  • 31. Data: 2013-09-05 10:08:56
    Temat: Re: czy komornik może
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Dobrze gadam?

    "instytucje" uzywaja tylko kalkulatorów, tu emocje są wyłączone. jesli
    osbiorą 20 tys ze 100 zadłuzenia to i tak będą licytować.
    jeśli sie okaże, że mniej to też. licytują nawet jak dług jest dużo większy
    niż potencjalny przychód ze sprzedaży nier. (widywałem takie akcje, np. 140
    tys. nier a 300 zadluzenie)
    komornik swoje 8-15 proc bierze od razu, potem sąd dzieli reszte ale to
    zawsze przychód i cześciowa spłata zadłużenia. reszte odbiorą sobie później
    od osoby lub od dzieci...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 32. Data: 2013-09-05 10:10:35
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > nie.
    >
    > na zlosc ci zrobie puszcze z torbami chocbym sam miał nic z tego nie miec.

    żadna "instytucja" tak nie działa (tu istnieje jakaś racjonalność). osoby
    prywatne czasami tak działają.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 33. Data: 2013-09-05 12:17:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Sep 2013, wromek wrote:

    > "instytucje" uzywaja tylko kalkulatorów, tu emocje są wyłączone. jesli
    > osbiorą 20 tys ze 100 zadłuzenia to i tak będą licytować.

    A to jest oczywiste.
    Miałem na myśli obciążenie bliskie 100% wartości, tak że zostaje
    tylko na wynagrodzenie komornika i pokrycie innych kosztów.

    > jeśli sie okaże, że mniej to też. licytują nawet jak dług jest dużo większy
    > niż potencjalny przychód ze sprzedaży nier. (widywałem takie akcje, np. 140
    > tys. nier a 300 zadluzenie)

    300 złotych?
    Chyba gdzieś widziałem taki opis - ale dłużnik się "zasłużył",
    już nie pamiętam czy skarga coś dała.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2013-09-05 13:52:44
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > A to jest oczywiste.
    > Miałem na myśli obciążenie bliskie 100% wartości, tak że zostaje
    > tylko na wynagrodzenie komornika i pokrycie innych kosztów.

    oni sprzedadzą nawet jak bedzie 300% obciazenia, komornik zabierze ok. 8 a
    reszta to i tak jakis tam przychod...
    koszty komornicze i pochodne to zawsze jest maly % przy wartosci
    nieruchomosci... tzn. gdyby to bylo 200 zł do odzyskania to pewnie by olali
    ale jak to bedzie 100 kpln z 300 kpln to na pewno sie pokuszą.

    300 kpln...

    > 300 złotych?
    > Chyba gdzieś widziałem taki opis - ale dłużnik się "zasłużył",
    > już nie pamiętam czy skarga coś dała.

    chodzi mi o 300 kpln...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 35. Data: 2013-09-06 00:30:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > oni sprzedadzą nawet jak bedzie 300% obciazenia, komornik zabierze ok. 8 a
    > reszta to i tak jakis tam przychod...

    Minus 200%? ;)

    > koszty komornicze i pochodne to zawsze jest maly % przy wartosci
    > nieruchomosci... tzn. gdyby to bylo 200 zł do odzyskania to pewnie by olali
    > ale jak to bedzie 100 kpln z 300 kpln to na pewno sie pokuszą.

    100 z 300 oczywiście.
    Ale mowa była o obciążeniu prawie 100%.
    Czyli 0 z 300, zakładając że się nie pomyliłem w rozumowaniu.
    Przypomnę: *nabywca* jest zwolniony z obciążeń.
    Ale to nie znaczy że *sprzedawca* (czyli komornik) jest zwolniony
    z obciążeń. Mi wychodzi że to on ma spłacić (z wylicytowanej kwoty)
    hipoteki, i jakoś gryzie mi się to z Twoim pomysłem licytowania
    nieruchomości obciążonej na 300% :)

    > 300 kpln...

    Jasne, nie zajarzyłem że tu piszesz "dług" a nie "obciążenie
    hipoteczne", wnoszę o ułaskawienie.
    To oczywiście ma sens.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-09-06 07:28:55
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Minus 200%? ;)

    Jak minus 200?!

    > 100 z 300 oczywiście.
    > Ale mowa była o obciążeniu prawie 100%.
    > Czyli 0 z 300, zakładając że się nie pomyliłem w rozumowaniu.
    > Przypomnę: *nabywca* jest zwolniony z obciążeń.

    Nabywca tak ale sprzedawca to dlużnik a nie komornik. Dlużnik dalej ma do
    spłacenia część przewyzszającą przychód ze sprzedaży nieruchomości.

> [...]
    > z obciążeń. Mi wychodzi że to on ma spłacić (z wylicytowanej kwoty)
    > hipoteki, i jakoś gryzie mi się to z Twoim pomysłem licytowania

    Sprzedawca to dłużnik. Komornik tylko "pomaga" nieporadnemu dłużnikowi
    sprzedać dobra i spłacić długi ;)

    --
    pozdrawiam, wromek