  • 101. Data: 2023-04-23 17:59:30
    Temat: Re: Zaraza
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak będę chciał, by Kviatek zmienił zdanie, to zacznę się upierać, ze ta
    > szczepionka jest wszechstronni przebadana, a gość sam będzie zaprzeczał.

    Nie sądzę - kwiatkowi wiele można zarzucić ale nie to że nie jest bardzo
    stabilny w swoich poglądach.

    > Nie będę polemizował, bo po prostu nie mam zielonego pojęcia. Ale w
    > sumie zaprzestano tej nagonki na szczepienia. Przynajmniej w mojej
    > okolicy. Chyba nawet nikt teraz nie szczepi, albo mało się rzucają w oczy.

    Teraz się uspokoiło. Jest już stan ustalony - wiadomo że żadnych
    obowiązkowych szczepionek na kowid nie będzie a same szczepionki pod
    każdym względem przypominają te na grypę, co zasadniczo kończy (na
    razie) temat. Rok temu zarówno co aktywniejsi proszczepionkowcy jak i
    politycy opozycji nawoływali szykanowania nieszczepów aż się
    "dobrowolnie" zaszczepią.

    > Nie chce mi sie szukać, ale gdzieś był przepis, ze kłamstwo w tym
    > wypadku nei jest przestępstwem. Taki dodatkowy kontratyp.

    W jakim przypadku? W przypadku kłamiącego polityka pełniącego funkcje
    konstytucyjne odpowiada on tylko przed trybunałem stanu. A jak zrobił
    obywatelom krzywdę przekraczając uprawnienia, to okazuje się że
    odszkodowanie się nie należy bo to "prawo" było bezprawne i to wybór
    obywatela że się zastosował. A i policjanta co je egzekwował, bo on
    akurat immunitetu nie ma. Także z tym "ja tylko wykonywałem rozkazy" to
    bym uważał:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 102. Data: 2023-04-23 20:39:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.04.2023 o 17:37, Kviat pisze:

    > A nie jest?
    > Poinformowałeś już o tym ludzi, którzy się na tym znają i mają o tym
    > pojęcie, którzy twierdzą, że tak właśnie jest, że... że ty twierdzisz,
    > że tak nie jest?
    > Co ci odpisali?
    > Może masz rację, ale daj mi jakikolwiek argument, że to ty masz rację, a
    > oni się mylą. Jakikolwiek. Jeden. Twoje głębokie przekonanie nie jest
    > argumentem.
    > (to do shreka a szury miały rację, bo nie chce mi się drwa razy klikać)

    Czemu to skomentowałeś pod moim postem, jak to nie jest moja wypowiedź?
    --
    Robert Tomasik

  • 103. Data: 2023-04-23 20:48:15
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Czemu to skomentowałeś pod moim postem, jak to nie jest moja wypowiedź?

    Czego znowu nie zrozumiałeś?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 104. Data: 2023-04-24 01:31:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Bo wbrew pozorom wcale bym się nie zdziwił, jakby Doda miała sporo racji

    To nie ma znaczenia. Podobnie mógłbyś argumentować w kwestii
    niepokalanego pczęcia, przy czym w biblijnych czasach zdarzali sie
    nienapruci, za to poczęci w sposób niepokalany raczej słabo.

    Chodzi o to w co ktoś wierzy, a wiara nie musi mieć umocowania w
    faktach. Ale dyskutowany przepis jest o kant dupy z innych powodów. To
    przepis, którego rzeczywistą rolą jest penalizacja zachowań niezgodnych
    z oczekiwaniami religii dominującej. Takie przepisy to atrybut państwa
    wyznaniowego lub autorytarnego. Ten przepis nie chroni MZ w praktyce
    żadnych dóbr osobistych czy innych. Od tego powinny być przepisy
    zapobiegające nienawiści/nietolerancji rasowej, religijnej, płciowej
    etc. Jakie ma znaczenie, że jakas Doda czy Nergal publicznie wyrażą
    swoje zdanie czy tam urządzą głupawą demonstrację? Dla tej religii, dla
    jej tolerancji, żadne. Co innego, gdyby w sposób systematyczny i
    zamierzony nawoływali np. do zwalczania takiej czy innej grupy.

