eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 21. Data: 2013-08-24 19:57:06
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.08.2013 13:11, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    >
    >> W dniu 23.08.2013 20:53, m4rkiz pisze:
    >>> jezeli sprzedali mu tuner i obiecali ze bedzie odbieral fta po
    >>> zakonczeniu
    >>> umowy a sie nie da to dostal towar niezgodny z umowa,
    >>
    >> Dostał niezgodny, ale to było daaaawno. A niezgodność trwa 2 lata....
    >
    > Problem w tym, że właściwość o której mowa *z założenia* miała
    > mieć miejsce po 2 latach (więc to jest moment w którym dopiero
    > można sprawdzić "zgodność"),


    A to coś zmienia z punktu widzenia prawnego? Bo wiesz, jak kupię teraz
    ponton, a napompuję go za 4 lata, bo wtedy będzie z założenia czas w
    którym mam ochotę pływać, to mi przyjmą reklamację, że dziurawy?

    Gość mógł wyjąć kartę z dekodera wcześniej i sprawdzić czy odtwarza FTA.


    > i drugi w tym że działanie jest zamierzone, to nie jest awaria.

    Ale czy niezgodność z umową ma oznaczać tylko awarię? Ja kiedyś
    reklamowałem odtwarzacz mp3, który miał mieć funkcję regulacji prędkości
    odtwarzania (dla mnie kluczową). Okazało się jednak, że wbrew
    zapewnieniom sprzedawcy tej funkcji nie ma, gdyż producent w jakiejś
    partii zmienił soft na inny a sprzedawca się nie zorientował i tak
    sprzedawał.

    Więc tu też może soft w dekoderze jest jaki jest, a sprzedawca obiecał
    funkcję przez pomyłkę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych,
    ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba,
    aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29)


  • 22. Data: 2013-08-24 20:28:33
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-24 19:57, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    >>> W dniu 23.08.2013 20:53, m4rkiz pisze:
    >>>> jezeli sprzedali mu tuner i obiecali ze bedzie odbieral fta po
    >>>> zakonczeniu
    >>>> umowy a sie nie da to dostal towar niezgodny z umowa,
    >>>
    >>> Dostał niezgodny, ale to było daaaawno. A niezgodność trwa 2 lata....
    >>
    >> Problem w tym, że właściwość o której mowa *z założenia* miała
    >> mieć miejsce po 2 latach (więc to jest moment w którym dopiero
    >> można sprawdzić "zgodność"),
    >
    >
    > A to coś zmienia z punktu widzenia prawnego? Bo wiesz, jak kupię teraz
    > ponton, a napompuję go za 4 lata, bo wtedy będzie z założenia czas w
    > którym mam ochotę pływać, to mi przyjmą reklamację, że dziurawy?
    Otóż to. Umowę terminową miałem na ~2 lata, po tym okresie jeszcze
    prawie rok korzystałem w trybie "umowa bezterminowa", aż doszło do fuzji
    N&C+. Czyli jakieś 3 lata od zakupu

    >
    > Gość mógł wyjąć kartę z dekodera wcześniej i sprawdzić czy odtwarza FTA.
    No nie bardzo, albo niekoniecznie - od momentu zakupu (by dało się
    używać) - odbywały się z 10x zdalne obowiązkowe automagiczne
    aktualizacje software. Nawet jeśli funkcja była by sprawna przy zakupie,
    nic by mi nie gwarantowało, że po pewnym czasie nadal będzie.

    >> i drugi w tym że działanie jest zamierzone, to nie jest awaria.
    >
    > Ale czy niezgodność z umową ma oznaczać tylko awarię? Ja kiedyś
    > reklamowałem odtwarzacz mp3, który miał mieć funkcję regulacji prędkości
    > odtwarzania (dla mnie kluczową). Okazało się jednak, że wbrew
    > zapewnieniom sprzedawcy tej funkcji nie ma, gdyż producent w jakiejś
    > partii zmienił soft na inny a sprzedawca się nie zorientował i tak
    > sprzedawał.
    No ale po 3 latach od zakupu, gdy akurat chciałbyś użyć tej funkcji, a
    jej by nie było - to jak byś chciał to reklamować z tytułu niezgodności
    towaru z umową?

    > Więc tu też może soft w dekoderze jest jaki jest, a sprzedawca obiecał
    > funkcję przez pomyłkę.
    Obiecanki cacanki - teraz na pewno nie udowodnię, co obiecywał
    sprzedawca kilka lat temu. Istotniejsze jest dla mnie to, że nawet na
    pudełku (które się zachowało) mam jak byk napisane:
    "dekoder hd do odbioru cyfrowej telewizji satelitarnej i naziemnej":
    - DVBt - bezpłatna cyfrowa telewizja naziemna (wymaga anteny naziemnej)
    - nRadio - internetowe radio, bezpłatny dostęp do setek rozgłośni
    radiowych z całego świata (wymagane połączenie internetowe)
    - (i takie tam inne funkcjonalności, z gwiazdkami "wymaga wykupienia
    abonamentu lub karty telewizjinakarte", ale one mnie nie interesują)


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 23. Data: 2013-08-24 21:01:43
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.08.2013 20:28, BartekK pisze:
    >> Gość mógł wyjąć kartę z dekodera wcześniej i sprawdzić czy odtwarza FTA.
    > No nie bardzo, albo niekoniecznie - od momentu zakupu (by dało się
    > używać) - odbywały się z 10x zdalne obowiązkowe automagiczne
    > aktualizacje software. Nawet jeśli funkcja była by sprawna przy zakupie,
    > nic by mi nie gwarantowało, że po pewnym czasie nadal będzie.

