  • 1. Data: 2023-10-20 11:15:50
    Temat: cuchnie
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Okazało się, w sprawie wypadku na A1 były dwie notatki.
    Pierwsza, sporządzona miejscu, opisuje jak było.
    Drugą napisał, jeszcze przed przesłuchaniem Sebastiana M., wysoko
    postawiony kulson i pokrywa się z wersją kierowcy BMW.

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,303
    22739,szokujace-ustalenia-ws-wypadku-na-a1-ujawniono
    -dwie-policyjne.html#s=BoxOpImg3
    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2023-10-20 11:27:07
    Temat: Re: cuchnie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 11:15, Olin pisze:
> [...]
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,303
    22739,szokujace-ustalenia-ws-wypadku-na-a1-ujawniono

    Wszystko było dopsze, tylko pismaki wenszo i huja do dupy szukajo!

    Szkoda że prezes nie zlikwidował tvnu to by porządek był. Jak za komuny
    - wtedy żadne oszołomy władzy nie podskawiwały!
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-10-20 12:07:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > sporządzona miejscu, opisuje jak było. Drugą napisał, jeszcze przed
    > przesłuchaniem Sebastiana M., wysoko postawiony kulson i pokrywa się z

    Tylko dziennikarzom dzielnie walczącym o prawdę umknął jeden drobny,
    choć krytycznie w tym wypadku ważny szczegół. Ani jedna, ani druga
    notatka nie ma znaczenia dowodowego. Dowodem w sprawie są oględziny oraz
    opinia biegłego. Jeszcze przesłuchania świadków. Notatki sporządza się
    po to, by albo zapisać swoje spostrzeżenia, gdyby w przyszłości danego
    konkretnego policjanta trzeba było przesłuchać w charakterze świadka (i
    to była pewnie ta pierwsza notatka) albo w wyniku analizy zebranego
    materiału by kolejna osoba nie musiała czytać całych akt - i to pewnie
    była ta druga notatka, choć mogła to też być notatka dla rzecznika - o
    czym dalej.

    Taka notatka analityczna (nie ta dla rzecznika) powinna się odnosić do
    tego, skąd wnioski wypływają. Czyli, jeśli wynikiem analizy było, że
    kierujący BMW nie przyczynił się do wypadku, to powinna wskazywać
    konkretnie z czego to wynika. Inaczej jest po prostu bezwartościowa.

    Bywają również takie notatki, których celem jest przekazanie innemu
    policjantowi koniecznej mu wiedzy i one nie mogą łamać tajemnicy
    śledztwa. Przykładowo rzecznicy prasowi najczęściej nie opierają się na
    aktach, tylko na notatce. Oni wiedzą tyle, co jest w notatce. A w takich
    notatkach często po pierwsze ukrywa się istotne dla sprawy okoliczności
    a po za tym zawierają one stan rzeczy na chwilę sporządzenia notatki. A
    ten stan może ulec zmianie na dalszym etapie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-10-20 12:08:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 11:27, Shrek pisze:
    > Wszystko było dopsze, tylko pismaki wenszo i huja do dupy szukajo!

    Bardziej nie rozumieją, o czym piszą.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-10-20 12:31:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bardziej nie rozumieją, o czym piszą.

    Tak - dziennikarze śledczy nie wiedzą o czym piszą. O tym wie robert z
    nowego sącza;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-10-20 12:54:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 20 Oct 2023 12:07:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > notatka nie ma znaczenia dowodowego. Dowodem w sprawie są oględziny oraz
    > opinia biegłego. Jeszcze przesłuchania świadków.

    Już kiedyś to pisałem, ale zrobię to jeszcze raz, bo powtarzanie jest matką
    nauki.
    Za każdym razem idziesz w zaparte, dzięki czemu osiągasz taki sam efekt jak
    Jedraszewski broniący wiary. Beton się konsoliduje, za to reszta dochodzi
    do wniosku, że nie warto z takimi gadać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2023-10-20 13:31:00
    Temat: Re: cuchnie [Dwie policyjne notatki A1 w Rzepie]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > Jedraszewski broniący wiary. Beton się konsoliduje, za to reszta dochodzi
    > do wniosku, że nie warto z takimi gadać.

    Bądź cynikiem i korzystaj z pomocy w przewidywaniu co policjant
    *w sądzie* może mówić. Tu jest grupa pl.soc.PRAWO, polityka to na

    To że ciebie ma małe szanse przekonać nie znaczy że _bezstronny_ Wysoki
    Sąd to odrzuci (w całości). Dla mnie to co pisze Robert sprowadza się do
    tego że konkretna treść notatki ("każde słowo") może mieć duże
    znaczenie. Może "wysokiej rangi policjant" sobie obił dupę blachą po
    linii wyjaśnień Roberta a może poszedł w treści za bezczelnie.

    *Pierwsze* źródło:
    https://www.rp.pl/przestepczosc/art39296821-tragiczn
    y-wypadek-na-a1-czy-ktos-kryl-kierowce

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2023-10-20 13:40:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-20, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bardziej nie rozumieją, o czym piszą.

    To nie chodzi o to czy notatka ma wartość dowodową, a że się dwie
    notatki nie zgadzają. Zakładając, że obie nie są z d.. wzięte, to takie
    coś oznacza, że coś nie gra (może nie grać), bo to trochę zaskakująca
    rozbieżność. To, szczególnie, że od początku coś, a nawet wiele, w tej
    sprawie śmierdzi.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-10-20 14:02:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Oct 2023 12:31:13 +0200, Shrek wrote:

    > Tak - dziennikarze śledczy nie wiedzą o czym piszą. O tym wie robert z
    > nowego sącza;)

    Ale cos mi się widzi, ze mało wiedzą.
    Przeciez na miejscu był prokurator i widział.

    Zreszta - niech napiszą dokładnie co tej notatce pisze, abo skan
    opublikują :-)

    Hm, zaraz ... a jakby to prokurator wlasnie nakazal/poprosil,
    o "zaciemnienie" BMW?
    No ale kto je kazał odholowac na policyjny parking, kto nakazał
    analize czarnych skrzynek ...

    J.

  • 10. Data: 2023-10-20 14:05:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Bardziej nie rozumieją, o czym piszą.

    A jak napiszą z (twoim) pełnym zrozumieniem to będzie news?
    Więcej wiary w dziennikarski profesjonalizm tworzenia
    trudno zaskarżalnych newsów ;-)

    Artykuł z rzepy jest kontekście śledztwa z prawa karnego a twój argument
    dla mnie sprowadza się że tego że _z samej_ notatki może się (jakoś)
    wybronić *w takim kontekście* . I niestety jestem skłonny przyznać ci
    sporo racji jeśli notatka nie wyląduje w szerszym kontekście.