    --
    Marcin

  • 105. Data: 2023-04-24 01:44:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiadomo - zrzucanie pieniędzy z helikoptera powoduje inflacje, nie
    > pracowanie powoduje spadek pkb, a kontrola dostępu do opieki zdrowotnej
    > przez kij oparty o parapet powoduje pogorszenie stanu zdrowia obywateli
    > i w efekcie nadmiarowe zgony. Jest jasny mechanizm, są obserwowane
    > skutki, nie ma tu specjalnie wątpliwości. Chyba że masz alternatywne

    Ponownie, co do faktu. Ale jak masz n-czynników, to musisz wiedziec o
    każdym z nich jak bardzo. Bo pieniądze z helikoptera owszem, bardzo, ale
    pińcet plus też bardzo, a lockdown tez pewnie bardzo ale za to w inną
    stronę. Więc który bardzo ma bardziej?

> [...]
    > oszczepionkowani powinni być bardziej odporni ze względu na to że skoro
    > się zaszczepili to są bardziej świadomi i bardziej dbają o zdrowie i
    > powinni być ogólnie zdrowsi więc wyniki powinny być bardziej na plus. A
    > tymczasem badania statystyczne pokazują że po trzech miesiącach nie ma
    > różnicy a wręcz skuteczność bywa ujemna (co da się też wytłumaczyć -
    > jesteś chroniony więc następuje kompensacja ryzyka). Tak czy inaczej nie
    > ma to znaczenia - realnie szczepienki po trzech miesiącach tracą
    > skuteczność. A raczej traciły rok temu. Teraz nawet nikt tego już nie

    No więc masz tez jeszcze tę kompensację ryzyka jako dodatkowy czynnik.
    Ale te trzy miesiące... niby wyniki wskazują że potem juz nie chronią, a
    czy praktyka tez na to wskazuje? Chyba nikt nie przyjął modelu
    (częstotliwości) szczepień co trzy miesiące to przy dominującym, średnim
    stopniu wyszczepień i puszczeniu wszystkiego wszędzie na żywiął, nie
    powinnismy mieć czasami dużo bardziej szalejącej epidemii?

    > Ja dla odmiany nie przeszedłem ale obecnie choruję bardziej niż

    Moze nie wiesz, że przeszedłeś. Testowałeś się przy jakiś słabych
    objawach typu katar lub lekko bolące gardło? Mogłeś nie zwrócic nawet
    uwagi. U nas zawsze była paranoja i się zwykle w takich sytuacjach
    testujemy.

    > Dokładnie - ale kwestionowanie tego prostego faktu jest szurstwem;)

    Myslę, że nie, ale to tak jak z poczatkiem kowida - jak nie wiesz co i
    jak to lepiej być gotowym na gorsze.

    --
    Marcin

  • 106. Data: 2023-04-24 06:48:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > każdym z nich jak bardzo. Bo pieniądze z helikoptera owszem, bardzo, ale
    > pińcet plus też bardzo, a lockdown tez pewnie bardzo ale za to w inną

    Dlaczego lokdałn w inną stronę, zrzucano pieniądze za nie przychodzenie
    do pracy. To mogło się skończyć tylko inflacją.

