  • 31. Data: 2023-10-21 07:35:19
    Temat: Re: cuchnie
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Tak i wychodzą z tego _sprzeczne_ notatki;)

    Czy policjanci od pierwszej notatki zeznawaliby (w sądzie) na podstawie
    drugiej notatki? Czy pierwsza notatka "znikła z akt"?
    Ty się ciesz że został ślad na papierze zamiast "awarii monitoringu".
    Ja się cieszę :-)

    <cynizm> Może nie zachęcaj Policji do utrzymywania notatek na modłę
    Ministerstwa Prawdy z książki "Rok 1984". </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 32. Data: 2023-10-21 07:44:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 07:22, A. Filip pisze:

    > Jak rozumiem Robert napisał coś w duchu że powinno (dobry obyczaj)
    > wynikać to z treści lub typu notatki a jak nie wynika to ten co ją
    > napisał "może mieć teraz kłopot" z tego wiarygodnym wyjaśnianiem.
    > Może nie sprowadzaj sprawy aż do absurdu w drugą stronę za jak raz jakiś
    > policjant coś w notatce napisze to cała Policja nie ma prawa do końca
    > świata zdania zmienić nawet z podaniem powodu.

    Gdyby to była jedyna wpadka policji w tej sprawie to być może bym był
    łaskawszy z oceną. Ale jest tego sporo i układa się w logiczną całość

    > Robert leciał po linii że notatka-2 nie jest dowodem w sprawie
    > (_formalnie_ raczej ma rację),

    Ma - w sprawie o przestępstwo notatki jako takie nie stanowią dowodów.

    > Więc IMHO Robert ma rację co do jednego: bez dokładnej treści notatek i
    > dyskusja będzie biciem piany bo domniemaniach są (mogą być) bardzo różne.
    > A mówiąc inaczej: coś "może" cuchnąć ale czy cuchnie aż na sprawę karną
    > w sądzie a nie tylko na "sprawdzenie" przez prokuraturę to całkowicie
    > inne pytanie.

    Sprawa karna to sprawa karna, życie życiem. To że nie skazano nikogo za
    zabójstwo albo spowodowanie śmierci stachowiaka nie znaczy że nie zginał
    w policyjnym kiblu zabity przez kulsonów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-10-21 07:46:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 07:35, A. Filip pisze:

    > Czy policjanci od pierwszej notatki zeznawaliby (w sądzie) na podstawie
    > drugiej notatki?

    Nie wiemy. Ja tylko odpowiadałem na to ro robert pisal, że notatki są
    sprzeczne bo wysiedli innymi dzwiami radiowozu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-10-21 14:37:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A uważasz, że nic tu nie śmierdzi?

    Faktem jest, że policjanci nie mieli nagrania. Rodzina w KIA nie żyła.
    "Obsada" BMW przedstawiła swoją wersję wydarzeń i na ówczesny stan
    rzeczy uznano ja za wiarygodną. Po to jest postępowanie, by wyjaśnić
    wszelkie okoliczności.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 35. Data: 2023-10-21 14:42:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 07:22, A. Filip pisze:
    > Robert leciał po linii że notatka-2 nie jest dowodem w sprawie
    > (_formalnie_ raczej ma rację), Jak zakładam sporo nie policjantów
    > zakłada że ta notatka wysokiego funkcjonariusza mogła w praktyce być
    > instrukcją co policjanci mają mówić, być w praktyce instrukcją w kwestii
    > oficjalnej linii Policji.

    To mogła być notatka dla rzecznika prasowego - przykładowo. I co do
    zasady nigdy się tam nie pisze szczegółów. To ma służyć do
    upublicznienia. Ujawnianie szczegółów przed rozprawą główną jest
    przestępstwem - art. 241 kk. Czy akurat udział drugiego pojazdu należało
    ukrywać, to już nie podejmuję się oceny. Ktoś uznał, że tak i niech ten
    ktoś się teraz tłumaczy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 36. Data: 2023-10-21 14:43:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 06:52, Shrek pisze:
    > Tak i wychodzą z tego _sprzeczne_ notatki;)

    Czasem - nie rzadko - tak. Chyba, że policjanci uzgadniają wersje i
    razem te notatki piszą.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 37. Data: 2023-10-21 14:46:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 07:46, Shrek pisze:

    > Nie wiemy. Ja tylko odpowiadałem na to ro robert pisal, że notatki są
    > sprzeczne bo wysiedli innymi dzwiami radiowozu.

    Najprostszy przykład. Policjant z przykład napisał notatkę, że jak
    wysiadł z radiowozu, to nikogo nie widział. Policjant z lewej napisał
    notatkę, że wysiadając zobaczył mężczyznę mierzącego z broni do tego
    pierwszego, więc strzelił. Notatki sprzeczne. W jednej był mężczyzna z
    bronią. W drugiej go nie było. Ale czy którakolwiek z nich jest
    fałszywa? I nie jest to przykład wydumany, bo zdarzenie sprzed chyba 2
    lat.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 38. Data: 2023-10-21 14:50:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 07:00, Shrek pisze:
    > Hmmm. A po co jeśli śledztwo miałoby iść w kierunku spowodowania wypadku?

    Bo to wykroczenie i postępowanie toczy się wg osobnej procedury. Bez
    względu na to, kto jest sprawcą wypadku prowadzenie pojazdu z prędkością
    ~300 km/h jest wykroczeniem i to przy okazji kwalifikującym się do
    zatrzymania prawa jazdy na 3 miesiące, o ile pamiętam.

    > No ale policja twierdzi, że była tylko jedna:P

    Bo może była tylko jedna. Ja piszę, dlaczego może ich być więcej i czemu
    nie są jednakowe, a nie twierdzę, ze jest ich więcej.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 39. Data: 2023-10-21 15:53:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czy akurat udział drugiego pojazdu należało
    > ukrywać, to już nie podejmuję się oceny. Ktoś uznał, że tak i niech ten
    > ktoś się teraz tłumaczy.

    No właśnie - niech się tłumaczy. Co chciał napisać "w zderzeniu pojazdów
    brał udział jeden pojazd"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2023-10-21 15:55:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > bronią. W drugiej go nie było. Ale czy którakolwiek z nich jest
    > fałszywa?  I nie jest to przykład wydumany, bo zdarzenie sprzed chyba 2

    To bmw się pojawiło nagle i znikło zanim drugi co wysiadł drugimi
    drzwiami je dostrzegł?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!