  • 1. Data: 2023-04-26 21:09:48
    Temat: Projekt ustawy o zakazie fotografowania
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    https://orka.sejm.gov.pl/Druki9ka.nsf/Projekty/9-020
    -1196-2023/$file/9-020-1196-2023.pdf

    Art. 8. W ustawie z dnia 11 marca 2022 o obronie Ojczyzny (Dz.U. z 2022
    r. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347) wprowadza się następujące zmiany:
    1) po art. 616 dodaje się art. 616a w brzmieniu:
    ,,Art. 616a. 1. Zakazuje się, bez zezwolenia, fotografowania, filmowania,
    lub utrwalania wizerunku przy pomocy innych narzędzi lub środków
    technicznych:
    1) obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa lub obronności
    państwa, jeżeli zostały oznaczone znakiem graficznym wyrażającym ten
    zakaz, zwanym dalej ,,znakiem zakazu fotografowania";

    Czyli chcą przywrócić moc prawną dla znaku zakaz fotografowania.

    https://www.google.com/search?q=zakaz+fotografowania
    &tbm=isch

  • 2. Data: 2023-04-26 21:29:14
    Temat: Re: Projekt ustawy o zakazie fotografowania
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-04-26 o 21:09, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Art. 8. W ustawie z dnia 11 marca 2022 o obronie Ojczyzny (Dz.U. z 2022
    > r. poz. 2305 oraz z 2023 r. poz. 347) wprowadza się następujące zmiany:
    > 1) po art. 616 dodaje się art. 616a w brzmieniu:

    Tak mnie zaciekawiło tylko to, że akt z 2022 roku i występuje artykuł 616.
    Zajrzałem a tam ponad 500 stron i ponad 800 artykułów o wszystkim -
    z tysiącami delegacji dla poszczególnych ministrów.
    Mają rozmach...

  • 3. Data: 2023-04-26 21:30:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.04.2023 o 21:09, Krzysztof kw1618 pisze:
> [...]
    > zakaz, zwanym dalej ,,znakiem zakazu fotografowania";
    >
    > Czyli chcą przywrócić moc prawną dla znaku zakaz fotografowania.

    Przy dzisiejszej technologii ma to jakiś sens?

  • 4. Data: 2023-04-26 22:29:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Apr 2023 21:30:07 +0200, nadir napisał(a):

    -1196-2023/$file/9-020-1196-2023.pdf

    &tbm=isch

    > Przy dzisiejszej technologii ma to jakiś sens?

    Nieco nie na temat:
    Jakoś tak kamery do monitoringu postrzegałem jako coś lepszego od VHS.
    Kilka lat temu widziałem lepsze kamery, ale nie zgłębiałem tematu, bo to
    nie moja działka ani zainteresowania.

    Ktoś ze znajomych niedawno kupił chiński wynalazek typu PTZ z obiektywem (i
    przetwornikiem?) Sony lub podobnym. Rozdziałka 4k.
    Jak podjedzie się zoom na maksa, to można odczytać niewielką kartkę na
    drzwiach sklepu oddalonego o około 130 metrów.
    Absolutnie mnie to zadziwiło, gdyż sprzęt chiński traktowałem bardziej w
    charakterze atrap niż rzeczywiście dobrego sprzętu.

    Inny aspekt:
    Na filmach - np. kryminalnych - czasem pokazywali, jak ze źle wykonanej
    fotografii można wyjąć szczegóły.
    Lat temu kilkanaście było to sci-fi.
    Teraz już niekoniecznie:
    https://informatykzakladowy.pl/wp-content/uploads/20
    20/08/872.jpg
    Artykuł:
    https://informatykzakladowy.pl/fotografia-obliczenio
    wa/

    Teraz byle dronem można robić fotki czy filmy w 4k.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2023-04-26 23:31:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.04.2023 o 21:30, nadir pisze:

    &tbm=isch
    > Przy dzisiejszej technologii ma to jakiś sens?

