  • 1. Data: 2013-08-28 09:03:44
    Temat: Niezgodność Towaru z Umową - brudna rzecz?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Wysłałem do sprzedawcy wodery oddychające, które służą do brodzenia
    często w brudnej wodzie. Na woderach osiadł osad, którego ciężko się
    pozbyć, do samych woderów nie dostałem żadnej instrukcji w jaki sposób
    je czyścić czy konserwować. Tuż przed upływem dwóch lat od zakupu wodery
    zaczęły przeciekać. Odesłałem je więc do sprzedawcy, oczywiście
    wcześniej w miarę możliwości wyczyściłem je. Nie chciałem jednak mocno
    ingerować w czyszczenie osadu bojąc się o uszkodzenie tkaniny.
    Sprzedawca odesłał mi je z adnotacją:
    Ze względów higienicznych sprzedający nie ma obowiązku rozpatrywać
    niezgodności towaru z umową sprzedaży.

    Moim zdaniem jest to próba zbycia problemu. Sprzedawca prawdopodobnie
    wie, że tych woderów nie da się doprowadzić do stanu jak przy zakupie.

    Jeszcze raz wyczyściłem te wodery i mam zamiar ponownie wysłać je do
    sprzedawcy. Nie są one jednak w idealnym stanie i mają ślady
    użytkowania, a w niektórych miejscach trudno dostępnych (ściągacze)
    wyczyszczenie ich jest wręcz niemożliwe.

    Jak mogę zabezpieczyć się przed kolejnym odesłaniem ich do mnie.

    Jak jest liczony czas na odpowiedź od czasu kiedy je pierwszy raz
    wysłałem, czy teraz od kolejnego wysłania.

    W międzyczasie upłynęło dwa lata od zakupu, czy to nie przekreśla
    dochodzenia roszczeń?

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 2. Data: 2013-08-28 09:21:52
    Temat: Re: Niezgodność Towaru z Umową - brudna rzecz?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-28 09:03, Ariusz pisze:
    > Jak mogę zabezpieczyć się przed kolejnym odesłaniem ich do mnie.

    Nie da się zabezpieczyć.

    > Jak jest liczony czas na odpowiedź od czasu kiedy je pierwszy raz
    > wysłałem, czy teraz od kolejnego wysłania.

    Nie wiem, czy jest sens wysyłać pod raz drugi, chyba że uznajesz rację,
    że sprzedawca mógł nie rozpatrywać reklamacji "z powodów higienicznych".
    Więc albo czyścisz, wysyłasz jeszcze raz i czekasz 2 tygodnie, albo
    idziesz do sądu.

    > W międzyczasie upłynęło dwa lata od zakupu, czy to nie przekreśla
    > dochodzenia roszczeń?

    Można dochodzić:

    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu;"

    --
    Liwiusz