  • 1. Data: 2006-09-28 11:25:46
    Temat: Rozwiazanie umowy o prace przed podjeciem pracy
    Od: t...@i...pl

    Witam,

    Z pozoru moze to absurdalne pytanie, ale znalazlem sie w troche
    dziwnej sytuacji i potrzebuje wiedziec (jesli to mozliwe z
    nawiazaniem do odpowiednich przepisów), jak wyglada rozwiazanie
    umowy o prace przed jej podjeciem, tzn. podpisuje np. dzisiaj umowe
    o prace z data rozpoczecia pracy np. 1 styczen 2007, za dwa
    tygodnie zmieniam zdanie - co wtedy powinienem zrobic, aby umowa mnie
    nie zobowiazywala do stawienia sie u nowego pracodawcy? Czy
    obowiazuja tu normalne zasady wypowiedzenia umowy, czyli np. za
    dwutygodniowym okresem wypowiedzenia?

    Dziekuje za informacje,
    Tomek

  • 2. Data: 2006-09-28 11:49:17
    Od: "Olo" <O...@s...lodz.pl>

    > Czy
    >obowiazuja tu normalne zasady wypowiedzenia umowy, czyli np. za
    >dwutygodniowym okresem wypowiedzenia?

    Sprecyzuj sie co chcesz zrobic, bo IMHO dla mnie sytuacja jest prosta.
    Idziesz do pracodawcy i mówisz mu ze nie bedziesz dla niego pracowal.
    Nikt nikogo nie moze do pracy zmusic i po prostu mozesz sie w pracy nie
    stawic. Wtedy napewno znajdzie sie rozwiazanie: ) Tylko ze to glupio po
    prostu.

    Pzdr,
    Olo

  • 3. Data: 2006-09-28 11:55:34
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Nikt nikogo nie moze do pracy zmusic i po prostu mozesz sie w pracy nie
    > stawic. Wtedy napewno znajdzie sie rozwiazanie: ) Tylko ze to glupio po
    > prostu.

    To chyba niezby madre co napisales. Jesli facet sie nie stawi do pracy to
    bedzie zwykla "bumelka" i mozliwosc wywalenia na zbity pysk z wszelkimi
    konsekwencjami (w tym finansowymi).
    Poza tym jesli gosc podpisal umowe o prace i ma ja zaczac za 1, 2 czy 5
    miesiecy tzn, ze pracodawca przestal szukac innego kandytata, bo podpisujac
    umowe zdobyl pewnosc, ze juz znalazl pracownika. To zas daje mozliwosc
    zadania odszkodowania jesli pracodawca poniesie szkode przez to ze gosc sie
    do pracy nie stawi np maszyna, ktora bedzie mial obslugiwac bedzie stala i
    generowala strate.

    Cezar

  • 4. Data: 2006-10-01 06:16:54
    Od: q...@g...pl

> [...]
    > do pracy nie stawi np maszyna, ktora bedzie mial obslugiwac bedzie stala i

    To dziwne co piszesz, przeciez umowe o prace mozna rozwiazac poprzez
    jej wypowiedzenie. Jezeli gosc nie zaczal jeszcze pracy to znaczy, ze
    pracuje krocej niz 6 miesiecy, a wiec ma 2 tygodnie wypowiedzenia w
    najgorszym wypadku... chociaz wydaj mi sie, ze w przypadku takiej umowy
    co to jeszcze nie nabrala mocy prawnej to istnieje jakis mechanizm
    rezygnacji czy odstapienia.

    ---
    quosoo