    Co do statystycznego porównywania to sprawa wygląda tak - istnieją pewne
    śmieszne korelacje. Jest nawet strona z nimi. Natomiast jak już masz
    dość dużą grupę (cały świat to dużo), i oczywisty mechanizm to nie można
    tego łatwo ignognorować. I normalnie się tego nie robi. Na przykład
    wiadomo, że kraje komunistyczne raczej źle na komuniźmie wyszły. Można
    mówić że to inne warunki, że to nie był prawdziwy komunizm, ale fakt
    jest faktem i nikt tego nie kwestionuje. W przypadku zmian klimatycznych
    w ramach przemysłu masz tylko jedną planetę;). W artykule pani ilony
    masz w ogóle dane z dupy i powstał naukowy artykuł. A jak przyjdzie do
    skutków lokdałnu to jakiś wyjątek. Dane o nadmiarowej śmiertelności są
    takie, że w najbardziej optymistycznym przypadku nie zmieniły wyników
    poza szum - czyli słabo - bardzo słabo jak na zarżnięcie gospodarki i
    paru innych kwestii - po prostu się "nie udał". Może jak z komunizmem to
    nie był prawdziwy lokdałn, może lokdałnowano nie tą grupę co trzeba,
    może po prostu nie jest to narzędzie które działa w dłuższym okresie i
    kto ma się zarazić i tak się zarazi i nie to było celem (bo nie było).
    Tak czy inaczej w praktyce nie przynosi wymiernych efektów.

    > No więc masz tez jeszcze tę kompensację ryzyka jako dodatkowy czynnik.

    No mam. Mam też różnice w dostępie do opieki zdrowotnej (niezaszczepieni
    byli traktowani gorzej). Tak czy inaczej :prawilne: badania były tylko
    na początku w warunkach pomijających dość wiele istotnych kewstii jak
    zanik odporności i mutację wirusa. Na podstawie tych badań powstał
    naukowy konsensus. A w praktyce okazało się że w 2022 nie działały
    praktycznie wcale a na naukowy konsensus powoływano się, żeby tępić
    nieszczepów.

    > Ale te trzy miesiące... niby wyniki wskazują że potem juz nie chronią, a
    > czy praktyka tez na to wskazuje?

    No właśnie praktyka na to pokazuje. Wielokrotnie przytaczałm właśnie
    praktyczne dane:
    https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-
    vaccine-weekly-surveillance-reports
> [...]
    > stopniu wyszczepień i puszczeniu wszystkiego wszędzie na żywiął, nie
    > powinnismy mieć czasami dużo bardziej szalejącej epidemii?

    Szalejąca epidemia to fakt medialny. Nie mówisz to znika:P Pandemię
    "zakończyły" nie szczepionki a "naukowo" to omikron, medialnie putin. A
    naukowy konsesus siedzi cicho i denerwuje się jak ktoś się pyta:P

    > Moze nie wiesz, że przeszedłeś.

    Może - a może byłem zaszczepiony (uwaga emotikon) i od tego;) Nie ma
    danych, cieżko wyciągać wnioski.

    > Testowałeś się przy jakiś słabych
    > objawach typu katar lub lekko bolące gardło?

    Dwa razy testowałem się przy mocnych.

    > Mogłeś nie zwrócic nawet
    > uwagi.

    Taka to obecnie choroba, że trzeba test zrobić żeby wiedzieć;)

    > Myslę, że nie, ale to tak jak z poczatkiem kowida - jak nie wiesz co i
    > jak to lepiej być gotowym na gorsze.

    Zależy jak ta gotowość na jakość życia i świat dookoła wpływa. Wojna
    jądrowa też nie jest zuppełnie abstrakcyjna a nikt żarem nie sra i
    gospodarek i społeczeństw w imię tego nie nieszczy. Trzeba zachować
    proporcje - tu zostały zaburzone. A co do "chuj wie czego się spodziewać
    po long kowid" to jak kogoś boli głowa to należy go leczyć na bolacą
    głowę, jak ktoś ma depresję to na depresję, jak ma sraczkę do do
    gastrologa a jak ma zmiany w płucach to do pulmonologa. A nie szukanie
    na siłę jednej przyczyny na wszystkie dolegliwości jakie ludzkość zna od
    wieków w jednej chorobie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 107. Data: 2023-04-24 14:24:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Apr 2023 10:12:04 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tego typu artykuły to takie
    > kółeczko wzajemnej adrowacji dla wyrobienia normy publikacji wymaganej
    > przez instytucje w której są zatrudnieni. Cytują (i pewnie recenzują)
    > się na wzajem i norma wyrobiona;) Oczywiście można twierdzić, że
    > przecież skoro został zrecenzowany to stoi za tym cały autorytet nauki,
    > ale tak naprawdę poważni gracze nie mają czasu na takie artykuły o
    > niczym więc jaka powaga artykułu taka powaga recenzentów.

