  • 101. Data: 2023-05-12 23:49:55
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jest - moja 40 letnia honda ma.

    Wykrywa na odległość wciśniecie stopu w pojazdach znajdujących się
    gdzieś przed Tobą lub w okół Ciebie? Żona ma na imię Honda? :)

    --
    Marcin

  • 102. Data: 2023-05-12 23:54:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > On 2023-05-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wykrywa na odległość wciśniecie stopu w pojazdach znajdujących się
    > gdzieś przed Tobą lub w okół Ciebie?

    "Drugi pomysł, jaki mi przyszedł do głowy, to jakieś zabezpieczenie, że
    odbiornik opromieniowania laserem ma obok moduł wykrywający światło
    stopu i jeśli wykryje, że naciskasz hamulec, a nie wykrywa światła, to
    wdraża procedurę hamowania. Przy okazji wymuszałoby to wymianę żarówki "

    Ja zrozumiełem że jak wciśniesz klamkę i światło stopu nie pali to...
    automat hamuje. Jaki jest tego cel jak i tak hamujesz - nie wiem - to
    robert napisał, więc może być bez sensu;)

    Żona ma na imię Honda? :)

    hania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 103. Data: 2023-05-12 23:56:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 23:54, Shrek pisze:
> [...]
    > automat hamuje. Jaki jest tego cel jak i tak hamujesz - nie wiem - to
    > robert napisał, więc może być bez sensu;)
    Sens jest taki, że jak sobie zakleisz czujnik opromieniowania, to nie
    pojedziesz, bo Cie przy pierwszym hamowaniu do zera wyhamuje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 104. Data: 2023-05-13 00:03:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sens jest taki, że jak sobie zakleisz czujnik opromieniowania, to nie
    > pojedziesz, bo Cie przy pierwszym hamowaniu do zera wyhamuje.

    Czyli chyba cię marcin nie zrozumiał. Ja też nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 105. Data: 2023-05-13 00:33:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Znaczy przewidzieć to przewidywano. Natomiast zaskoczeniem było to że
    > już teraz i że to w zasadzie moduł językowy a nie żadna sztuczna
    > inteligencja jako taka.

    Nie przewidziano w takiej formie jaką ma GPT. Przewidywano AI jako w
    pewnym stopniu byt zamknięty, samouczący się, bazujący na własnych
    doświadczeniach z jakimś tam ograniczonym wkładem wiedzy pierwotnej. GPT
    nie jest jak sam zauważyłeś niczym podobnym. To bardziej pewien algorytm
    bazujący na gigantycznej ilości danych.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2023-05-13 00:37:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > automat hamuje. Jaki jest tego cel jak i tak hamujesz - nie wiem - to
    > robert napisał, więc może być bez sensu;)

    No "wykrywa światło stopu" i w połączeniu z tym laserem to zrozumiałem,
    że chodzi o wykrywanie i ingerecję z zewnątrz.

    > Żona ma na imię Honda? :)
    >
    > hania;)

    Też ładnie :)

    --
    Marcin

  • 107. Data: 2023-05-13 09:26:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Też ładnie :)

    Honda ma hania, żona h-ania;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 108. Data: 2023-05-13 09:31:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > doświadczeniach z jakimś tam ograniczonym wkładem wiedzy pierwotnej. GPT
    > nie jest jak sam zauważyłeś niczym podobnym. To bardziej pewien algorytm

    IMHO nie - to nie jest algorytm. Samo GPT to jest to co większość ludzi
    rozumie jako SI. Natomiast zaskoczeniem jest że to jest tak naprawdę sam
    moduł językowy. On w założeniu miał mieć "gładką gadkę" w oparciu o to
    co można znaleźć w internecie a nie zdawać egzaminy lekarskie.

    Ciekawe czy jego twórcy też byli zaskoczeni.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2023-05-14 02:56:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > co można znaleźć w internecie a nie zdawać egzaminy lekarskie.
    >
    > Ciekawe czy jego twórcy też byli zaskoczeni.

    E, no nie wiem, dla mnie od zawsze AI to było co napisałem. Nigdy nie
    był to jakiś moduł językowy. Nie czytałem nic bardziej współczesnego z
    sf, ale wyobrażenia czy to Lema, czy to Dicka, czy wielu innych, są
    raczej zbliżone do mojego postrzegania - tzn. odwrotnie rzecz jasna,
    ich, ukształtowały moje.

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2023-05-14 08:03:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > sf, ale wyobrażenia czy to Lema, czy to Dicka, czy wielu innych, są
    > raczej zbliżone do mojego postrzegania - tzn. odwrotnie rzecz jasna,

    Chyba sie nie zrozumieliśmy. Ja piszę o tym, że GPT to moduł jezykowy a
    nie sztuczna inteligencja z SF. A jednak całkiem podobnie działa (ale
    raczej nic nowego nie wymyśli, a to warunkuje osobliwość technologiczną;))

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!