  • 1. Data: 2023-04-06 20:26:19
    Temat: Karetka zatrzymana przez policję
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,187572,296
    38576,policja-zatrzymala-karetke-za-zlamanie-przepis
    ow-kierowca-dostal.html

    Wygląda na to, że karetka jechała jako nieuprzywilejowany na akcję (nie
    zawsze jeżdżą na bombach). No i policjanci się wykazywali akurat akcją.

    IMHO - ok uparli się, to trudno niech będzie mandat (który zresztą
    kierowca przyjął). No ale jak zostali poinformowani że chłopaki jadą na
    akcję, to nawet jak nie chcieli odpuścić, to mogli sprawę załatwić
    potem. W sumie nawet chyba są zobowiązani (wyższa konieczność).

    Jak pisamaki nie popieprzyły (a pan ockham mówi, że w konfrontacji z
    kulsonami rację mają zawsze) to pręt w dupę...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 2. Data: 2023-04-06 20:36:01
    Temat: Re: Karetka zatrzymana przez policję
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
> [...]
    >
    > Jak pisamaki nie popieprzyły (a pan ockham mówi, że w konfrontacji z
    > kulsonami rację mają zawsze) to pręt w dupę...

    Ja pamiętasz sprawę gdy "nieźle udawana karetka (?)" wiozła nielegalnych
    imigrantów z tranzytu przez Białoruś.

    https://www.rynekzdrowia.pl/Po-godzinach/Policja-zat
    rzymala-karetke-W-srodku-bylo-18-imigrantow,226767,1
    0.html

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2023-04-06 20:43:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 20:36, A. Filip pisze:

    > Ja pamiętasz sprawę gdy "nieźle udawana karetka (?)" wiozła nielegalnych
    > imigrantów z tranzytu przez Białoruś.

    I był potem wywiad z kierowcą?

    Ja nawet specjalnie nie mam problemu z tym, że ich zatrzymali. Choć jak
    widzę nagrania z radiowozami na przejściach i potem tłumaczeniem policji
    to nie mam też problemu z nazwaniem ich hipokrytami.

    No natomiast jak już się zdarzyło i policjanci stwierdzili, że to tak
    gruba akcja że nie mogą odpuścić a kierownik twierdzi, ze jednak na
    akcję jadą, to pewnie dałoby się to załatwić - choćby umówić się na
    późniejsze odwiedziny, spisać numery i cyknąć fotkę kierowcy, żeby go
    potem znaleźć.

    Albo była jakaś gruba akcja, albo tam pogotowie ma kosę z policją albo
    policjanci bez grama wyobraźni, empatii i zastanowienia po co oni w
    ogóle są i do czego służą. Wiesz co obstawiam:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-04-07 01:04:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 20:43, Shrek pisze:
> [...]
    > policjanci bez grama wyobraźni, empatii i zastanowienia po co oni w
    > ogóle są i do czego służą. Wiesz co obstawiam:P

    Sprawdziłem w Google, że z ulicy Mostowej w Krasnymstawie do Krasiczyna
    obecnie w nocy szacowany jest czas dojazdu 17 minut. Gdy kazałem mu
    przeszacować ten czas przejazdu w okolicach 15-tej (bo nie wiemy, kiedy
    to było), to pokazuje mi 18~26 minut. Dziennikarze napisali, że
    pacjentka już czekała 20 minut, bo nie było wolnej karetki. Czyli
    realnie ta karetka miała dotrzeć do pacjentki po 40 minutach od
    zgłoszenia. Czy nie uważasz, że pisanie w takim wypadku o działającej "w
    akcji" karetce, to lekkie nadużycie? Gdyby się tu chwile liczyły, to
    raczej by chyba włączyli sygnały. Oczywiście podnosi to dramaturgię
    wydarzeń, ale mimo wszystko wątpię, by tam się minuty liczyły.

