy.blog.pl

  • 27. Data: 2005-08-04 23:51:07
    Od: "PAweł" <p...@w...pl>

    Aoto inny kwiatek z podobnej łączki.
    Otóz dość powszechnie sprzedawane sa b. marnej zresztą jakości chińskie
    narzędzia , sprowadzane i występujące pod firmą TOPEX.
    Jest tylko kilka w Polsce punktów serwisowych tej firmy, gdzie detaliści
    odsyłaja klientów z reklamacjami gwarancyjnymi.
    W Warszawie punkt serwisowy mieści sie na terenie magazynów firmy i od
    klienta, chcącego zrealizowac swoje uprawnienia konsumenckie i oddac towar
    do naprawy gwarancyjnej ochrona obiektu żąda wylegitymowania się dowodem
    osobistym.
    Co na to Ustawa o ochronie danych i ustawy konsumenckie? - ja ich spuściłem
    (dla zasady) na drzewo i zażyczyłem sobie (skutecznie, ale po długiej
    dyskusjokłótni ), aby ktoś przyszedł i załatwił mnie w biurze przepustek.

  • 28. Data: 2005-08-05 09:19:12
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "DonWito" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

    A ja swojego plecaka i tak nie oddam.
    Nosze czesto w plecaku aparat cyfrowy i kto mi w jakims depozycie
    zagwarantuje ze nic z tego plecaka nie zginie??

    A niech mnie ochroniarz sproboje zatrzymac jak bede chcial wejsc, od razu
    telefon na policje :)

    Jacek

  • 29. Data: 2005-08-06 18:38:47
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Uprawnienia pracowników ochrony wynikają z ustawy. Mają oni prawo
    > "zatrzymania" osoby w ściśle określonych wypadkach.

    "Niewpuszenie" to co innego niż "np."wyproszenie" czy też "zatrzymanie"

    Sklep z natury jest dla wszystkich,

    Myślę, że tu jest sedno problemu. Moim zdaniem jednak sklep jest inną
    "przestrzenią publiczną" niż np. chodnik. Zgodnie z Twoją opinią
    ochroniarz nie miałby prawa wyprosić z marketu np. podpitego bezdomnego,
    który gdzieś w kącie chciałby się przespać. Bo przecież nie naruszył
    prawa, nie kradł, nie rozrabiał, innym nie przeszkadza, towaru nie
    dotyka itd. Myślę, że ochrona ma prawo do pewnej "door celection" mając
    na względzie ochronę powierzonego towaru i klientów. IMHO sklep jest dla
    wszystkich chcących korzystać zgodnie z przeznaczeniem obiektu.

    wiec i drugi
    > argument odpada. Nie da się niedopuścić klienta do wejścia, nie
    > naruszając jego wolności, w konsekwencji czego nie da się zgodnie z
    > prawem go nie wpuścić.

    Jak to nie? Najpierw się prosi o dobrowolne odstąpienie od wejścia.
    Chyba takie prawo przysługuje każdemu właścicielowi posesji.
    Jak delikwent się stawia , czyli próbuje wejść siłą, to dopuszcza się
    ataku na ochroniarza, a więc w samoobronie go...:-)
    W innym wypadku można by dla rozrywki co sobota udać się w kilku do
    pobliskiego marketu by po krótkiej prowakacji na bramce dać po mordzie
    ochroniarzowi, he, he ..bo on nie miał prawa mnie nie wpuszczać i sie
    broniłem.
    pozdrawiam

  • 30. Data: 2005-08-06 19:00:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gogo wrote:

    > Jak to nie? Najpierw się prosi o dobrowolne odstąpienie od wejścia.
    > Chyba takie prawo przysługuje każdemu właścicielowi posesji.

    Posesji nie będącej sklepem - owszem. Właścicielowi sklepu - nie. Może
    najwyżej nie otwierać sklepu w ogóle.