  • 1. Data: 2006-09-28 12:33:34
    Temat: Zaszyfrowany dysk, podanie hasla
    Od: "Radek" <y...@g...pl>

    Witam
    Czy gdy policja skonfiskuje mi dysk, ma prawo żądać podania hasła do
    zaszyfrowanych partycji?

    Czytałem, że jako oskarżony nie mam żadnego obowiązku dostarczać dowodów
    przeciwko sobie. Tak samo gdy oskarżony jest ktoś z mojej rodziny.

    --
    Radek

  • 2. Data: 2006-09-28 12:56:18
    Temat: Re: Zaszyfrowany dysk, podanie hasla
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A jestes oskarzony?

    --

    j...@p...pl
    gg:207344.

  • 3. Data: 2006-09-28 12:59:24
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > Czytałem, że jako oskarżony nie mam żadnego obowiązku dostarczać dowodów
    > przeciwko sobie. Tak samo gdy oskarżony jest ktoś z mojej rodziny.

    Do oskarzenia jeszcze daleko - to dopiero po wniesieniu aktu oskarzenia. Nie
    jestes nawet podejrzanym, bo dopiero ci ten dysk zabieraja i po ewentualnej
    opinii co do jego zawartosci mozliwe sa zarzuty. Suma sumarum to nie musisz
    podawac, a biegly i tak se pewnie odczyta jego zawartosc, a jesli mu sie nie
    uda to twoj zysk.

    Cezar

  • 4. Data: 2006-09-28 13:27:29
    Od: Art <s...@w...com>

    > biegly i tak se pewnie odczyta jego
    > zawartosc, a jesli mu sie nie uda to twoj zysk.

    Przy obecnym poziomie szyfrowania - marne szanse :)
    Chyba, że brute force, ale biegły może tego nie doczekać.
    Trzeba tylko zrobić to dobrze.
    Art

  • 5. Data: 2006-09-28 13:29:35
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czytałem, że jako oskarżony nie mam żadnego obowiązku dostarczać dowodów
    > przeciwko sobie. Tak samo gdy oskarżony jest ktoś z mojej rodziny.

    a nie mozesz zapomniec hasla?
    albo podaj jakies, a jak nie zadziala to mow ze wczesniej dzialalo, moze
    wpisuja z caps lock-iem. znam przypadek ze specjalisci nie potrafili
    odczytac danych z dysku, tak byl zabezpieczony na taka ewentualnosc
    Adas

  • 6. Data: 2006-09-28 13:37:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2006 15:29:35 +0200, Adas napisał(a):

    > albo podaj jakies, a jak nie zadziala to mow ze wczesniej dzialalo, moze
    > wpisuja z caps lock-iem. znam przypadek ze specjalisci nie potrafili
    > odczytac danych z dysku, tak byl zabezpieczony na taka ewentualnosc

    To akurat nic wyjątkowego... Każdy może zabezpieczyc swoj dysk w taki
    sposob i nikt go nie odczyta, chocby wzywali FBI i CIA :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-09-28 13:43:11
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > znam przypadek ze specjalisci nie potrafili odczytac danych z dysku, tak
    > byl zabezpieczony na taka ewentualnosc

    Takie zabezpieczenie nie jest wielka sztuką. Nie przesadzałbym z
    możliwościami policyjnych
    informatyków. Oczywiście musiałoby to być własne narzędzia szyfrujące, bo
    nigdy nie jesteś pewny, czy Microsoft nie daje policji narzędzi do obejścia
    hasła.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 8. Data: 2006-09-28 13:55:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2006 15:43:11 +0200, Lukasz napisał(a):

    > Oczywiście musiałoby to być własne narzędzia szyfrujące, bo
    > nigdy nie jesteś pewny, czy Microsoft nie daje policji narzędzi do obejścia
    > hasła.

    Bzdura. Wystarczy np. darmowy TrueCrypt. _NIKT_ nie jest w stanie
    odszyfrować takich danych bez znajomości hasła. Żaden informatyk, żadne
    służby specjalne na świecie, nawet Microsoft :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-09-28 14:07:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Art napisał(a):

    > Przy obecnym poziomie szyfrowania - marne szanse :)
    > Chyba, że brute force, ale biegły może tego nie doczekać.
    > Trzeba tylko zrobić to dobrze.

    Masz na myśli 48-godzinne przesłuchanie z "atrakcjami"? ;P

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 10. Data: 2006-09-28 14:08:44
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Przy obecnym poziomie szyfrowania - marne szanse :)
    > Chyba, że brute force, ale biegły może tego nie doczekać.
    > Trzeba tylko zrobić to dobrze.
    > Art

    No ja tam nie wiem, nie znam sie na tym. Ale tak na logike to raczej nie
    jest szyfrowana cala zawartosc dysku - bo to wymagaloby mase czasu,
    przeliczenia setek gigabajtow, mocy obliczenioych i w praktyce bylo by to
    niewygodne, lecz tylko szyfrowany jest "wstep/katalog/czy jak to zwal" (nie
    wiem jakiego slowa fachowo nalezy uzyc) do dysku, a wiec "obchodzac to
    bokiem" mozna by dostac sie do tych danych na dysku. Sa przeciez firmy ktore
    sie w tym (w szeroko rozumianym odzyskiwaniu danych) specjalizuja.
    Inna rzecz czy w kazdej byle sprawie policja bedzie sklonna wykladac z gory
    duza kase na taiego bieglego. Smiem watpic.

    Cezar