  • 21. Data: 2023-10-20 23:36:24
    Temat: Re: cuchnie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To nie chodzi o to czy notatka ma wartość dowodową, a że się dwie
    > notatki nie zgadzają. Zakładając, że obie nie są z d.. wzięte, to takie
    > coś oznacza, że coś nie gra (może nie grać), bo to trochę zaskakująca
    > rozbieżność. To, szczególnie, że od początku coś, a nawet wiele, w tej
    > sprawie śmierdzi.

    Jakby się zgadzały, to byłbym absolutnie pewien, że co najmniej jedna
    jest nieprawdziwa :-) Nigdy dwóch policjantów nie zapamiętuje zdarzenia
    tak samo. Często po prostu zauważają różne rzeczy. Są po dwóch stronach
    radiowozu. Każdy z nich na co innego zwraca uwagę. Notatka może zawierać
    wnioski, a te, to już mogą być odmienne. Dlatego miłą praktyką jest
    wpisywanie w notatkę, z czego te wnioski wynikają, by można to później
    jakoś ocenić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 22. Data: 2023-10-20 23:49:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 21:10, Shrek pisze:
    > BTW - istnieje oficjalnie coś takiego jak "notatka urzędowa", czy
    > policja znów kombinuje jak tu coś powiedzieć ale żeby prawdy nie powiedzieć?

    Są służbowe. Są notatki, jako notatki (kartka papieru z zapisanymi
    notatkami dołączona do protokołu, jeśli protokołu się nie pisze od razu
    na czysto). Teraz jest masa sformalizowanych notatek do konkretnych
    czynności. Te bywają urzędowe albo służbowe ale też są takie z napisem
    notatka z ... bez określenia czy służbowa, czy urzędowa (przykładowo z
    użycia psa tropiącego). Jeszcze jest masa dokumentów o charakterze
    notatki, ale w ogóle nie tytułowanych jako notatka, tylko przykładowo
    "Relacja z ...". W końcu masa dokumentów o charakterze statystycznym,
    które zawierają krótkie notatki dotyczące zdarzenia, które się potem
    wprowadza do systemu teleinformatycznych.

    Dlatego do oceny tych rozbieżności trzeba by wiedzieć, o jakiej notatce
    w ogóle piszą dziennikarze. Bo może jest jakiś powód, że te notatki co
    innego zawierają. Przykładowo mogłaby powstać notatka urzędowa będąca
    podstawą ukarania kierującego BMW za przekroczenie prędkości, która w
    ogóle KIA może pomijać. Bo jak wiadomo kierujący BMW przekroczył
    prędkość i to wykroczenie. Albo notatka opisująca uszkodzenia
    infrastruktury, która w ogóle może pominąć pojazdy. Albo notatka
    oceniająca pracę policjantów na miejscu zdarzenia i ta może spłycać
    akurat sam wypadek, bo nie o to w niej chodzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 23. Data: 2023-10-20 23:50:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 21:13, Shrek pisze:

    > I co - dalej nie było od początku wiadomo jaka była rola BMW w tym wypadku?
    A wiesz, co zeznały?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-10-21 01:03:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-20, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Co by Ciebie przekonało, że nie dopuścili się próby zamataczenia?

    A uważasz, że nic tu nie śmierdzi? Ja akurat nie mam zasadniczo
    uprzedzeń do policji, ale tak trochę dużo tego wyskakuje. Może to być
    rzecz jasna zbieg okoliczności, może być u mediów tzw. efekt
    potwierdzenia (koncetrują się głownie na faktach potwierdzających ich
    tezę). Ale głowny problem mam z samym wypadkie, gdzie MZ udział bmw był
    od początku ewidentny i to bez maeriału z kamer. I teraz na początek,
    mamy komunikat na stronie policji z Piotrkowa, który to pomija... no ok,
    tak jak wcześniej napisałem, krótka notatka, bez wzmianki, za to ze
    zdjęciem. Wypadek przy pracy. Po drodze zdaje się są też komunikaty z
    policji ignorujące udział bmw (opierali się na notatce prasowej z
    Piotrkowa i nie zauważyli zdjęcia?), a teraz dochodzi informacja z
    Rzepy, gdzie co prawda treści notatek nie znamy, ale najwyraźniej są one
    na tyle obszerne, że zawierają różne wersje wydarzeń.