    Ale też nie ma dowodów, że problem wynika z celowego działania, jak
    sugeruje Gotfryd.
    Mogli programery nie przewidzieć...

    > No ale po 3 latach od zakupu, gdy akurat chciałbyś użyć tej funkcji, a
    > jej by nie było - to jak byś chciał to reklamować z tytułu niezgodności
    > towaru z umową?

    No to nie ja tak właśnie postulowałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych,
    ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba,
    aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29)


  • 24. Data: 2013-08-24 21:42:53
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale też nie ma dowodów, że problem wynika z celowego działania, jak sugeruje
    > Gotfryd.
    > Mogli programery nie przewidzieć...

    To w tym momencie "zepsucie" nastąpiło w momencie wgrania błędnego
    firmware. Jeśli użyszkodnik może samodzielnie downgradować, to
    pozostaje mu sprawdzić.

    pzdr, Gotfryd


  • 25. Data: 2013-08-25 22:31:43
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    >
    >> Ale też nie ma dowodów, że problem wynika z celowego działania, jak
    >> sugeruje Gotfryd.
    >> Mogli programery nie przewidzieć...
    >
    > To w tym momencie "zepsucie" nastąpiło w momencie wgrania błędnego
    > firmware. Jeśli użyszkodnik może samodzielnie downgradować, to
    > pozostaje mu sprawdzić.

    Problemem jest jednak moment ujawnienia sie wady technicznej sprzedanego
    produktu.

    Wydaje sie że jedynym spsobem dochodzenia prawa jest postępowanie przed
    sądem lub arbitrem i wiara w rozsądek sędziego lub/i uczciwość firmy.


  • 26. Data: 2013-08-25 22:33:53
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > Gotfryd Smolik news wrote:
    >> On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    >>
    >>> Ale też nie ma dowodów, że problem wynika z celowego działania, jak
    >>> sugeruje Gotfryd.
    >>> Mogli programery nie przewidzieć...
    >>
    >> To w tym momencie "zepsucie" nastąpiło w momencie wgrania błędnego
    >> firmware. Jeśli użyszkodnik może samodzielnie downgradować, to
    >> pozostaje mu sprawdzić.
    >
    > Problemem jest jednak moment ujawnienia sie wady technicznej
    > sprzedanego produktu.
    >
    > Wydaje sie że jedynym spsobem dochodzenia prawa jest postępowanie
    > przed sądem lub arbitrem i wiara w rozsądek sędziego lub/i uczciwość
    > firmy.

    Dodam jeszcze że klient nie miał świadomości że produkt jest
    niepełnosprawny, ba produkt mógł być niepełnosprawny.

    Coś jak wadliwa poduszka powietrzna w samochodzie, któej wada wynika z
    błedów konstrukcyjnych, właściciel samochodu nie jest w stanie stwierdzić
    wady bez spowodowania wypadku.


  • 27. Data: 2013-08-26 09:57:35
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Aug 2013, Marek Dyjor wrote:

    > Problemem jest jednak moment ujawnienia sie wady technicznej sprzedanego
    > produktu.

    To prawda.
    Wygląda na to, że "przepisy nie przewidują" żadnej ochrony przed
    pułapkami polegającymi na tym, że po upływie "zgodności" jakiś
    element zostanie np. mechanicznie przepiłowany :>

    pzdr, Gotfryd


  • 28. Data: 2013-08-26 22:44:55
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Sun, 25 Aug 2013, Marek Dyjor wrote:
    >
    >> Problemem jest jednak moment ujawnienia sie wady technicznej
    >> sprzedanego produktu.
    >
    > To prawda.
    > Wygląda na to, że "przepisy nie przewidują" żadnej ochrony przed
    > pułapkami polegającymi na tym, że po upływie "zgodności" jakiś
    > element zostanie np. mechanicznie przepiłowany :>

    zgadza sie ale wg mojego wyczucia w takiej sytuacji jest miejsce na decyzję
    sędziego, który kierując sie doświadczeniem życiowym oraz poczuciem
    sprawiedliwości może uznać że to lub tamto.


  • 29. Data: 2013-08-28 13:48:58
    Temat: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: l...@g...com

    > To prawda.
    >
    > Wygląda na to, że "przepisy nie przewidują" żadnej ochrony przed
    >
    > pułapkami polegającymi na tym, że po upływie "zgodności" jakiś
    >
    > element zostanie np. mechanicznie przepiłowany :>
    >
    >
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Obawiam sie ze to co obiecali jest malo istotne, dekoder zostal kupiony 2 czy 3 lata
    temu. Gwarancja trwa rok czy dwa, od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy.
    Pytaj na forach technicznych.


  • 30. Data: 2013-08-28 16:50:47
    Temat: Re: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2013, l...@g...com wrote:

    >> To prawda.
    >>
    >> Wygląda na to, że "przepisy nie przewidują" żadnej ochrony przed
    >> pułapkami polegającymi na tym, że po upływie "zgodności" jakiś
    >> element zostanie np. mechanicznie przepiłowany :>
    >>
    >> pzdr, Gotfryd
    >
    > Obawiam sie ze to co obiecali jest malo istotne,

    A co innego napisałem?

    > od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy.
    > Pytaj na forach technicznych.

    A czemu JA mam się pytać?

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1