    Jeśli karetka została zatrzymana przez policjantów nieoznakowanego
    radiowozu, to raczej nie chodziło drobnostkę. Kierowca ambulansu nie
    żalił się na sam fakt ukarania mandatem, tylko na "arogancję policjantów
    i brak profesjonalizmu". Czyli generalnie panowie się posprzeczali o to,
    czy kierowca ma rację. Czy policjanci mogli później ukarać kierowcę
    karetki? Pewnie mogli, ale idąc tym tokiem rozumowania można powiedzieć
    o każdym, że gdzieś się spieszy. Przecież, jeśli - jak wynika z artykułu
    - kierowca uważał, że policjanci nie mają racji, to najprościej było
    odmówić przyjęcia mandatu - byłoby szybciej o czas konieczny na jego
    wypisanie. Ale nie zdecydował się na to, tylko na skargę na "arogancję i
    nieprofesjonalizm" policjantów oraz kontakt z dziennikarzami, ze
    zatrzymano karetkę "w akcji".

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-04-07 02:51:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-06, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > akcję, to nawet jak nie chcieli odpuścić, to mogli sprawę załatwić
    > potem. W sumie nawet chyba są zobowiązani (wyższa konieczność).

    Miałem sam to wkleić, ale ten brak sygnałów MZ sporo zmienia w ocenie
    działania załogi. Skoro nie mieli to wygląda, że według ich własnej
    oceny sprawa nie była taka nagła. To dlaczego nagle zrobiła się nagła
    po zatrzymaniu? Albo-albo MZ. Chyba ich tam nie trzepali kolejnych
    20min.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-04-07 03:11:16
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

> [...]
    > czy kierowca ma rację. Czy policjanci mogli później ukarać kierowcę
    > karetki? Pewnie mogli, ale idąc tym tokiem rozumowania można powiedzieć

    Ale tylko policja uważa że karetkę jadącą do wezwania może potraktować
    jak każdego innego.

> [...]
    > wypisanie. Ale nie zdecydował się na to, tylko na skargę na "arogancję i
    > nieprofesjonalizm" policjantów oraz kontakt z dziennikarzami, ze

    Bo w odróżnieniu od ciebie dobrze wiedział że odmowa przyjęcia mandatu
    poskutkuje dłuższym czasem wypisywania kwitów do sądu.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2023-04-07 07:02:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > realnie ta karetka miała dotrzeć do pacjentki po 40 minutach od
    > zgłoszenia. Czy nie uważasz, że pisanie w takim wypadku o działającej "w

    Nie - gdzieś jechała, po coś jechała, była w systemie, dyspozytor się
    dopytywał.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2023-04-07 07:04:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Miałem sam to wkleić, ale ten brak sygnałów MZ sporo zmienia w ocenie
    > działania załogi. Skoro nie mieli to wygląda, że według ich własnej
    > oceny sprawa nie była taka nagła.

    Ale tu się zgadzam. Sam jak jechałem dwa razy karetką to bez bomb, no
    ale jednak na akcji.

    > To dlaczego nagle zrobiła się nagła
    > po zatrzymaniu? Albo-albo MZ. Chyba ich tam nie trzepali kolejnych
    > 20min.

    No tyle mniej więcej to trwa...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-04-07 08:43:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 03:11, RadoslawF pisze:

    > Bo w odróżnieniu od ciebie dobrze wiedział że odmowa przyjęcia mandatu
    > poskutkuje dłuższym czasem wypisywania kwitów do sądu.
    Ale tego się nie robi na miejscu przecież. Nawet technicznie byłoby to
    trudne do realizacji - pomijając, że robi to zupełnie inny policjant.
    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-04-07 08:45:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2023 o 07:02, Shrek pisze:

    > Nie - gdzieś jechała, po coś jechała, była w systemie, dyspozytor się
    > dopytywał.
    Czyli, jak taksówka "gdzieś jedzie" i dopytuje się dyspozytor "kiedy
    dojedzie", to też sobie może jechać "na czerwonym"?
    --
    Robert Tomasik