  • 1. Data: 2005-08-03 20:34:37
    Temat: Na zarządzenie prokuratora zażalenie nie przysługuje?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Sytuacja wygląda tak:
    Podejrzany siedzi w areszcie ponad pół roku. Jego żona wystąpiła o
    widzenie z dziećmi. Prokuratorka w odpowiedzi wydała zarządzenie o odmowie
    widzenia aresztowanego z jego dziećmi. Uzasadnienie jest idiotyczne więc
    pominę. Na rewersie dokumentu jest pouczenie, że na to zarządzenie nie
    przysługuje zażalenie.
    Moje pytanie brzmi: czy faktycznie od tej decyzji nie można sie odwołać
    (zażalić czy jak to zwał)??
    I drugie pytanie: jak skutecznie można zabiegać o takie widzenie?
    Dodam, że najmłodszy syn ma 7 lat - w takim wieku pół roku to cała epoka.
    No i zapotrzebowanie na kontakt z ojcem ogromne. Pomijając prawo ojca do
    widzenia się z dziećmi, kwestią jest prawo dzieci do widywania się z
    ojcem.
    W imieniu tej rodziny proszę, poradźcie co robić w takiej sprawie.

    Alek

  • 2. Data: 2005-08-04 10:47:12
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    wiadomości news:dcr9r5$df1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ojcem.
    > W imieniu tej rodziny proszę, poradźcie co robić w takiej sprawie.

    Zwóć się do Rzecznika Praw Dziecka -być może to poskutkuje
    Życzę powodzenia
    KK

  • 3. Data: 2005-08-04 14:12:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał
    w wiadomości news:dcsrnt$g2n$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zwóć się do Rzecznika Praw Dziecka -być może to poskutkuje
    > Życzę powodzenia

    Ta opcja była już przerabiana. Rzecznik Praw Obywatelskich też.
    Czas reakcji baaardzo długi a jedyne co rzecznicy "zrobili" to
    wysłali pisemko do prok. z prośbą o informacje. Działania pozorne.
    Pismo do prok. nadrzędnej dało niemal identyczny skutek - zostało
    przesłane do rejonowej "do załatwienia". A tam konsekwentnie: odmowa.
    Wygląda na to, że prokurator ma nad aresztowanym władzę absolutną i nie
    podlegającą żadnej kontroli.
    Jakieś pomysły na konkretne kroki jakie można tu podjąć?

    Alek

  • 4. Data: 2005-08-06 12:38:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

    > Jakieś pomysły na konkretne kroki jakie można tu podjąć?

    Nic nie można zrobić. następnym razem niech ojciec myśli
    perspektywicznie i będzie grzeczny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 5. Data: 2005-08-06 14:24:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Nic nie można zrobić. następnym razem niech ojciec myśli
    > perspektywicznie i będzie grzeczny.

    Hola, hola! Ty juz go skazałeś. A gdzie domniemanie niewinności?
    Według oskarżonego i jego rodziny jest on niesłusznie oskarżony.
    Czyli według twojej rady "myślał perspektywicznie i był grzeczny"
    a mimo to jego sytuacja jest jaka jest.
    Zostawiając na boku winę i zasadność przedłużania stosowania aresztu,
    nie mam pojęcia w jaki sposób widzenie z dziećmi może zagrozić
    prawidłowemu przebiegowi śledztwa. A to zdaje się jest celem
    aresztowania? Tak więc albo jest jakiś błąd w prawie albo jest ono
    źle stosowane. Tego chciałbym się dowiedzieć.

    Alek

  • 6. Data: 2005-08-06 15:01:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

    > Hola, hola! Ty juz go skazałeś. A gdzie domniemanie niewinności?

    A czy6 ja wyglądam na sąd? Mnie domniemanie niewinności nic nie obchodzi.

    > Według oskarżonego i jego rodziny jest on niesłusznie oskarżony.

    Pewnie że mogą sobie tak myśleć.

    > Czyli według twojej rady "myślał perspektywicznie i był grzeczny"
    > a mimo to jego sytuacja jest jaka jest.

    Skoro tak twierdzi ...

> [...]
    > aresztowania? Tak więc albo jest jakiś błąd w prawie albo jest ono
    > źle stosowane. Tego chciałbym się dowiedzieć.

    Nie wiem czy wiesz że zdarza się że takie wizyty rodzinne czasem służą
    do komunikowania się tymczasowego aresztowanego z kolegami z wolności.
    Dziecko może przekazywać grypsy i takie tam. To się zdarza.

  • 7. Data: 2005-08-06 16:19:36
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Nie wiem czy wiesz że zdarza się że takie wizyty rodzinne czasem służą
    > do komunikowania się tymczasowego aresztowanego z kolegami z wolności.
    > Dziecko może przekazywać grypsy i takie tam. To się zdarza.

    No to uzupełnię fakty. Aresztowany miał już widzenia z matką i z żoną.
    Ponadto wielokrotnie widywał się z adwokatem. Tak więc możliwość
    przekazywania informacji miał i nadal ma. Czyli nie o to chodzi.
    A więc o co??

    Alek

  • 8. Data: 2005-08-06 22:03:42
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czyli nie o to chodzi.
    > A więc o co??

    Zapytaj prokuratora, który ma tymczasowo aresztowanego w dyspozycji i zna
    sprawę - a nie przypadkowych ludzi na forum. Ludzie tutaj co mogli to Ci już
    odpowiedzieli, nie sądzę by można było dodać coś jeszcze.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2005-08-07 08:25:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Zapytaj prokuratora, który ma tymczasowo aresztowanego w dyspozycji i
    zna
    > sprawę

    Nie zrozumiałeś opisu sytuacji ani moich pytań. Odmowa widzeń z dziećmi
    nie ma żadnego sensownego uzasadnienia, zdaniem aresztowanego i jego
    rodziny jest wyłącznie szykaną.

    > - a nie przypadkowych ludzi na forum.

    Nie pytam przypadkowych ludzi lecz znających się na prawie, szczególnie na
    procedurze karnej. Jeśli nie potrafisz pomóc to nie zabieraj głosu.

    > Ludzie tutaj co mogli to Ci już
    > odpowiedzieli, nie sądzę by można było dodać coś jeszcze.

    A ja nadal mam niedosyt informacji. Niezależnie od tego konkretnego
    przypadku chciałbym wiedzieć kto i jak kontroluje prokuraturę w zakresie
    jej władzy nad aresztowanym. O fakcie aresztowania decyduje sąd i są tam
    procedury odwoławcze. Natomiast o różnych aspektach stosowania aresztu
    decyduje prokurator (korespondencja, widzenia, może coś jeszcze - nie
    wiem). I chciałbym się dowiedzieć jak można zareagować w przypadku gdy tą
    swoją władzę prokurator wykonuje z pokrzywdzeniem aresztowanego.

    Alek

  • 10. Data: 2005-08-07 08:46:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

> [...]
    > wiem). I chciałbym się dowiedzieć jak można zareagować w przypadku gdy tą
    > swoją władzę prokurator wykonuje z pokrzywdzeniem aresztowanego.

    Nie można już ktoś ci to powiedział, a ty swoje. Nawet w prokuraturze
    nie ma ręcznego sterowania z góry. Jak ustawodawca uznał że nie
    przysługuje środek odwoławczy od zarządzenia Prokuratora to nie
    przysługuje. Koniec i kropka.