    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Zaraza
    <u1bp4k$rps$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1c2l2$1khu4$1@dont-email.me>
    <wdhek7bkmgbt$.1duq5kvlg6gaz$.dlg@40tude.net>
    <u1kbfp$367d9$1@dont-email.me> <u1l77j$pil$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1li57$3f083$1@dont-email.me> <u1mh21$pil$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mjrj$3kd59$1@dont-email.me> <u1mkrc$c70$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1mrsn$3ljia$1@dont-email.me> <u1mt51$c70$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <u1n19a$3mf0s$1@dont-email.me> <u1nrip$c70$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <b9N%L.786395$BiG3.310879@fx11.ams1>
    <u1p2bc$rnf$1$Shrek@news.chmurka.net> <gG_%L.128708$8YCb.70441@fx03.ams1>
    <u1qekh$rnf$17$Shrek@news.chmurka.net>
    <Bt80M.827963$aQS9.643486@fx01.ams1>
    <u1rkln$ukr$1$Shrek@news.chmurka.net> <40l0M.122203$z1hf.57099@fx05.ams1>
    <u1t7ff$735$9$Shrek@news.chmurka.net>
    <yKv0M.1521151$PyXe.1325867@fx08.ams1>
    <u218tq$3va$8$Shrek@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 23 Apr 2023 23:44:01 GMT

    On 2023-04-22, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiadomo - zrzucanie pieniędzy z helikoptera powoduje inflacje, nie
    > pracowanie powoduje spadek pkb, a kontrola dostępu do opieki zdrowotnej
    > przez kij oparty o parapet powoduje pogorszenie stanu zdrowia obywateli
    > i w efekcie nadmiarowe zgony. Jest jasny mechanizm, są obserwowane
    > skutki, nie ma tu specjalnie wątpliwości. Chyba że masz alternatywne

    Ponownie, co do faktu. Ale jak masz n-czynników, to musisz wiedziec o
    każdym z nich jak bardzo. Bo pieniądze z helikoptera owszem, bardzo, ale
    pińcet plus też bardzo, a lockdown tez pewnie bardzo ale za to w inną
    stronę. Więc który bardzo ma bardziej?

> [...]
    > oszczepionkowani powinni być bardziej odporni ze względu na to że skoro
    > się zaszczepili to są bardziej świadomi i bardziej dbają o zdrowie i
    > powinni być ogólnie zdrowsi więc wyniki powinny być bardziej na plus. A
    > tymczasem badania statystyczne pokazują że po trzech miesiącach nie ma
    > różnicy a wręcz skuteczność bywa ujemna (co da się też wytłumaczyć -
    > jesteś chroniony więc następuje kompensacja ryzyka). Tak czy inaczej nie
    > ma to znaczenia - realnie szczepienki po trzech miesiącach tracą
    > skuteczność. A raczej traciły rok temu. Teraz nawet nikt tego już nie

    No więc masz tez jeszcze tę kompensację ryzyka jako dodatkowy czynnik.
    Ale te trzy miesiące... niby wyniki wskazują że potem juz nie chronią, a
    czy praktyka tez na to wskazuje? Chyba nikt nie przyjął modelu
    (częstotliwości) szczepień co trzy miesiące to przy dominującym, średnim
    stopniu wyszczepień i puszczeniu wszystkiego wszędzie na żywiął, nie
    powinnismy mieć czasami dużo bardziej szalejącej epidemii?

    > Ja dla odmiany nie przeszedłem ale obecnie choruję bardziej niż

    Moze nie wiesz, że przeszedłeś. Testowałeś się przy jakiś słabych
    objawach typu katar lub lekko bolące gardło? Mogłeś nie zwrócic nawet
    uwagi. U nas zawsze była paranoja i się zwykle w takich sytuacjach
    testujemy.

    > Dokładnie - ale kwestionowanie tego prostego faktu jest szurstwem;)

    Myslę, że nie, ale to tak jak z poczatkiem kowida - jak nie wiesz co i
    jak to lepiej być gotowym na gorsze.

    --
    Marcin