  • 1. Data: 2023-04-15 12:30:36
    Temat: Za trudne...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    https://uwaga.tvn.pl/reportaze/znalazl-swoj-motocykl
    -wsrod-ogloszen-w-sieci-powiadomil-policje-i-mocno-s
    ie-rozczarowal-6897393

    MJ

  • 2. Data: 2023-04-15 12:34:53
    Temat: Re: Za trudne...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2023 o 12:30, Michał Jankowski pisze:
    > https://uwaga.tvn.pl/reportaze/znalazl-swoj-motocykl
    -wsrod-ogloszen-w-sieci-powiadomil-policje-i-mocno-s
    ie-rozczarowal-6897393

    Oj tam oj tam. Widocznie nie było przesłanek. Przyłażą oszołomy i wydaje
    im się że wiedzą lepiej od kulsona!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-04-15 14:03:25
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.04.2023 o 12:34, Shrek pisze:
    -wsrod-ogloszen-w-sieci-powiadomil-policje-i-mocno-s
    ie-rozczarowal-6897393

    > Oj tam oj tam. Widocznie nie było przesłanek. Przyłażą oszołomy i wydaje
    > im się że wiedzą lepiej od kulsona!

    To znaczy tak:

    Jak 18-latkowi w samochodzie za pół miliona wtargnie pod koła na
    przejściu staruszka z chodzikiem, to ja oczywiście rozumiem, że syna
    miejscowego prominenta nie można posądzać o sprawstwo.

    Ale jak się policji na tacy podaje dziuplę z fantami i mogą sobie
    podnieść wykrywalność bez wysiłku, to ja naprawdę nie rozumiem, dlaczego
    nie chcą się tym zająć.

    MJ

  • 4. Data: 2023-04-15 14:16:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2023 o 14:03, Michał Jankowski pisze:

    > Ale jak się policji na tacy podaje dziuplę z fantami i mogą sobie
    > podnieść wykrywalność bez wysiłku, to ja naprawdę nie rozumiem, dlaczego
    > nie chcą się tym zająć.

    Jak to mówi robert - nie znasz wszystkich faktów, policjant zna więc ma
    rację:P

    Akurat w tym wypadku obstawiam zwykłą niekompetencję połączoną z "to nie
    moja sprawa tylko - tu wstaw cokolwiek". To znaczy na początku. Teraz
    jak "oszołom" zaczął się przypierdalać, to obstawiam że finalnie oddadzą
    mu ten motocykl i bedą stać przy bramie policyjnego parkingu żeby się
    przypierdolić że mu przegląd wyszedł, żarówka przepalona...

    Zrozum - siedzi sobie kulson czekając na emkę a tu jakiś oszołom
    przychodzi i rzuć wszystko i napraw rowerek bo on swój moto znalazł w
    dziupli. No każdy by się z deczka wkurwił - no nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-04-15 15:54:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przypomniałeś mi jak sfilmowałem kamerą na kasku auto niemal rozjeżdżające mnie i
    moje dziecko stojących (zatrzymanych) na części
    zebry (przejścia przez jezdnię).
    Po miesiącu - dwóch zadzwoniła policjantka, myślałem "o, coś się zmieniło", a ona "na
    tym nagraniu co Pan przysłał widać, jak Pan
    przejeżdża rowerem przez przejście dla pieszych!!".
    Chciałem ją spuścić na drzewo, ale przez ponad kwadrans upierała się, w końcu stanęło
    na "no tym razem wyjątkowo", tylko dlatego że
    grałem Szreka.
    BTW mam nagranie tej rozmowy ;-).
    Zaintrygowany jak moja własna kamera z mojego własnego kasku mogła mnie stojącego
    nogą na asfalcie ukazać jako przestępcę (dziecko
    jako ustawowy pieszy ma prawo przejechać rowerkiem przez zebrę, rodzic ma trenować
    zsiadanie i wsiadanie jak olimpijski przełajowiec
    lub patrzeć jak dziecko rozjadą) odtworzyłem cały film.
    Kilka razy.
    Długo zajęło mimo iż film i odtwarzacz moje.
    Komuś musiało to zająć znacznie dłużej.
    I na jednej dosłownie jednej ze stopklatek (odtwarzałem już poklatkowo niczego nie
    dostrzegając) zauważyłem na asfalcie drogi gdzie
    kończyła się zebra a zaczynał przeciwległy chodnik cień pedału rowerowego z cieniem
    obutej stopy na tymże cieniu pedału.
    PYTANIE:
    Czy to ta sama pinda która dwa lata później chciała mi nałożyć kowidowy mandat gdy w
    sklepie zakręciło mnie w nosie i wyjąłem z
    kieszeni spodni chusteczkę osuszając tenże "Pan zdjął maskę!!!"?
    Odpowiedzi proszę słać na komedianta polucji w Berdyczowie.

