  • 21. Data: 2006-09-28 19:31:39
    Temat: Re: Zaszyfrowany dysk, podanie hasla
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jacek23 napisał(a):
    > A jestes oskarzony?

    nie musi byc

  • 22. Data: 2006-09-28 19:49:36
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Jesli bylby oskarzony to nie musialby podawac hasla, ale skoro nie jest
    oskarzony to wg. prawa chyba musi ,nie?

    --

    j...@p...pl
    gg:207344.

  • 23. Data: 2006-09-28 20:25:19
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2006 21:49:36 +0200, Jacek23 napisał(a):

    > Jesli bylby oskarzony to nie musialby podawac hasla, ale skoro nie jest
    > oskarzony to wg. prawa chyba musi ,nie?

    Chyba nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 24. Data: 2006-09-28 20:33:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Zakladajac, ze program nie ma ograniczenia 1 probka na sekunde ... co
    > wtedy?
    Wtedy patrzysz w kod programu (ktory przeciez jest opensource),
    wyrzucasz ograniczenie czasowe, rekompilujesz (odrazu dodajac
    automatyczne wpisywanie hasel metoda bluteforce) i lecisz z koksem cala
    dobe...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 25. Data: 2006-09-28 20:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Cezar wrote:

    > No ja tam nie wiem, nie znam sie na tym. Ale tak na logike to raczej nie
    > jest szyfrowana cala zawartosc dysku - bo to wymagaloby mase czasu,

    Wymaga.
    Wygląda to tak że kopiowanie na szyfrowany dysk jest wolniejsze lub
    dużo wolniejsze :)

    > przeliczenia setek gigabajtow, mocy obliczenioych

    Tak. Rozłożonych w czasie przez cały czas korzystania z dysku.

    > i w praktyce bylo by to niewygodne

    W praktyce jest BARDZO wygodne :)

    1. Zakładasz dysk wirtualny - w zbiorze (!) albo zajmujący całą partycję
    2. "Formatujesz". Jak ma być dobrze to oznacza zapisanie zaszyfrowaną
    treścią całego dysku, masz wolne do jutra a komp grzeje w nocy ;),
    w rozwiązaniu badziewniejszym dysk "sam się zapisze" w miarę
    wykorzystywania - tyle że będzie wiadomo *ile* danych było wolnych
    (a tym samym dedukcja ile jest zapisanych)
    3. na bieżąco driver virtualnego dysku szyfruje i odszyfrowuje.

    Dopóki nie poda się hasła - dysku nie ma, bo OS nie jest w stanie
    przeczytać NIC. Ani nagłówków, ani katalogów, ani danych.

    Nie mogę pojąć jak to się działo (dzieje?) że są afery w tej postaci
    że jakiś poseł albo minister wynosi poufne dane i kradną mu notebooka
    *razem z danymi*.

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=szyfrowanie+dysk
    +OR+dysku&num=100
    :)
    Osobiście polecam CrossCrypt (bazujący na FileDisk) oraz FreeOTFE
    z darmowych, jest jeszcze gruby stos "płatnych" (z naprawdę sporym
    wyborem cen :)) oraz rozwiązaniami wspieranymi sprzętowo.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2006-09-28 20:51:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Jasko Bartnik wrote:

    > Zakladajac, ze program nie ma ograniczenia 1 probka na sekunde ... co wtedy?

    Wtedy owo "ograniczenie" się wydłubuje i rekompiluje bez.
    Zapominasz o szczególe: że 'bezpieczny' jest wyłącznie jawny kod, jak
    weźmiesz program do którego nie ma kodu źródłowego to nigdy nie wiesz
    czy autor współpracował czy to z władzami, czy to z przestępcami żeby
    dać "tylne wejście".
    A wprowadzanie 1-s opóźnienia w opublikowany kod można sobie... no
    można ;)
    Po prostu: świadomości że hasło MUSI być długie nie zastąpi nic.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2006-09-28 21:29:45
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Po prostu: świadomości że hasło MUSI być długie nie zastąpi nic.

    Jak dlugie?

    Przykladowo haslo: MelangeriE645 moze byc wystarczajaco dobre?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 28. Data: 2006-09-28 23:40:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, Tiger wrote:

    > Jak dlugie?

    Dobrym oszacowaniem będzie założenie utrzymania w mocy prawa Moore'a
    i czasu na który ma starczyć hasło ;)

    > Przykladowo haslo: MelangeriE645 moze byc wystarczajaco dobre?

    Od biedy ;) - jak na dziś...

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2006-09-28 23:53:25
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Chyba nie.

    Powiem więcej - na pewno nie.
    Jeżeli nie był oskarżonym, to był świadkiem. A jeżeli tak -
    to art. 183 §1 KPK.

    Piotr

  • 30. Data: 2006-09-29 05:46:18
    Od: Art <s...@w...com>

    > Masz na myśli 48-godzinne przesłuchanie z "atrakcjami"?

    Mam na myśli szukanie hasła podając wszystkie możliwe kombinacje. Zajmie to
    tysiące lat :)
    Na twój sposób wydobywania hasła jest prosty sposób. Podaje sie je od razu :)
    Testowałem kiedyś sprzęt szyfrujacy w locie całe dyski. Są 2 hasła. Public i
    private. Mając np. pistolet przystawiony do głowy posłusznie wklepujesz hasło
    public. Uruchamia ci sie Ubuntu :D
    Do dobrania się do właściwej treści na dysku jest hasło private, o którym
    nikt nie musi wiedzieć.
    Art