  • 91. Data: 2023-05-12 12:44:27
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 12:26, J.F pisze:

    > Moja vectra sprawdza na bieżąco, nawet bez swiecenia.

    Volvo i honda sprawdzają przy hamowaniu i zatrzaskują.

    > Jak cie kulson zobaczy, to powinien zatrzymac, i "zatrzymac" DR.
    > A potem ewentualnie wezwac lawetę.
    >

    > Czyli ... automat moze wylączyc silnik :-)

    Niespecjalnie:

    stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:
    a)
    zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym
    zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia,
    podwozia lub ramy,
    b)
    zagraża porządkowi ruchu,
    c)
    narusza wymagania ochrony środowiska;
    2)
    stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w
    wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo;
    3)
    stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do
    tego nieupoważnioną;
    4)
    uzasadnionego przypuszczenia, że dane dotyczące dowodu rejestracyjnego
    (pozwolenia czasowego) zawarte w centralnej ewidencji pojazdów nie
    odpowiadają stanowi faktycznemu.

    W przypadku moto można dyskutować, bo światło jest jedno, choć musiałby
    być raczej z kulsonów niż policjantów. W przypadku samochodu jak leci
    jedno z co najmniej trzech świateł stopu to bym się odwoływał od decyzji
    a jakby mi się udało, to bym pozywał cywilne o zwrot poniesionych kosztów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2023-05-12 19:48:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 May 2023 12:44:27 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym
    > zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia,

    Nie ma swiatel STOP, to zagraza.

    > b)
    > zagraża porządkowi ruchu,

    Hm ... moze i tu zagraża.

    J.

  • 93. Data: 2023-05-12 19:54:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 19:48, J.F pisze:

    > Nie ma swiatel STOP, to zagraza.

    niespecjalnie po to wymyślili że są trzy światła żeby przepalenie jednej
    żarówki nie zagrażało.

    > Hm ... moze i tu zagraża.

    Sprawdziłem wyroki - przepalona żarówka (zwłaszcza nie mijania) nie jest
    podstawą do zatrzymania dowodu. To że takie mądrości krążą po świecie
    wynika z tego że mało kto pójdzie do sądu. Ja bym poszedł - robert
    takich nazywa oszołomami;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2023-05-12 21:40:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 May 2023 19:54:23 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > podstawą do zatrzymania dowodu. To że takie mądrości krążą po świecie
    > wynika z tego że mało kto pójdzie do sądu. Ja bym poszedł - robert

    Ja tylko o tym, ze skoro przepisy wymagają ilus tam swiatel,
    a pojazd ich nie ma, tzn ma zepsute ... to to chyba jest własnie
    zagrożenie porządku ruchu.

    A tylna czerwona zarowka w motocyklu po nocy?
    Jedyna ...

    J.

  • 95. Data: 2023-05-12 21:47:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 19:54, Shrek pisze:

    > niespecjalnie po to wymyślili że są trzy światła żeby przepalenie jednej
    > żarówki nie zagrażało.

    Jestem na tyle stary, że pamiętam, jak za trzecie światło STOP zabierano
    dowody rejestracyjne.

> [...]
    > podstawą do zatrzymania dowodu. To że takie mądrości krążą po świecie
    > wynika z tego że mało kto pójdzie do sądu. Ja bym poszedł - robert

    Błądzisz, choć w tym konkretnym wypadku trochę miałbyś racje. Możesz nie
    przyjąć mandatu i iść do sądu, ale od zatrzymania dowodu rejestracyjnego
    nie jest sąd i jakbyś szedł z tym do sądu, to chyba faktycznie uznałbym
    Cie za oszołoma. Od decyzji administracyjnej chyba się do SKO odwołuje.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 96. Data: 2023-05-12 22:06:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 May 2023 21:47:43 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jestem na tyle stary, że pamiętam, jak za trzecie światło STOP zabierano
    > dowody rejestracyjne.

    A pozniej nie przedłuzano badan za niesprawne - bo choc wymagane są
    tylko 2 swiatla stopu, to jesli są trzy - to muszą byc 3 sprawne :-)

> [...]
    > nie jest sąd i jakbyś szedł z tym do sądu, to chyba faktycznie uznałbym
    > Cie za oszołoma. Od decyzji administracyjnej chyba się do SKO odwołuje.

    A od przekroczenia uprawnien to do prokuratora :-P

    A po odszkodowanie to do sądu.

    J.

  • 97. Data: 2023-05-12 22:17:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 22:06, J.F pisze:

    > A pozniej nie przedłuzano badan za niesprawne - bo choc wymagane są
    > tylko 2 swiatla stopu, to jesli są trzy - to muszą byc 3 sprawne :-)

    Bo później były dopuszczalne. Teraz są obowiązkowe (jest kilka wyjątków).

    > A od przekroczenia uprawnien to do prokuratora :-P
    > A po odszkodowanie to do sądu.

    W Polsce jest ten problem, że pół sądów uważa tak, a pół inaczej. I
    jakbyś chciał podchodzić do tego przez pryzmat 231, to cokolwiek by
    policjant nie zrobił, to źle. Bo jak nei zabierze, to nie dopełnił
    obowiązku, a jak zabierze, to przekroczył uprawnienia.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 98. Data: 2023-05-12 23:39:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 21:40, J.F pisze:

    > Ja tylko o tym, ze skoro przepisy wymagają ilus tam swiatel,
    > a pojazd ich nie ma, tzn ma zepsute ... to to chyba jest własnie
    > zagrożenie porządku ruchu.

    No właśnie po to ma ich kilka żeby przepalenie się pojedynczej żarówki
    (co ma się prawo zdarzyć!) nie powodowało zagrożenia.

    > A tylna czerwona zarowka w motocyklu po nocy?
    > Jedyna ...

    Dlatego pisałem że w moto to inna sprawa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 99. Data: 2023-05-12 23:44:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > nie jest sąd i jakbyś szedł z tym do sądu, to chyba faktycznie uznałbym
    > Cie za oszołoma. Od decyzji administracyjnej chyba się do SKO odwołuje.

    Ja tam się nie znam, ale jak będzie trzeba to się douczę - raz się udało
    w drugiej sprawie piłeczka po stronie straży, ale jak do tej pory do
    sądu wniosku nie wysłali więc chyba będzie 2:0. Warto czytać:

    http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/ii-sa-go-152-17/d
    opuszczenie_pojazdu_do_ruchu/166b1d6.html

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 100. Data: 2023-05-12 23:47:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > policjant nie zrobił, to źle. Bo jak nei zabierze, to nie dopełnił
    > obowiązku, a jak zabierze, to przekroczył uprawnienia.

    Bzdura - mnie raz po prostu... pouczył że mam żarówkę wymienić i całkiem
    ze zrozumieniem podszedł do tematu, że na stacji ksenona nie kupie.

    Moszna - moszna! Tylko trzeba nie mieć we łbie że obywatel to wróg.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!