  • 1. Data: 2006-09-28 10:23:51
    Temat: wyrok sadu apelacyjnego
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    czy gdzies w internecie moge znalezc tresc wyroku sadu apelacyjnego w
    poznaniu z dnia 2 marca 1993? nie mam pojecia gdzie tego moge szukac.

  • 2. Data: 2006-09-28 17:51:43
    Temat: Re: wyrok sadu apelacyjnego
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Sarpedon napisał(a):
    > czy gdzies w internecie moge znalezc tresc wyroku sadu apelacyjnego w
    > poznaniu z dnia 2 marca 1993? nie mam pojecia gdzie tego moge szukac.

    orzecznictwo sadow jest dostepne w komercyjnych programach
    prawniczych, w sieci bywa, ale znacznie rzadziej.

    Jesli szukasz konkretnego orzeczenia, to wpisz w wyszukiwarke
    sygnature. Jesli nie znajdziesz w sieci, zawsze mozesz zwrocic sie do
    danego sadu o przeslanie orzeczenia (rowniez poczta elektroniczna),
    za jakas symboliczna oplata.

    Orzeczenia sadow (za wyjatkiem niejawnych) to informacja publiczna, w
    tym trybie nalezy sie zwracac o jej udostepnienie.

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)

  • 3. Data: 2006-09-28 18:25:39
    Od: "zuczek" <n...@o...pl>

    Wyrok Sądu Apelacyjnego w Poznaniu, z dnia 2 marca 1993 r. ACr 47/93

    Zawierając umowę przewozu przez wykup biletu, pasażerowie mają podstawy
    oczekiwać ze strony przewoźnika dołożenia najwyższego stopnia staranności
    dla zapewnienia im bezpieczeństwa podróży. Z tego obowiązku prowadzący
    zakład komunikacyjny nie wywiązuje się narażając pasażerów na utratę
    zdrowia, jeżeli kontrola tego zakładu nienależycie wykonuje czynności
    kontrolne.