  • 1. Data: 2023-05-02 00:18:08
    Temat: Zbieg wykroczeń
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Ile teraz max mandat może na jednym druczku wypisać policjant?

  • 2. Data: 2023-05-02 11:10:21
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 2 maja 2023 o 00:18:11 UTC+2 Henryk Hajdan napisał(a):
    > Ile teraz max mandat może na jednym druczku wypisać policjant?

    A co, nie może dać "na raz" kilku druczków?

    Ostatnio w "prasie" było o jakimś debilu na motorze, który nie zatrzymał
    się do kontroli i uciekał przed policurami, którzy mu naliczyli podczas
    tej ucieczki 27k mandatów i chyba ze 150 punktów.
    A debil się nie zatrzymał bo nie miał badania technicznego motura (prawko chyba
    miał).
    I jeszcze pasażerkę wiózł - mam nadzieję, że się nie rozmnożą.
    Niestety policury w PL nie są takie jak w USA i nie strzelają w takich
    sytuacjach - a mogłaby być pewność, że się nie rozmnożą.
    Ale może się jeszcze uda - za niezatrzymanie się grozi mu 5 lat pierdla.

  • 3. Data: 2023-05-02 13:21:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ostatnio w "prasie" było o jakimś debilu na motorze, który nie zatrzymał
    > się do kontroli i uciekał przed policurami, którzy mu naliczyli podczas
    > tej ucieczki 27k mandatów i chyba ze 150 punktów.

    Facet nie przyjmie i sąd w zbiegu może dać tylko maksymalną grzywnę.

    > A debil się nie zatrzymał bo nie miał badania technicznego motura (prawko chyba
    miał).

    To choć miał jakikolwiek powód. Są w necie kanały promujące ucieczkę
    "dla zabawy".

    > I jeszcze pasażerkę wiózł - mam nadzieję, że się nie rozmnożą.

    Tu bym mu zarzut z spowodowania zagrożenia postawił za sam pomysł
    ucieczki z pasażerką.

    > Niestety policury w PL nie są takie jak w USA i nie strzelają w takich
    > sytuacjach - a mogłaby być pewność, że się nie rozmnożą.

    Było to wiele razy tu wałkowane. Co do zasady sama ucieczka podstawą do
    użycia broni nie jest. Ta podstawa wynika z innych, często niemożliwych
    do ocenienia przez samego motocyklistę, aspektów. I stąd raz na jakiś
    czas zdziwienie, że policjant strzelił, a pozostali nie strzelają.

    Na chwilę obecną nie ma bezpiecznego dla motocyklisty sposobu jego
    zatrzymania przez policjanta. Najprościej by było zobowiązać producentów
    do instalacji urządzenia, które zdalnie mogłoby wyłączyć zapłon. Każde
    inne działanie powoduje zagrożenie dla pędzącego motocyklisty, który
    później będzie miał pretensje do zatrzymującego, że on sobie tylko uciekał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-05-03 17:00:08
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    > inne działanie powoduje zagrożenie dla pędzącego motocyklisty, który
    > później będzie miał pretensje do zatrzymującego, że on sobie tylko uciekał.

    ci od wspomnianych kanałów sobie to wymontują

    ludzie jeżdżący bez przeglądów i uprawnień nowe motocykle widzą pewnie po 20 latach

    więc wątpie czy jest to jakieś realne rozwiązanie

  • 5. Data: 2023-05-03 18:46:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 17:00, m4rkiz pisze:

    > ci od wspomnianych kanałów sobie to wymontują

    Przede wszystkim to zupełnie absurdalne rozwiązanie. Pomijając to że
    domyślnie traktujesz wszystkich jako przestępców (co następne - podsłuch
    każdego - uczciwi nie muszą się bać;)), to jakby to miało działać? Na nr
    rejestracyjny (ci akurat mają wygięty)? Na wszystkich w promieniu?
    Wyłączenie silnika jest na moto generalnie mało pożądanym zjawiskiem -
    zwłaszcza w złożeniu albo jak jedziesz trzypasmową drogą bez pasa
    awaryjnego. I nie życzę sobie żeby mi ktoś wyłączał silnik bo kilometr
    dalej ktoś spierdala przed policją.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-05-03 19:39:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 18:46:19 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > zwłaszcza w złożeniu albo jak jedziesz trzypasmową drogą bez pasa
    > awaryjnego. I nie życzę sobie żeby mi ktoś wyłączał silnik bo kilometr

    Podziękuj kolegom :-)

    I tak dziwnie duzo tych motocyklistow łapią ... nie wiedzą, ze to
    trzeba do lasu ?

    J.

  • 7. Data: 2023-05-03 19:43:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 17:00:08 +0200, m4rkiz wrote:

    > ci od wspomnianych kanałów sobie to wymontują

    Moze nie byc tak prosto.

    > ludzie jeżdżący bez przeglądów i uprawnień nowe motocykle widzą pewnie po 20 latach
    > więc wątpie czy jest to jakieś realne rozwiązanie

    Za 20 lat by bylo, jakby teraz wprowadzic.

    J.

  • 8. Data: 2023-05-03 19:49:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 19:39, J.F pisze:

    > Podziękuj kolegom :-)

    Nie muszę. Jak na razie zatrzymywanie moto na przycisk kulsona to
    fantazje roberta i niech tak zostanie;)

    BTW - na moto jeszcze nigdy mnie nawet do kontroli nie zatrzymali. Widać
    czoperów nie ruszają - raz że to nie do zapierdalania, dwa że klient bez
    krawata;)

    > I tak dziwnie duzo tych motocyklistow łapią ... nie wiedzą, ze to
    > trzeba do lasu ?

    Chyba nie zawsze jest las pod ręką a dwa, że zapierdala się po lesie
    enduro. Litrem to już słabiej (choć radiowozem jeszcze gorzej).

    BTW2 - ja to się zawsze dziwiłem, że w mieście ktoś się na rowerze
    złapać dał:P Znam nawet takiego co przez to aplikacji nie zrobił - może
    i lepiej, to nie robota dla frajerów;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-05-03 19:52:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 19:43, J.F pisze:

    > Moze nie byc tak prosto.

    Jak się da zamontować to da się i wymontować.

    Do tego czasu będzie zakaz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-05-03 21:40:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

> [...]
    > inne działanie powoduje zagrożenie dla pędzącego motocyklisty, który
    > później będzie miał pretensje do zatrzymującego, że on sobie tylko uciekał.

    Nie byłoby to zalegalizowane zabójstwo w białych rękawiczkach?
    W samochodzie wyłączenie zapłonu powoduje wyłączenie wspomagania
    hamulców i te nie działają. Nie mam motoru i nie wiem jak to tam
    jest skonstruowane.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65