    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaraza
    Date: Mon, 24 Apr 2023 06:48:22 +0200
    <u1bp4k$rps$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1c2l2$1khu4$1@dont-email.me>
    <wdhek7bkmgbt$.1duq5kvlg6gaz$.dlg@40tude.net>
    <u1kbfp$367d9$1@dont-email.me> <u1l77j$pil$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1li57$3f083$1@dont-email.me> <u1mh21$pil$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mjrj$3kd59$1@dont-email.me> <u1mkrc$c70$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mrsn$3ljia$1@dont-email.me> <u1mt51$c70$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1n19a$3mf0s$1@dont-email.me> <u1nrip$c70$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <b9N%L.786395$BiG3.310879@fx11.ams1>
    <u1p2bc$rnf$1$Shrek@news.chmurka.net> <gG_%L.128708$8YCb.70441@fx03.ams1>
    <u1qekh$rnf$17$Shrek@news.chmurka.net>
    <Bt80M.827963$aQS9.643486@fx01.ams1>
    <u1rkln$ukr$1$Shrek@news.chmurka.net> <40l0M.122203$z1hf.57099@fx05.ams1>
    <u1t7ff$735$9$Shrek@news.chmurka.net>
    <yKv0M.1521151$PyXe.1325867@fx08.ams1>
    <u218tq$3va$8$Shrek@news.chmurka.net>
    <5pj1M.737633$QS94.237273@fx10.ams1>

    > Ponownie, co do faktu. Ale jak masz n-czynników, to musisz wiedziec o
    > każdym z nich jak bardzo. Bo pieniądze z helikoptera owszem, bardzo, ale
    > pińcet plus też bardzo, a lockdown tez pewnie bardzo ale za to w inną
    > stronę. Więc który bardzo ma bardziej?

    Dlaczego lokdałn w inną stronę, zrzucano pieniądze za nie przychodzenie
    do pracy. To mogło się skończyć tylko inflacją.

    Co do statystycznego porównywania to sprawa wygląda tak - istnieją pewne
    śmieszne korelacje. Jest nawet strona z nimi. Natomiast jak już masz
    dość dużą grupę (cały świat to dużo), i oczywisty mechanizm to nie można
    tego łatwo ignognorować. I normalnie się tego nie robi. Na przykład
    wiadomo, że kraje komunistyczne raczej źle na komuniźmie wyszły. Można
    mówić że to inne warunki, że to nie był prawdziwy komunizm, ale fakt
    jest faktem i nikt tego nie kwestionuje. W przypadku zmian klimatycznych
    w ramach przemysłu masz tylko jedną planetę;). W artykule pani ilony
    masz w ogóle dane z dupy i powstał naukowy artykuł. A jak przyjdzie do
    skutków lokdałnu to jakiś wyjątek. Dane o nadmiarowej śmiertelności są
    takie, że w najbardziej optymistycznym przypadku nie zmieniły wyników
    poza szum - czyli słabo - bardzo słabo jak na zarżnięcie gospodarki i
    paru innych kwestii - po prostu się "nie udał". Może jak z komunizmem to
    nie był prawdziwy lokdałn, może lokdałnowano nie tą grupę co trzeba,
    może po prostu nie jest to narzędzie które działa w dłuższym okresie i
    kto ma się zarazić i tak się zarazi i nie to było celem (bo nie było).
    Tak czy inaczej w praktyce nie przynosi wymiernych efektów.

    > No więc masz tez jeszcze tę kompensację ryzyka jako dodatkowy czynnik.

    No mam. Mam też różnice w dostępie do opieki zdrowotnej (niezaszczepieni
    byli traktowani gorzej). Tak czy inaczej :prawilne: badania były tylko
    na początku w warunkach pomijających dość wiele istotnych kewstii jak
    zanik odporności i mutację wirusa. Na podstawie tych badań powstał
    naukowy konsensus. A w praktyce okazało się że w 2022 nie działały
    praktycznie wcale a na naukowy konsensus powoływano się, żeby tępić
    nieszczepów.

    > Ale te trzy miesiące... niby wyniki wskazują że potem juz nie chronią, a
    > czy praktyka tez na to wskazuje?

    No właśnie praktyka na to pokazuje. Wielokrotnie przytaczałm właśnie
    praktyczne dane:
    https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-
    vaccine-weekly-surveillance-reports
    > Chyba nikt nie przyjął modelu
    > (częstotliwości) szczepień co trzy miesiące to przy dominującym, średnim
    > stopniu wyszczepień i puszczeniu wszystkiego wszędzie na żywiął, nie
    > powinnismy mieć czasami dużo bardziej szalejącej epidemii?

    Szalejąca epidemia to fakt medialny. Nie mówisz to znika:P Pandemię
    "zakończyły" nie szczepionki a "naukowo" to omikron, medialnie putin. A
    naukowy konsesus siedzi cicho i denerwuje się jak ktoś się pyta:P

    > Moze nie wiesz, że przeszedłeś.

    Może - a może byłem zaszczepiony (uwaga emotikon) i od tego;) Nie ma
    danych, cieżko wyciągać wnioski.

    > Testowałeś się przy jakiś słabych
    > objawach typu katar lub lekko bolące gardło?

    Dwa razy testowałem się przy mocnych.

    > Mogłeś nie zwrócic nawet
    > uwagi.

    Taka to obecnie choroba, że trzeba test zrobić żeby wiedzieć;)

    > Myslę, że nie, ale to tak jak z poczatkiem kowida - jak nie wiesz co i
    > jak to lepiej być gotowym na gorsze.

    Zależy jak ta gotowość na jakość życia i świat dookoła wpływa. Wojna
    jądrowa też nie jest zuppełnie abstrakcyjna a nikt żarem nie sra i
    gospodarek i społeczeństw w imię tego nie nieszczy. Trzeba zachować
    proporcje - tu zostały zaburzone. A co do "chuj wie czego się spodziewać
    po long kowid" to jak kogoś boli głowa to należy go leczyć na bolacą
    głowę, jak ktoś ma depresję to na depresję, jak ma sraczkę do do
    gastrologa a jak ma zmiany w płucach to do pulmonologa. A nie szukanie
    na siłę jednej przyczyny na wszystkie dolegliwości jakie ludzkość zna od
    wieków w jednej chorobie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!