  • 11. Data: 2013-08-28 12:10:49
    Temat: Re: czy komornik może
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > bank. Poza tym czym innym zajęcie, a czym innym sprzedaż. Od jednego do
    > drugiego droga daleka. Nawet jak nie planujemy nieruchomości sprzedać,
    > to warto zabezpieczyć się na niej, aby nie dopuścić do "odpływu majątku"
    > od dłużnika.

    > Bzdura jakich mało. Niech jeden z drugim, którzy tak krzyczą, że
    > nieruchomości są sprzedawane za bezcen, przystąpią do licytacji, to
    > kupią ją za bezcen+1000zł. W praktyce często jest tak, że nieruchomość w
    > ogóle się nie sprzedaje (z różnych przyczyn,zbyt wysokiej ceny,

    a czasami sie sprzedaja za 2/3 wartosci, a czasami jeszcze taniej.
    I co z tego, ze nie moze. I co zrobisz komornikowi jak chałupę wystawi
    taniej i pojdzie. Mozesz co najwyzej glosno pokrzyczec. Na sad i tak cie
    nie bedzie stac zapewne.
    Nie pisz mi o uczciwosci komornikow.

  • 12. Data: 2013-08-28 12:21:49
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    > I co z tego, ze nie moze. I co zrobisz komornikowi jak chałupę wystawi
    > taniej i pojdzie. Mozesz co najwyzej glosno pokrzyczec. Na sad i tak cie

    wycene robi rzeczoznawca, nie komornik. na wycene mozna sie poskarzyc (tzn.
    zaskarzyc) co nie zmeinia faktu, ze im nizsza wycena tym wieksza szansa na
    sprzedaz nieruchomosci drozej, bo przyjdzie wiecej ludzi i bedzie licytowac.
    komornik nie sprzedaje za 2/3 wartosci tylko wystawia za 3/4 ceny
    oszacowania na pierwszą licytację a za 2/3 ceny oszacowania na drugą.
    widywałem przypadki, ze nieruchomsoc szla w drugiej licytacji za kwote
    wieksza niz 3/4 ceny oszacowania (a czasami szla za cene wieksza niz cena
    rynkowa).

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 13. Data: 2013-08-28 14:23:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-28 11:51, wromek pisze:

    > Przepisami w tej chwili nie (tylko po dyskusjach z licytantami). Ale czy
    > wyobrażasz sobie możliwość, że komornik musi oddać komuś jego własność po
    > wyegzekwowaniu kwoty i zaspokojeniu wierzyciela?

    Przede wszystkim nie wyobrażam sobie, aby prawowity właściciel rzeczy
    nie mógł jej odzyskać tylko dlatego, że została sprzedana przez
    komornika. Jak odkręcić? Tak samo jak z innej sprzedaży. Pojazd wraca do
    właściciela, a roszczenie o zwrot ceny kupujący ma do sprzedającego,
    czyli do licytowanego dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-08-28 19:32:16
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    > odkręcić? Tak samo jak z innej sprzedaży. Pojazd wraca do właściciela, a
    > roszczenie o zwrot ceny kupujący ma do sprzedającego, czyli do

    Wg mnie to tak nie działa. Kupujesz na licytacji bez wad prawnych tak samo
    jak neiruchomość.
    Skoro Ciebie to tak bardzo nurtuje to poszukam podstaw...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 15. Data: 2013-08-28 20:55:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-28 19:32, wromek pisze:

    > Wg mnie to tak nie działa. Kupujesz na licytacji bez wad prawnych tak samo
    > jak neiruchomość.
    > Skoro Ciebie to tak bardzo nurtuje to poszukam podstaw...

    To by było zbyt proste, złodzieje sprzedawaliby fanty przez komornika.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-08-28 22:56:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > To by było zbyt proste, złodzieje sprzedawaliby fanty przez komornika.

    No nie tak prosto zmusic komornika do zajecia się zlodziejem. Trzeba
    najpierw zostac dluznikiem.

  • 17. Data: 2013-08-28 23:05:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-28 22:56, witek pisze:

    > No nie tak prosto zmusic komornika do zajecia się zlodziejem.

    Toż piszę, że przecież to bardzo łatwo ukartować, jeśli stawką miałoby
    być legalne sprzedanie kradzionych rzeczy.

    > Trzeba
    > najpierw zostac dluznikiem.

    To chyba prostsze niż pie***enie.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-08-28 23:08:23
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > No nie tak prosto zmusic komornika do zajecia się zlodziejem. Trzeba
    > najpierw zostac dluznikiem.

    hehe akurat podstawionym dluznikiem tez latwo zostac. widywalem takie
    patenty.
    kupowali dluznikowi starego rupiecia za marne grosze, ktorego cena gieldowa
    byla ok i wierzyciel bral udzial w licytacji i podbijal, jak napompowal cene
    kilka x cena zakupu rupiecia to odpuszczal. wszyscy zadowoleni: komoras bo
    swoje zabral, wierzyciel i dluznik, ktory dostawal dzialke ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 19. Data: 2013-08-29 00:03:04
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2013-08-28 20:55, Liwiusz pisze:

    > To by było zbyt proste, złodzieje sprzedawaliby fanty przez komornika.

    Nie wiem czy komornik może zająć fanty pochodzące z kradzieży ale na
    licytacji komorniczej kupujesz rzeczy tzn. ruchomości (art 879 kpc) i
    nieruchomości (art 1000 kpc) bez obciążeń.

  • 20. Data: 2013-08-29 00:36:54
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-08-28 09:43, Liwiusz pisze:

    > Komornik jest wyjątkiem - kupując na licytacji kupuje się bez obciążeń.

    ha :) to jak komornik sprzeda nieruchomość, to co z kredytem hipotecznym
    na tej nieruchomości?
    Bo kredytobiorca niewypłacalny. Komornik spłaci wierzycieli innych, a
    ten bank na rzecz którego był ten zastaw zostaje bez nieruchomości i z
    dłużnikiem bez kasy?