    -----

  • 6. Data: 2023-04-15 20:11:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2023 o 15:54, ąćęłńóśźż pisze:

    > Chciałem ją spuścić na drzewo, ale przez ponad kwadrans upierała się, w
    > końcu stanęło na "no tym razem wyjątkowo", tylko dlatego że grałem Szreka.

    Zaprzeczam - nie mam ze sprawą nic wspólnego!

    BTW - oczywiście bredziła jak robert. Jako opiekun dzieciaka na rowerze
    (czyli pieszego) masz prawo poruszać się po chodnikach (więc zasadniczo
    po przejściach też). Ja w takich sytuacjach mówię, że io żadnych
    mandatach nie będę rozmawiał, proszę o wniosek do sądu o ukaranie,
    szukam w telefonie mobywatela na potrzebę ustalenia tożsamości do
    wniosku. Okazuje się na ogółe (z jednym wyjątkiem o którym ciekawy
    jestem jak się skończy) że nie ma sprawy, zaszła pomyłka i w ogóle po co
    tak od razu sądowi dupę zawracać jak można się dupami do siebie odwrócić
    i oddalić:P Oczywiście jest ryzyko, ze trafisz na roberta "prawnicy i
    filozofowie źle kończą".

    Jak się skończyło?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2023-04-16 11:00:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    > Jako opiekun dzieciaka na rowerze (czyli pieszego) masz prawo poruszać się po
    chodnikach (więc zasadniczo po przejściach też).

    Ponoć spór w doktrynie.

    > Jak się skończyło?

    Chyba kierownik przejeżdżający nam niemal po przednich kołach został ukarany
    mandatem? Ale przecież nie byłem stroną postępowania
    więc nie miałbym prawa do info (ewentualnie spytać, czy komisariat to dom publiczny)
    no chyba żeby mnie zabił to dopiero wtedy.

    BTW miałem bardzo podobną sytuację z rok wcześniej gdy kierowca potrącił 5-latka na
    rowerku na osiedlowym asfalcie (spółdzielnia tak
    wybudowała osiedle, że asfalt wchodzi do wind, widocznie Gierek miał lepsze układy z
    Arabami niż cementowniami), przyjechało dwóch
    "autostradowych pościgowców" kumpli naszego ulubionego R.T. i twierdziło, że to nie
    chodnik lecz jezdnia (bo asfalt) a "na jezdni to
    samochód ma pierwszeństwo przed dzieckiem".
    Tu się bez efektu skończyło, bo w domu okazało się że karta pamięci była pół
    milimetra za płytko wsunięta do gniazda i nagranie ani
    zdjęcia się nie zapisały.

  • 8. Data: 2023-04-16 15:02:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 11:00, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ponoć spór w doktrynie.

    No to niech się spierają.

    > i twierdziło, że to nie
    > chodnik lecz jezdnia (bo asfalt) a "na jezdni to samochód ma
    > pierwszeństwo przed dzieckiem".

    Jeśli to była strefa zamieszkania to nie tylko dzieci ale i każdy pieszy
    ma pierwszeństwo przed samochodami zarówno na asfalcie jak i (a nawet
    zwłaszcza) poza nim.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-04-16 17:19:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.04.2023 o 15:02, Shrek pisze:

    > No to niech się spierają.

    Moim zdanie ne a za bardzo podstaw do jakiegokolwiek sporu. Zabrania się
    jeżdżenia wzdłuż przejścia dla pieszych. Gdyby jeszcze dziecko
    poruszające się rowerem mogło jeździć wzdłuż przejścia, no to może by
    się zaczął zastanawiać, ale nie znam takie przepisu.

    > Jeśli to była strefa zamieszkania to nie tylko dzieci ale i każdy pieszy
    > ma pierwszeństwo przed samochodami zarówno na asfalcie jak i (a nawet
    > zwłaszcza) poza nim.

    A wiemy coś o tym, że to była strefa zamieszkania? - po prostu pytam.

    Ad rem, to asfaltowy podjazd zapewne miał służyć śmieciarkom, a zatem ma
    bardziej charakter jezdni, niż chodnika. Ale nie widząc, o co chodzi, to
    trudno ocenić. Ja bym w każdym razie nie był kategoryczny.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-04-16 17:25:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > poruszające się rowerem mogło jeździć wzdłuż przejścia, no to może by
    > się zaczął zastanawiać, ale nie znam takie przepisu.

    Ale wiesz, że dziecko do 10 lat na rowerze jest... pieszym?

    > A wiemy coś o tym, że to była strefa zamieszkania? - po prostu pytam.

    Nie wiemy dlatego napisałem "jeśli". Ale wzmianka o spółdzielni, osiedlu
    i "asfalcie do windy" mi na to wskazuje więc napisałem że "jeśli to
    strefa zamieszkania". Wbrew pozorom dość wiele osób nie zdaje sobie
    sprawy że w strefie piesi mają pierwszeństwo również na jezdniach.