  • 41. Data: 2023-10-21 15:57:06
    Temat: Re: cuchnie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Faktem jest, że policjanci nie mieli nagrania.

    Ale zgodnie z oświadczeniem policji mieli zeznania świadków -
    włascicieli tych kamer.

    > "Obsada" BMW przedstawiła swoją wersję wydarzeń i na ówczesny stan
    > rzeczy uznano ja za wiarygodną.

    W pytę - masz rozrzucone graty na przestrzeni pół kilometra ale sprawca
    stwierdza że jechał dobrze, a że ofiary nie żyją to uznajesz że mówi
    prawdę? Poważnie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-10-21 18:41:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo może była tylko jedna.

    To albo policja albo pismaki mijają się z prawdą. Wtedy przychodzi pan
    ze słynną brzytwą i mówi, że kłamią kulsony:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-10-21 18:42:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czasem - nie rzadko - tak. Chyba, że policjanci uzgadniają wersje i
    > razem te notatki piszą.

    W takim razie gówno są te notatki warte...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2023-10-21 19:33:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > W takim razie gówno są te notatki warte...

    Notatki z "uzgodnionymi wersjami"? Masz 200% racji IMHO,
    a jak policjanci "jeszcze głębiej wdepną" to nawet 500%.

    Jak rozumiem z punktu widzenia postępowania karnego te notatki są
    "protezami pamięci" jak policjant ma zeznać pod przysięgą po
    tygodniach/miesiącach/latach. Źle rozumiem/przedstawiam?
    No bo niby co grozi policjantowi jak się "minie z prawdą" w notatce ale
    zezna prawdę? Odpowiedzialność służbowa?

    Ja jestem fanatycznym wyznawcą za dobre żeby było prawdziwe.

    --
    A. Filip

  • 45. Data: 2023-10-21 19:36:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 19:33, A. Filip pisze:

    > No bo niby co grozi policjantowi jak się "minie z prawdą" w notatce ale
    > zezna prawdę? Odpowiedzialność służbowa?

    Nie wiem - pewnie nic. Ale żeby zeznał co innego niż w notatce to
    musiałby wiedzieć że w notatce minął się z prawdą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2023-10-21 19:40:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 15:57, Shrek pisze:

    > Ale zgodnie z oświadczeniem policji mieli zeznania świadków -
    > włascicieli tych kamer.

    Wątpię, bo to było to nagranie z pojazdu jadącego z naprzeciwka. Bo ono
    rozstrzyga. Nagrania z pojazdów, które najechały z tyłu mogą akurat nic
    nie zawierać.

    > W pytę - masz rozrzucone graty na przestrzeni pół kilometra ale sprawca
    > stwierdza że jechał dobrze, a że ofiary nie żyją to uznajesz że mówi
    > prawdę? Poważnie?

    Sprawcy nawet przesłuchać nie możesz. Jak go przesłuchasz, to może
    kłamać (art. 183 kpk), ale wg aktualnych wytycznych nie wolno. Pozostałe
    osoby w BMW mogą powiedzieć, ze drzemały i nic nie widziały. Może kłamią
    a może faktycznie drzemały. Ja, jeśli jadę poza fotelem kierowcy nie
    widzę powodu obserwowania drogi. Nigdy ie jechałem z nikim 300 km/h i
    nie potrafię powiedzieć, czy da się przy takiej prędkości wyluzować. A
    rozrzucone na przestrzeni pół kilometra kawałki plastiku nie są niczym
    zaskakującym przy wypadkach drogowych.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 47. Data: 2023-10-21 19:45:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > nie potrafię powiedzieć, czy da się przy takiej prędkości wyluzować. A
    > rozrzucone na przestrzeni pół kilometra kawałki plastiku nie są niczym

    Dobra - rozumiem, że to standard w wypadku jak graty są rozrzucone na
    pół km a załoganci jednego samochodu giną, że przyjmuje się że ten drugi
    jechał normalnie mimo że wszelkie okoliczności na niebie i ziemi
    wskazują że zapierdalał?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-10-21 19:46:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 15:53, Shrek pisze:

    > No właśnie - niech się tłumaczy. Co chciał napisać "w zderzeniu pojazdów
    > brał udział jeden pojazd"?

    I sam doszedłeś do tego, że po prostu nie mamy zielonego pojęcia, co oni
    tam i dlaczego pisali. Ale na wszelki wypadek będziesz pisał, że mataczyli.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 49. Data: 2023-10-21 19:54:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 19:45, Shrek pisze:

> [...]
    > pół km a załoganci jednego samochodu giną, że przyjmuje się że ten drugi
    > jechał normalnie mimo że wszelkie okoliczności na niebie i ziemi

    BTW - jak jest z mordercami, morderca z pewnością kłamie, ale skoro
    ofiara nie żyje to zakładacie że mówi prawdę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2023-10-21 19:56:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.10.2023 o 15:55, Shrek pisze:

    > To bmw się pojawiło nagle i znikło zanim drugi co wysiadł drugimi
    > drzwiami je dostrzegł?

    To był przykład rozbieżności w notatkach nie będących żadnym
    fałszerstwem. I mogę się tu popisywać wieloma przykładami. Z mojego
    doświadczenia wynika, że jak są jednakowe, to właśnie ktoś kombinuje.

    Natomiast co do BMW, to jeśli na ową chwilę uważali, że mogło tak być,
    że KIA zajechała drogę BMW niewspominanie o tym drugim pojeździe nie
    było jakimś szczególnym uchybieniem. Ten, kto powinien, to o nim wiedział.
    --
    (~) Robert Tomasik