    Uważam, że generalnie nigdy nie miało. Takie znaki bardziej wskazują
    obcemu wywiadowi miejsca interesujące, niż je chronią. Oczywiście
    turysta jest łatwy do wyłapania, ale szpieg, jak będzie chciał, to na
    tysiąc sposobów to ominie. Natomiast pozwoli to na wyeliminowanie
    oszołomów, którzy za cel obrali sobie wkurzanie ochrony - co zresztą
    nadal nie powinno być celem tej ustawy.

    Teraz pytanie, w jaki sposób zostaną owe obiekty wyznaczone i jak to
    interpretować. Mamy przykładowo zaporę z takim znaczkiem. Można zdjęcie
    jeziora zrobić z zaporą w tle? Co będzie, jak ktoś zrobi fotkę z górki i
    znajdzie się tam taki cenny obiekt - a on z tej odległości nawet tablicy
    nei zauważy. A jak zrobię fotkę dziewczynie i w tle będzie ten obiekt?
    Uważam, że przepis trochę słaby.

    Link chyba jest coś skopany, bo nie mogę wejść. A przewidzieli za to
    jakąś sankcję? Przestępstwo? Wykroczenie? Jakaś procedura, co można tak
    oznaczać? Przede wszystkim, czy przewidzieli sankcję za bezprawne
    klejenie takich znaczków, bo widywałem je już w naprawdę dziwnych
    miejscach (poczty, centra handlowe czy zgoła muzea). Bo na fotkach
    "wyrzutni rakiet" mi mało zależy, ale wkurzałem się czasem na
    konieczność "przepychania" się z idiotami w muzeach i tłumaczenie im, że
    taki znaczek nic nie oznacza.
    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-04-27 00:22:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-26, Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zakaz, zwanym dalej ,,znakiem zakazu fotografowania";
    >
    > Czyli chcą przywrócić moc prawną dla znaku zakaz fotografowania.

    Ja tam nie wiem, ale nie ma czegoś takiego jak wizerunek budynku, więc
    pewnie będą oznaczać Maciarewicza i Kaczyńskiego.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2023-04-27 06:38:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uważam, że generalnie nigdy nie miało. Takie znaki bardziej wskazują
    > obcemu wywiadowi miejsca interesujące, niż je chronią.

    Po którejś nowelizacji ustawy o ochronie informacji niejawnych na
    geoportalu... zaczernili wszystkie "tajne" miejsca. Jak ktoś nie
    wiedział, to właśnie dali mu je na tacy;)

    > Natomiast pozwoli to na wyeliminowanie
    > oszołomów, którzy za cel obrali sobie wkurzanie ochrony - co zresztą
    > nadal nie powinno być celem tej ustawy.

    Znowu oszołomy;)

    > Link chyba jest coś skopany, bo nie mogę wejść. A przewidzieli za to
    > jakąś sankcję? Przestępstwo? Wykroczenie? Jakaś procedura, co można tak
    > oznaczać?

    Z góry mówię, że kulsony będą na tym wyrabiały statystyki;)

    > ale wkurzałem się czasem na
    > konieczność "przepychania" się z idiotami w muzeach i tłumaczenie im, że
    > taki znaczek nic nie oznacza.

    O! Tez jesteś oszołomem?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-04-27 06:39:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    &tbm=isch

    > Ja tam nie wiem, ale nie ma czegoś takiego jak wizerunek budynku, więc
    > pewnie będą oznaczać Maciarewicza i Kaczyńskiego.

    Pomnika kaczyńskiego na poligonie warszawskim;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-04-27 08:15:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.04.2023 00:22, Marcin Debowski wrote:
    > Ja tam nie wiem, ale nie ma czegoś takiego jak wizerunek budynku, więc
    > pewnie będą oznaczać Maciarewicza i Kaczyńskiego.

    Tam jest "fotografowania lub utrwalania wizerunku" więc powiedzą że
    "fotografowałeś budynek".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2023-04-27 09:26:33
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Link chyba jest coś skopany, bo nie mogę wejść. A przewidzieli za to
    > jakąś sankcję? Przestępstwo? Wykroczenie? Jakaś procedura, co można tak
    > oznaczać?

    Jest w dalszych artykułach, że orzekanie na podst. kodeksu postępowania
    w sprawach o wykroczenia