eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. › Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
    Date: Sat, 24 Aug 2013 20:28:33 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 56
    Message-ID: <kvaumu$ka1$1@mx1.internetia.pl>
    References: <kv3qn0$scm$1@mx1.internetia.pl> <kv4v6s$i7h$1@dont-email.me>
    <kv57qk$cde$1@mx1.internetia.pl> <kv8b2t$dlt$1@dont-email.me>
    <52184d1c$0$1269$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308241308130.3548@quad>
    <5218f3f2$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1377369630 20801 77.252.249.9 (24 Aug 2013 18:40:30 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Aug 2013 18:40:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <5218f3f2$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:726711
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-08-24 19:57, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    >>> W dniu 23.08.2013 20:53, m4rkiz pisze:
    >>>> jezeli sprzedali mu tuner i obiecali ze bedzie odbieral fta po
    >>>> zakonczeniu
    >>>> umowy a sie nie da to dostal towar niezgodny z umowa,
    >>>
    >>> Dostał niezgodny, ale to było daaaawno. A niezgodność trwa 2 lata....
    >>
    >> Problem w tym, że właściwość o której mowa *z założenia* miała
    >> mieć miejsce po 2 latach (więc to jest moment w którym dopiero
    >> można sprawdzić "zgodność"),
    >
    >
    > A to coś zmienia z punktu widzenia prawnego? Bo wiesz, jak kupię teraz
    > ponton, a napompuję go za 4 lata, bo wtedy będzie z założenia czas w
    > którym mam ochotę pływać, to mi przyjmą reklamację, że dziurawy?
    Otóż to. Umowę terminową miałem na ~2 lata, po tym okresie jeszcze
    prawie rok korzystałem w trybie "umowa bezterminowa", aż doszło do fuzji
    N&C+. Czyli jakieś 3 lata od zakupu

    >
    > Gość mógł wyjąć kartę z dekodera wcześniej i sprawdzić czy odtwarza FTA.
    No nie bardzo, albo niekoniecznie - od momentu zakupu (by dało się
    używać) - odbywały się z 10x zdalne obowiązkowe automagiczne
    aktualizacje software. Nawet jeśli funkcja była by sprawna przy zakupie,
    nic by mi nie gwarantowało, że po pewnym czasie nadal będzie.

    >> i drugi w tym że działanie jest zamierzone, to nie jest awaria.
    >
    > Ale czy niezgodność z umową ma oznaczać tylko awarię? Ja kiedyś
    > reklamowałem odtwarzacz mp3, który miał mieć funkcję regulacji prędkości
    > odtwarzania (dla mnie kluczową). Okazało się jednak, że wbrew
    > zapewnieniom sprzedawcy tej funkcji nie ma, gdyż producent w jakiejś
    > partii zmienił soft na inny a sprzedawca się nie zorientował i tak
    > sprzedawał.
    No ale po 3 latach od zakupu, gdy akurat chciałbyś użyć tej funkcji, a
    jej by nie było - to jak byś chciał to reklamować z tytułu niezgodności
    towaru z umową?

    > Więc tu też może soft w dekoderze jest jaki jest, a sprzedawca obiecał
    > funkcję przez pomyłkę.
    Obiecanki cacanki - teraz na pewno nie udowodnię, co obiecywał
    sprzedawca kilka lat temu. Istotniejsze jest dla mnie to, że nawet na
    pudełku (które się zachowało) mam jak byk napisane:
    "dekoder hd do odbioru cyfrowej telewizji satelitarnej i naziemnej":
    - DVBt - bezpłatna cyfrowa telewizja naziemna (wymaga anteny naziemnej)
    - nRadio - internetowe radio, bezpłatny dostęp do setek rozgłośni
    radiowych z całego świata (wymagane połączenie internetowe)
    - (i takie tam inne funkcjonalności, z gwiazdkami "wymaga wykupienia
    abonamentu lub karty telewizjinakarte", ale one mnie nie interesują)


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1