  • 11. Data: 2006-09-28 14:10:16
    Temat: Re: Zaszyfrowany dysk, podanie hasla
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 28-09-2006 o 16:08:44 Cezar <c...@i...pl> napisał(a):

    > No ja tam nie wiem, nie znam sie na tym. Ale tak na logike to raczej nie
    > jest szyfrowana cala zawartosc dysku - bo to wymagaloby mase czasu,
    > przeliczenia setek gigabajtow, mocy obliczenioych i w praktyce bylo by to
    > niewygodne, lecz tylko szyfrowany jest "wstep/katalog/czy jak to zwal"

    Zalezy co kto chce. Sa urzadzenia szyfrujace wszystko na zywo i tu juz nie
    bardzo widze 'obejscie'.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 12. Data: 2006-09-28 14:13:34
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Bzdura. Wystarczy np. darmowy TrueCrypt. _NIKT_ nie jest w stanie
    > odszyfrować takich danych bez znajomości hasła. Żaden informatyk, żadne
    > służby specjalne na świecie, nawet Microsoft :))

    W praktyce _ZAWSZE_ robi się tylne drzwi dla haseł. Pytanie tylko, czy
    producent udostepnia je służbom. Z takimi hasłami hasłami jak z alarmem do
    auta. najlepiej instalować / kodować samemu.

    Darmowy TrueCrypt? Tym bardziej nie jest godzien zaufania.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 13. Data: 2006-09-28 14:22:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lukasz napisał(a):

    [...]

    > Darmowy TrueCrypt? Tym bardziej nie jest godzien zaufania.

    Nie chodzi o darmowość tylko o otwarty kod, dzięki któremu
    prawdopodobieństwo "tylnego wejścia" jest jednak mniejsze.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 14. Data: 2006-09-28 14:34:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2006 16:13:34 +0200, Lukasz napisał(a):

    > W praktyce _ZAWSZE_ robi się tylne drzwi dla haseł.

    Bzdura. Tu nie ma żadnych "tylnych drzwi".

    > Darmowy TrueCrypt? Tym bardziej nie jest godzien zaufania.

    To jest projekt open-source. Możesz obejrzeć kod programu i sam ocenisz, że
    nie ma tam nic tajemniczego ani żadnych "tylnych drzwi". Nie da sie zlamac
    takiego szyfru. Zakladajac ze haslo bedzie mialo chocby 5 znakow, zlamanie
    go trwaloby kilkaset lat przy uzyciu mocy obliczeniowej wszystkich
    komputerow na ziemi :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2006-09-28 14:36:26
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Cezar napisał(a):

> [...]
    > jest szyfrowana cala zawartosc dysku - bo to wymagaloby mase czasu,
    > przeliczenia setek gigabajtow, mocy obliczenioych i w praktyce bylo by to
    > niewygodne, lecz tylko szyfrowany jest "wstep/katalog/czy jak to zwal" (nie
    > wiem jakiego slowa fachowo nalezy uzyc) do dysku, a wiec "obchodzac to
    > bokiem" mozna by dostac sie do tych danych na dysku. Sa przeciez firmy ktore
    > sie w tym (w szeroko rozumianym odzyskiwaniu danych) specjalizuja.
    > Inna rzecz czy w kazdej byle sprawie policja bedzie sklonna wykladac z gory
    > duza kase na taiego bieglego. Smiem watpic.

    No tak, ale:
    jesli ktos chce miec szyfrowane dane, to nie wyglada to tak, ze w danym
    momencie szyfruje sobie caly dysk.
    Program szyfrujacy dziala 'w locie' w trakcie zapisywania danych na
    dysk, wiec czas nie jest juz tak wielki ani nie sa potrzebne taki moce
    obliczeniowe.
    Inna bajka ze nie szyfruje sie dyskow z systemem/programami, a dyski z
    bazami, danymi itp.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 16. Data: 2006-09-28 15:03:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy gdy policja skonfiskuje mi dysk, ma prawo żądać podania hasła do
    > zaszyfrowanych partycji?

    Tak, ale Ty nie masz obowiązku im go podać (art. 183 kpk)

  • 17. Data: 2006-09-28 15:10:12
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > To jest projekt open-source. Możesz obejrzeć kod programu i sam ocenisz,
    > że
    > nie ma tam nic tajemniczego ani żadnych "tylnych drzwi".

    Ok. Przyznaję Ci rację.

    > Zakladajac ze haslo bedzie mialo chocby 5 znakow, zlamanie
    > go trwaloby kilkaset lat przy uzyciu mocy obliczeniowej wszystkich
    > komputerow na ziemi :)

    Pobawiłem się trochę kalkulatorkiem...
    Zakładając, że korzystasz z 255 znaków w tym 5-znakowym haśle, to raptem
    1078203909375 kombinacji.
    10 tys. prób/sek. (na średniej klasy sprzęcie) to raptem 3.5 roku :)))

    Zakładając, że przeciętny user używa 60 znaków w haśle, to raptem 21 godzin
    brute force.

    Lukasz
    N 50 05' 04"
    E 19 53' 43"

  • 18. Data: 2006-09-28 15:11:52
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 28 Sep 2006 12:33:34 +0000 (UTC), Radek napisał(a):

    > Czytałem, że jako oskarżony nie mam żadnego obowiązku dostarczać dowodów
    > przeciwko sobie. Tak samo gdy oskarżony jest ktoś z mojej rodziny.

    Można zapytać czym podpadłeś ?

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 19. Data: 2006-09-28 15:23:15
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 28-09-2006 o 17:10:12 Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał(a):

    > 10 tys. prób/sek. (na ?redniej klasy sprz?cie) to raptem 3.5 roku :)))
    Zakladajac, ze program nie ma ograniczenia 1 probka na sekunde ... co
    wtedy?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 20. Data: 2006-09-28 15:33:23
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Radek" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    panek w swoim kreatyna shop rozkoduje kazde haslo z pudzianem

    Adas