  • 1. Data: 2023-10-19 19:12:10
    Temat: sprawa Lukasza Lagiewki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Sąd nie zgodził sie na umorzenie śledztwa w sprawie śmierci Łukasza
    Łągiewki w czasie interwencji policji

    https://www.rmf24.pl/regiony/wroclaw/news-smierc-luk
    asza-lagiewki-jeszcze-raz-bedzie-badana-policyjna-,n
    Id,7097275

    "Sąd nie podzielił argumentów prokuratora w ocenie zachowania
    policjantów i w tym zakresie uchylił decyzję o umorzeniu śledztwa,
    wskazując na czynności konieczne do wykonania. Wskazania te są wiążące
    dla prokuratora i w tym zakresie postępowanie przygotowawcze będzie
    toczyło się nadal - powiedziała prokurator.

    Pełnomocnik rodziny Łukasza Łągiewki radca prawny Wojciech Kasprzyk
    poinformował, że będzie wnioskował o wyłączenie z tego śledztwa
    Prokuratury Okręgowej w Legnicy oraz o to, by badania toksykologiczne
    wykonano w innym niż dotychczas ośrodku medycyny sądowej.

    Prokuratura Okręgowa w Legnicy w bardzo niechlujny sposób prowadziła
    to postępowanie.
    Podnosiliśmy kwestię, że Łukasz Łągiewka nie zmarł na skutek
    przedawkowania kokainy. I to dzisiaj sąd tutejszy również stwierdził,
    że należy to zbadać, ponieważ materiał dowodowy, na którym zostało
    oparte to postanowienie, jest nierzetelny. Opinie, które były wydawane
    przez biegłych zakładu medycyny sądowej, same się wykluczały w swoich
    tezach - powiedział Kasprzyk.

    Podkreślił, że pełnomocnicy cały czas twierdzą, że doszło do asfiksji,
    czyli podduszania człowieka i Łukasz Łągiewka był maltretowany przez
    policjantów."

    To jest chyba ten radca, ktorego wystąpienie w Sejmie linkowałem.

    Taa ... umorzenie w grudniu 2022, wznowienie teraz.
    I teraz pewnie prokuratora szybko zabierze sie do pracy ...
    czy dopiero, jak ją pogoni Dobra Zmiana 2.0 ?

    J.

  • 2. Data: 2023-10-19 20:35:40
    Temat: Re: sprawa Lukasza Lagiewki
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.10.2023 o 19:12, J.F pisze:

> [...]
    > oparte to postanowienie, jest nierzetelny. Opinie, które były wydawane
    > przez biegłych zakładu medycyny sądowej, same się wykluczały w swoich

    Znane jest może nazwisko biegłego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!