  • 1. Data: 2023-04-29 16:53:56
    Temat: Oszustwo na kulsonariacie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Ktoś oszukał kulsonów i sobie wypłacił ich składkową kasę.

    Robert - na jakiej podstawie w ogóle wszczęscie sprawy? Wszak wcześniej
    pisałeś że nie da się w zasadzie udowodnić umyślności - no chyba że
    udowodnisz, że kasę zakładał z zamiarem oszustwa, bo jak "tak wszyszło"
    potem to mucha nie siada - może on tą kasę ma, tylko nie chce mu się
    wypłacać albo schował i zapomniał gdzie? Tak czy inaczej oszustwa nie ma
    i niech se kulsony wypiszą odmowę wszczęcia postępowania i idą do sądu
    cywilnego:P No chyba że to jest ta słynna wyjątkowa sytuacja - jak z
    aborcjami u prawaków:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-04-29 16:55:16
    Temat: Re: Oszustwo na kulsonariacie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.04.2023 o 16:53, Shrek pisze:
    > Ktoś oszukał kulsonów i sobie wypłacił ich składkową kasę.

    https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-policja-w
    -zyrardowie-okradziona-zniknely-pieniadze-z-pracown,
    nId,6746181#crp_state=1

    Link jeszcze

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-04-29 20:26:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Skoro nie wolno im traktować siebie lepiej niż mnie, to nie wolno im przyjąć
    zgłoszenia przestępstwa bez podania przez okradzionego
    numerów banknotów.
    Przecież stójkowi nie będą w plecakach "przewoźników" makulatury szukać, tylko muszą
    numery wprowadzić do bazy żeby do emki się nie
    dłużyło.
    Co ryzykowne, bo może kierowcy recydywiści zapisują numery banknotów pochowane w
    prawach jazdy i jeszcze się zgodzi ;-).

    -----

  • 4. Data: 2023-04-30 00:04:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.04.2023 o 16:55, Shrek pisze:

    > https://www.rmf24.pl/regiony/warszawa/news-policja-w
    -zyrardowie-okradziona-zniknely-pieniadze-z-pracown,
    nId,6746181#crp_state=1
    > Link jeszcze

    Czemu uważasz, że tu w ogóle doszło do oszustwa? No bo teraz nie wiem,
    czy chcesz popajacować, czy mamy jakoś merytorycznie dyskutować. W
    artykule zbyt wiele szczegółów nie ma, ale najprawdopodobniej po prostu
    brakuje na rachunku 100.000 zł. Możliwości jest kilka. Od
    przywłaszczenia, poprzez wpływanie na przetwarzanie, aż do braku
    nadzoru, czy fałszowania dokumentów. Ale skąd w ogóle pomysł na oszustwo?
    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-04-30 07:41:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przywłaszczenia, poprzez wpływanie na przetwarzanie, aż do braku
    > nadzoru, czy fałszowania dokumentów. Ale skąd w ogóle pomysł na oszustwo?

    No nie wiem - wpłacono i usługi nie ma...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-04-30 11:40:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.04.2023 o 07:41, Shrek pisze:

    > No nie wiem - wpłacono i usługi nie ma...
    No więc przyjmij do wiadomości, ze w samym kodeksie karnym jest z tuzin
    przestępstw przeciwko mieniu, czy też działalności gospodarczej, czy też
    dokumentom, które mogą tu wchodzić w rachubę. Oszustwo to moim zdaniem -
    na tym etapie - nie będzie.
    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-04-30 16:55:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No więc przyjmij do wiadomości, ze w samym kodeksie karnym jest z tuzin
    > przestępstw przeciwko mieniu, czy też działalności gospodarczej, czy też
    > dokumentom, które mogą tu wchodzić w rachubę.

    Po twojej ostatniej dyskusji, gdzie wchodzi poszkodowany na komistariat
    a ty mówisz, że to "klasyczne oszustwo" czyli umorzenie i niech sobie
    pan cywilnie dochodzi. Czemu jak kulsonów zrobili to miałoby być inaczej
    niż obywatela?

    Oszustwo to moim zdaniem -

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-05-01 01:32:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > a ty mówisz, że to "klasyczne oszustwo" czyli umorzenie i niech sobie
    > pan cywilnie dochodzi. Czemu jak kulsonów zrobili to miałoby być inaczej

    Bo to nie wygląda na klasyczne oszustwo. Też prawdę mówiać nie łąpię czy
    udajesz i się nabijasz, czy serio nie rozumiesz co to jest oszustwo.

    W tym przypadku, oszustwo to by było, jakby ktoś ich namówił do
    wpłacenia tej kasy mamiąc wysokimi zyskami po czym uciekł z tą kasą.
    Przy czym istotne dla znamion oszustwa byłby zamiar, czyli namawiający
    musiałby zrobić to z pełną świadomością, że oni na tym stracą i żadnego
    zysku z tego nie będzie.

    Z opisu nic takiego nie wynika. Bardziej jakieś
    przywłaszczenie/kradzież.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-05-01 07:52:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    >
    > W tym przypadku, oszustwo to by było, jakby ktoś ich namówił do
    > wpłacenia tej kasy mamiąc wysokimi zyskami po czym uciekł z tą kasą.

    No właśnie - a nie ma dowodów że tak było, a nawet jak to powie że nie,
    umorzenie.

    > Przy czym istotne dla znamion oszustwa byłby zamiar, czyli namawiający
    > musiałby zrobić to z pełną świadomością, że oni na tym stracą i żadnego
    > zysku z tego nie będzie.

    No właśnie - proszę sobie cywilinie dochodzić.

    > Z opisu nic takiego nie wynika. Bardziej jakieś
    > przywłaszczenie/kradzież.

    W sumie bez znaczenia - jak jest umyślne to nie da się udowodnić, bo
    przestępca powie że niechcący. Umorzenie i niech sobie kulsony prywatnie
    dochodzą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-05-01 13:03:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.05.2023 o 07:52, Shrek pisze:

    > No właśnie - a nie ma dowodów że tak było, a nawet jak to powie że nie,
    > umorzenie.

    Dokładnie masz rację.

    > No właśnie - proszę sobie cywilinie dochodzić.

    Dokładnie o to chodzi.

    > W sumie bez znaczenia - jak jest umyślne to nie da się udowodnić, bo
    > przestępca powie że niechcący. Umorzenie i niech sobie kulsony prywatnie
    > dochodzą:P

    O ile w wypadku oszustwa krytycznym jest zamiar (co zresztą jest
    idiotyzmem i już dawno powinno zostać zmienione), to w wypadku
    pozostałych przestępstw wchodzących w rachubę już nie. Jak przełamiesz
    zabezpieczenia rachunku bankowego i wypłacisz kasę, to popełnisz
    przestępstwo, choćbyś nawet działał na korzyść właściciela. Spróbuj to
    ogarnąć.

    --
    (~) Robert Tomasik