  • 1. Data: 2013-08-26 21:15:51
    Temat: Rozne orzecznictwo w identycznych sprawch. Remuszko.
    Od: l...@g...com

    http://www.remuszko.pl/gw/?page=./teksty/wywiad_netb
    ird

    ? Jaki jest wynik tego sądowo-prasowego meczu między Remuszką a resztą świata?

    - W sierpniu 2009 wynosi prawomocne 3:3. Wygrałem z "Gazetą Polską", "Metropolem" i
    "Wprost", przegrałem zaś - przypomnę: przy identycznych co do kropki pozwach! - z
    ,,Naszym Dziennikiem", "Polityką" i ,,Rzeczpospolitą".

    ? Dlaczego ja o tym wszystkim nic nie wiem?

    - Jak to? Pan, dziennikarz, redaktor, nie wie nic o tych precedensowych procesach?
    Pozwane czasopisma przez sześć lat nie pisnęły o nich ani słówka? A przecież ważni
    redaktorzy ogłosili, że Michnik upadł, "Gazeta Wyborcza" robi bokami, Agory zaś nie
    chroni już dotychczasowy układ...

    ? Co Pan zamierza zrobić z całą tą sprawą?

    - Po pierwsze, zajmie się nią wkrótce Trybunał Strasburski, który zapewne odpowie na
    dwa pytania: co jest ważniejsze - wolność słowa czy wolność mediów, oraz jakim cudem
    w praworządnym państwie członkowskim UE, przy jednym i tym samym pozwie, może zapaść
    sześć prawomocnych wyroków wzajemnie przeciwnych.

    Po drugie, w przyszłym roku, mam nadzieję, ukaże się moja nowa
    dokumentalno-publicystyczna książka, o której przed chwilą mówiłem. Oto jej tytuł i
    podtytuł: ,,Mafia. Medialna i sądowa ochrona Agory, Gazety Wyborczej i Michnika w
    Polsce w latach 2003-2009". Opinia publiczna będzie mogła poznać dokumenty, od
    których jeży się włos na głowie. No, chyba że tę książkę spotka to samo skuteczne
    medialne milczenie, które spotkało ,,Gazetę Wyborczą. Początki i okolice"...