    Ja tam nie wiem czy ktoś manipuluję, ale dla mnie jednak coś tu
    śmierdzi.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2023-10-21 06:45:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niech napiszą, co to za notatka przede wszystkim. Bo jest masa różnych
    > ich rodzajów.

    Jaka by nie była, to jak to się stało że ktoś pisze drugą notatkę która
    przeczy pierwszej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2023-10-21 06:52:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tak samo. Często po prostu zauważają różne rzeczy. Są po dwóch stronach
    > radiowozu. Każdy z nich na co innego zwraca uwagę.

    Tak i wychodzą z tego _sprzeczne_ notatki;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-10-21 06:53:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A wiesz, co zeznały?

    Zapewne zeznały że filmy przez nich przekazane są sfałszowane a ślady na
    jezdni domalował tusk.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2023-10-21 06:56:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > mamy komunikat na stronie policji z Piotrkowa, który to pomija... no ok,
    > tak jak wcześniej napisałem, krótka notatka, bez wzmianki, za to ze

    Należy dodać, że następnego dnia dziennikarze wprost i oficjalnie pytali
    o udział BMW w wypadku i natrafili ścianę. Gdyby to bylo proste
    niedopatrzenie to by potwierdzili "tak w wypadku brało udział BMW" i po
    zawodach. Przecież to że w zderzeniach samochodów zwykle bierze udział
    więcej niż jeden samochód nie jest żadną tajemnicą śledztwa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-10-21 07:00:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Są służbowe. Są notatki, jako notatki (kartka papieru z zapisanymi
    > notatkami dołączona do protokołu, jeśli protokołu się nie pisze od razu
    > na czysto).

    Są i urzędowe. No i wszystko jasne - policja pisze o jednej notatce
    _urzędowej_. Co znaczy dokładnie to, że druga był nieurzędowa;)

> [...]
    > innego zawierają. Przykładowo mogłaby powstać notatka urzędowa będąca
    > podstawą ukarania kierującego BMW za przekroczenie prędkości, która w

    Hmmm. A po co jeśli śledztwo miałoby iść w kierunku spowodowania wypadku?

> [...]
    > oceniająca pracę policjantów na miejscu zdarzenia i ta może spłycać
    > akurat sam wypadek, bo nie o to w niej chodzi.

    No ale policja twierdzi, że była tylko jedna:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-10-21 07:22:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Jaka by nie była, to jak to się stało że ktoś pisze drugą notatkę
    > która przeczy pierwszej?

    Jak rozumiem Robert napisał coś w duchu że powinno (dobry obyczaj)
    wynikać to z treści lub typu notatki a jak nie wynika to ten co ją
    napisał "może mieć teraz kłopot" z tego wiarygodnym wyjaśnianiem.
    Może nie sprowadzaj sprawy aż do absurdu w drugą stronę za jak raz jakiś
    policjant coś w notatce napisze to cała Policja nie ma prawa do końca
    świata zdania zmienić nawet z podaniem powodu.

    Robert leciał po linii że notatka-2 nie jest dowodem w sprawie
    (_formalnie_ raczej ma rację), Jak zakładam sporo nie policjantów
    zakłada że ta notatka wysokiego funkcjonariusza mogła w praktyce być
    instrukcją co policjanci mają mówić, być w praktyce instrukcją w kwestii
    oficjalnej linii Policji.

    Więc IMHO Robert ma rację co do jednego: bez dokładnej treści notatek i
    dyskusja będzie biciem piany bo domniemaniach są (mogą być) bardzo różne.
    A mówiąc inaczej: coś "może" cuchnąć ale czy cuchnie aż na sprawę karną
    w sądzie a nie tylko na "sprawdzenie" przez prokuraturę to całkowicie
    inne pytanie.

    --
    A. Filip