  • 1. Data: 2023-10-18 18:55:19
    Temat: 71latek zabił dzieciaka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Dobra robert.

    Zakładasz się w ciemno, że kolo był niepoczytalny, znany policji,
    zaczepiał ludzi wcześniej, nawet pewnie miał jakieś interwencje z
    lekarzami być może żółte papiery, ale w papierach się niewiele się
    zachowało, bo zgłoszenia do dzielnicowego nie są dokumentowane, a
    wcześniejsze przypadku agresji policja spiszczała na drzewo "to się
    sciga z powództwa prywatnego"? Być może nawet były jakieś pisma i są
    odpowiedzi że policja i opieka społeczna działają w ramach swoich
    kompertencji i możliwości czyli nie robią nic.

    Dzieciak jest kolejną ofiarą antyspołecznego systemu która broni
    patologi... albo wręcz ją gloryfikuje.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-10-18 19:08:34
    Temat: Re: 71latek zabił dzieciaka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 18:55, Shrek pisze:
    > w papierach się niewiele się zachowało

    Zachowało. Straż miejska była często do niego wzywana.

    https://gloswielkopolski.pl/tragedia-podczas-spaceru
    -przedszkolakow-w-poznaniu-71letni-mezczyzna-ugodzil
    -5latka-nozem-dziecko-nie-zyje/ar/c1-17994507

    Robert

  • 3. Data: 2023-10-18 19:17:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zachowało. Straż miejska była często do niego wzywana.

    > https://gloswielkopolski.pl/tragedia-podczas-spaceru
    -przedszkolakow-w-poznaniu-71letni-mezczyzna-ugodzil
    -5latka-nozem-dziecko-nie-zyje/ar/c1-17994507

    Na pewno - tu jest napisane, że nigdy nie notowany?

    "- Znamy tożsamość tego mężczyzny. Wcześniej nigdy nie był notowany w
    policyjnych rejestrach. Nie mamy żadnych informacji, żeby łączyły go
    jakiekolwiek związki, czy to rodzinne, czy towarzyskie z chłopcem lub
    jego rodziną. Nie wiemy też, z jakiego powodu dokonał tego ataku -
    powiedział rzecznik prasowy wielkopolskiej policji, Andrzej Borowiak."

    Czyli zapewne dokładnie jak pisałem - znany, agresywny, nienotowany bo
    zapewne wszystkie jego grubsze wybryki były spuszczane "to oskarżenie
    prywatne, policja nie ma tu zajęcia proszę się rozejść i nie zawracać
    organom głowy".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-10-18 19:51:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 19:17, Shrek pisze:
    > Na pewno - tu jest napisane, że nigdy nie notowany?

    W linku co podałem:
    "Z relacji świadków wynika, że sprawca mieszka w bloku obok miejsca
    zdarzenia. Jego sąsiad twierdzi, że do 71-latka często przyjeżdżała
    straż miejska, bo z balkonu odgrażał się, że wysadzi budynek."

    Robert

  • 5. Data: 2023-10-18 19:58:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > zdarzenia. Jego sąsiad twierdzi, że do 71-latka często przyjeżdżała
    > straż miejska, bo z balkonu odgrażał się, że wysadzi budynek."

    Czyli dokładnie jak pisałem - agresywny świr, policja nic nie wie, nigdy
    nie słyszała... Standard - aż kogoś zabije, wtedy zdziwienie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-10-18 21:07:56
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    środa, 18 października 2023 o 19:58:11 UTC+2 Shrek napisał(a):
    > Czyli dokładnie jak pisałem - agresywny świr, policja nic nie wie, nigdy
    > nie słyszała... Standard - aż kogoś zabije, wtedy zdziwienie.

    A jak powinno być? Zacznijmy od pierwszego zgłoszenia.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2023-10-18 21:19:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.10.2023 o 21:07, rowerex rowerex pisze:

    > A jak powinno być? Zacznijmy od pierwszego zgłoszenia.

    Sugerujesz takie rozwiązanie jak przy tej pierwszej wizycie policji? ;)

    https://www.pap.pl/aktualnosci/tragedia-w-malopolsce
    -policjant-raniony-nozem-napastnik-smiertelnie-postr
    zelony

    Robert

  • 8. Data: 2023-10-18 23:14:04
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    środa, 18 października 2023 o 21:19:24 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):

    > Sugerujesz takie rozwiązanie jak przy tej pierwszej wizycie policji? ;)

    Sugeruję przeczytanie pytania i udzielenie na nie odpowiedzi :-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 9. Data: 2023-10-18 23:31:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-18, rowerex rowerex <r...@o...pl> wrote:

    > A jak powinno być? Zacznijmy od pierwszego zgłoszenia.

    Jeśli są powody, żeby wierzyć, że coś ma z głową a z wywiadu wynika, że
    jest agresywny to wydaje się, że na obserwację. Jeśli sytuacja się
    powtarza, to na jakąś dłuższą. Przy czym nie wiem jakie są możliwe
    scenariusze prawne, bo ubezwłasnowolniać tak od razu to tez niedobrze.
    Może brakuje stosownej instytucji?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2023-10-18 23:48:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > powtarza, to na jakąś dłuższą. Przy czym nie wiem jakie są możliwe
    > scenariusze prawne, bo ubezwłasnowolniać tak od razu to tez niedobrze.

    Jest ustawa o zdrowiu psychicznym. Lekarz bez zgody pacjenta może
    zatrzymać go - na 24 godziny. Potem wymagana jest zgodą sądu rodzinnego,
    ale ktoś musiałby taki wniosek złożyć. Czy powinien móc na dłużej? I na
    jakiej podstawie, bo to też dawało możliwości nadużyć. Oszołomów
    grożącym innym osobom jest wielu, ale również wiele jest osób, które z
    różnych powodów pomawiają innych o podobne zachowania.

    Co do Policji to groźby karalne są ścigane, o ile wzbudzają obawy
    spełnienia oraz złożony zostanie wniosek o ściganie. Jak dziadek
    wrzeszczał coś z balkonu, to pewnie nikt się nie czuł zagrożony. Nie
    mamy czegoś takiego, jak prewencyjne skazywanie na pozbawienie wolności
    - choć może by się czasem przydało. Z drugiej strony trudno każdego
    idiotę skazywać w obawie, że być może spełni swoje groźby.

    Teraz niech Shrek powie, gdzie przebiega ta granica, kiedy już, a kiedy
    jeszcze nie. Bo teraz, to wszyscy wiedzą, że już należało, ale takich
    oszołomów to czasem kilku na zmianę się trafia, a na szczęście nikogo
    nie mordują. Wiadomo, że statystycznie któryś z nich może coś zrobić,
    ale nikt nie wie który.
    --
    (~) Robert Tomasik