  • 21. Data: 2013-08-29 06:43:02
    Temat: Re: czy komornik może
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-29 00:03, PMG pisze:

    > Nie wiem czy komornik może zająć fanty pochodzące z kradzieży

    Może (musi) zająć wszystko będące we władaniu dłużnika.

    > ale na
    > licytacji komorniczej kupujesz rzeczy tzn. ruchomości (art 879 kpc) i
    > nieruchomości (art 1000 kpc) bez obciążeń.

    Nie jestem przekonany, czy to o takie "obciążenia" chodzi.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2013-08-30 09:40:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2013, wromek wrote:

    > Wg mnie to tak nie działa. Kupujesz na licytacji bez wad prawnych tak samo
    > jak neiruchomość.
    > Skoro Ciebie to tak bardzo nurtuje to poszukam podstaw...

    Mnie intryguje takie pytanie - od kiedy *ujawnione* obciążenie
    rzeczy miałoby być "wadą prawną"?
    (i rzecz jasna, to osobna sprawa od "bez obciążeń"!)

    Przecież nieruchomość obciążona hipoteką nie jest wadliwa ("wadliwa
    prawnie") - nabywca wie co kupuje. Nieruchomość razem z długiem.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2013-08-31 09:36:57
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 28 Aug 2013 12:21:49 +0200, wromek napisał(a):

    > wycene robi rzeczoznawca, nie komornik. na wycene mozna sie poskarzyc
    Można, można... Po ilu latach i i po ilu przypadkach 'zadzialała' procedura
    ochronna?
    http://wiadomosci.onet.pl/olsztyn/szczytno-skazany-p
    rawomocnie-komornik-nadal-prowadzi-kancelarie/f5774

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2013-08-31 11:27:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-31 09:36, poreba pisze:

    > Można, można... Po ilu latach i i po ilu przypadkach 'zadzialała' procedura
    > ochronna?

    Chyba nie wiesz o czym piszesz. Zaskarżenie wyceny hamuje sprzedaż do
    momentu rozpatrzenia zażalenia przez sąd. Egzekucja z nieruchomości to
    sprawa na lata. Nie wiem jaką cipą musi być dłużnik, aby dopuścić do
    sprzedania takiej nieruchomości "za bezcen".

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2013-09-01 03:24:33
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 31 Aug 2013 11:27:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Chyba nie wiesz o czym piszesz.
    Faktem jest, że nie znam przepisów regulujących sprawy egzekucji.

    > Egzekucja z nieruchomości to sprawa na lata.
    Jednakże szczycieńskiemu komornikowi udało zalatwić kilka spraw szybko,
    sprawnie i na szkodę - głównie - dłuzników, kilku.

    Ale przecież komornicy krysztalowi są, a jak nie są, to tylko 'cipa' nie da
    się zmielić lokalnemu układowi - w 100% zadziała 'system', taaa

    --
    pozdro
    poreba

  • 26. Data: 2013-09-01 07:33:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-01 03:24, poreba pisze:

    > Faktem jest, że nie znam przepisów regulujących sprawy egzekucji.

    > Jednakże szczycieńskiemu komornikowi udało zalatwić kilka spraw szybko,
    > sprawnie i na szkodę - głównie - dłuzników, kilku.

    Nie znam szczegółów.

    > Ale przecież komornicy krysztalowi są, a jak nie są, to tylko 'cipa' nie da
    > się zmielić lokalnemu układowi - w 100% zadziała 'system', taaa

    Polacy to jeden z najbardziej cwanych i kombinatorskich narodów, w
    dobrym tego słowa znaczeniu. Nasi rodacy jeżdżą po całej Europie,
    sprowadzają wraki, które potem sprzedają jako pełnosprawne samochody.
    Miliony osób wyemigrowało "na zmywak", aby lepiej zarabiać. W promocji w
    Mediamarkt ludzie zabijają się w kolejkach po tańsze golarki.

    A Ty mi chcesz wmówić, że komornik sprzedaje nieruchomości za "bezcen" i
    jeszcze nikt się nie pokapował, że można z tego skorzystać?

    Przypomnę tylko, że komornik sprzedaje nieruchomości *na licytacji*.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2013-09-04 21:59:38
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Mnie intryguje takie pytanie - od kiedy *ujawnione* obciążenie
    > rzeczy miałoby być "wadą prawną"?
    > (i rzecz jasna, to osobna sprawa od "bez obciążeń"!)

    wyraziłem się nieprecyzyjnie - tak na szybko ;)

    > Przecież nieruchomość obciążona hipoteką nie jest wadliwa ("wadliwa
    > prawnie") - nabywca wie co kupuje. Nieruchomość razem z długiem.

    jak kupujesz "u komornika" to nie kupujesz razem z dlugiem, kupujesz
    czyste...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 28. Data: 2013-09-04 23:24:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Sep 2013, wromek wrote:

    > wyraziłem się nieprecyzyjnie - tak na szybko ;)

    > jak kupujesz "u komornika" to nie kupujesz razem z dlugiem, kupujesz
    > czyste...

    Skoro już pociągnąłeś wątek, to przy okazji wrócę do meritum.

    Nie sprawdzałem w przepisach, nie mam czasu i zdrowia aby w tej chwili
    rozłożyć na drobne chwilowo zbędną mi wiedzę :), ale rozwiązanie
    wygląda na proste.

    Tak mnie w którymś momencie, zupełnie asynchronicznie ;) oświeciło
    gdzie leży błąd w pytaniu które sugerujesz, a raczej w odpowiedzi
    którą sugeruje zadane pytanie.
    Otóż CO ZAJMUJE KOMORNIK oraz CO SPRZEDAJE KOMORNIK, oto jest pytanie :)

    Przecież komornik nie zajmuje nieruchomości oderwanej "prawnie".
    Zajmuje nieruchomość WRAZ Z HIPOTEKĄ, prawda?
    Natomiast, jak słusznie prawisz, sprzedaje "bez obciążeń".

    No to licytuje, spłaca poprzednich khem... jak to by się nazywało,
    "obciążycieli" (wierzycieli hipotecznych?) i *resztę* która mu
    została bierze dla siebie ;)
    Bo dla wierzyciela, który zlecił egzekucję "ohipotekowanej"
    nieruchomości, po potrąceniu kosztów komorniczych, może już
    za wiele nie zostać. A dla dłużnika tym bardziej.
    Ale wierzyciele którzy byli "wcześniej na stosie" są w ten
    sposób zabezpieczeni zgodnie z ideą działania "stosu hipotecznego".

    To nie po stronie kupującego pozostaje obciążenie hipoteczne,
    ono jest po stronie dłużnika - przez to, że mniej długu zostanie
    zaspokojone.
    I wierzycielowi nie opłaca się zlecanie egekucji z nieruchomości
    obciążonej 100% hipoteką, bo nie dostanie ani złotówki, a koszty
    komornicze musi skredytować.

    Dobrze gadam?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2013-09-04 23:31:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > I wierzycielowi nie opłaca się zlecanie egekucji z nieruchomości
    > obciążonej 100% hipoteką, bo nie dostanie ani złotówki, a koszty

    nie.

    na zlosc ci zrobie puszcze z torbami chocbym sam miał nic z tego nie miec.

  • 30. Data: 2013-09-05 09:37:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Sep 2013, witek wrote:

    > nie.
    >
    > na zlosc ci zrobie puszcze z torbami chocbym sam miał nic z tego nie miec.

    A to możesz mieć rację.
    Szczególnie jak dłużnik "nic innego nie ma" bo wszystko na małżonka
    przepisane.

    pzdr, Gotfryd