    Z nudów zauważę, że swego czasu z przejęciem podawałeś linki do kacapskiego
    konta na tłiterze. Tam wszystko było tak wiarygodne, że bardziej nie mogło.

    Wiedzę o publikacjach naukowych bezsprzecznie czerpiesz z warzywniaka,
    tylko nie jest jasne z którego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 108. Data: 2023-04-24 14:28:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 22 Apr 2023 00:00:26 +0200, Shrek napisał(a):

    > Fakt naukowy jest taki, że szczepionka jest znacznie mniej skuteczna niż
    > to ogłaszano. Mniej więcej tak jak na grypę, czyli słabo

    No i ta nieskuteczna szczepionka uratowała ok. 20 mln istnień ludzkich, ale
    naturalnie prawilny szur i tak będzie powtarzał swoje, bo to policzyli
    naukowcy, czyli towarzystwo wzajemnej adoracji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 109. Data: 2023-04-24 16:06:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Apr 2023 14:28:28 +0200, Olin wrote:

    > No i ta nieskuteczna szczepionka uratowała ok. 20 mln istnień ludzkich, ale

    Tak do konca nie wiadomo, bo raz - że słabsze osobniki wyginęły
    wczesniej (ale moze nie wszystkie), dwa, ze choroba bardzo sezonowa,
    trzy - pojawiły sie mutacje mniej szkodliwe i bardziej zaraźliwe,
    i moze to dzieki nim takie spadki.

    > naturalnie prawilny szur i tak będzie powtarzał swoje, bo to policzyli
    > naukowcy, czyli towarzystwo wzajemnej adoracji.

    No ba - a nie?
    Jak sie przez rok mówiło "czekamy na szczepionkę", a potem "szczepcie
    sie barany", to można mówic cos innego?

    A jak dyrektor czy lekarz ze "szpitala covidowego" mówi do kamery
    "u mnie nie leżą zaszczepieni" to wierzyc, czy nie?

    Wyniki statystyczne u nas w kraju były takie sobie ... dokladniejsze
    statystyki ponoć lepsze.

    A teraz powoli ma byc wycofywany stan zagrożenia epidemiologicznego
    ... mimo, ze covid chyba ciągle nie wpisany do rejestru chorób
    zakaźnych :-)

    https://www.gov.pl/web/wsse-gdansk/choroby-zakazne2

    J.

  • 110. Data: 2023-04-24 17:22:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.04.2023 o 14:28, Olin pisze:

    > No i ta nieskuteczna szczepionka uratowała ok. 20 mln istnień ludzkich,

    Być może - na razie na ten temat nie rozmawiamy a o tym jaka jest
    skuteczność szczepionki (a tą liczy się od infekcji objawowych) i
    ewentualnego przerywania łańcucha zakażeń (a to wynika z punktu
    poprzedniego). Być może (a nawet napewno) redukuje ona ryzyko śmierci i
    tego nie kwestionuję i nigdy nie kwestionowałem, natomiast podstawą
    "lokdałn dla niezaszczepionych natychmiast!" było to że babcia umrze.
    Żeby babcia nie umarła to babcia ma się zaszczepić, przynajmniej w
    obecnej sytuacji prawnej.

    Co więcej żaden rozsądny "naukowiec" nie kwestionuje obecnie faktu, że
    odporność szybko (w pojedynczych miesiącach) zanika do zera przeciw
    kolejnym dominującm wariantom. Innymi słowy jest jak z grypą - masz się
    szczepić na sezon a nie po sezonie na poprzedni wariant (swoją drogą
    twierdzenie o sezonowości kowida też było kiedyś uznawane za szurstwo).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!