  • 151. Data: 2004-06-13 13:41:57
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > sa rowniez tacy, ktorych po prostu nie stac,
    > a powiedz mi jaka maja alternatywe? w szkolach windows, programy na windows,
    > gazety windows, linux ile zajmuje procent rynku? 5%?
    > a jak przyszly specjalista, obecnie studiujacy ma sie nauczyc swego fachu?
    > (wlasciwie kazdej dziedziny: informatyk, ekonomista itd)
    > gdyby mial kupic wszystkie te programy, aby moc legalnie przygotowywac sie
    > do zajec w domu,
    > to by musial przez pol zycia splacac kredyt za nie,
    uczelnie mają możlwiość otrzymania licencji academic aliance, które
    upoważnia każdego studenta do instalacji oprogramowania na swoim
    komputerze w domu, pod warunkiem, że jest on używany do prac na uczelni.
    tak, że nic nie musisz kupować.
    porozglądaj się i popytaj na własnej uczelni.
    Poczytaj na stronach microsoftu jak do działa.

    > ja osobiscie uczylem sie programu statistica, ktorego piracka wersje dal mi
    > wykladowca, bo inaczej nie byloby sposobu sie go nauczyc
    http://www.statistica.pl/akad.html
    przeczytaj sobie, szczególnie punkt:

    -Centrum komputerowe jest dysponentem i administratorem oprogramowania.
    Ma prawo do instalowania oprogramowania użytkownikom i kopiowania
    nośników dla użytkowników.
    - Pracownicy oraz studenci mają prawo do korzystania z oprogramowania na
    podstawie zezwolenia (licencji) udzielonego przez centrum komputerowe.

    > szkoly nie maja tylu komputerow, aby wszyscy mogli korzystac, wiec ci ktorzy
    > maja w domu robia to w domu
    i mają do tego prawo.
    tak samo jak mają prawo wziąc z uczelni windowsa, offica, kompilatory i
    inny programy, pod warunkiem, że uczelnia nie jest dupa i się o to stara.

  • 152. Data: 2004-06-13 13:43:54
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    scx wrote:

    > Patryk się wziął i wyklepał:

    > Zależy z czym były kupione te łindołsy. Jeśli z myszką - to musisz używać
    > tej myszki razem z systemem z którym została kupiona.
    > A jeśli z płytą główną... no to sorry :)
    nieprawda.
    Kupując windowsa z myszką, może wykonać pierwszą instalację na dowolnym
    komputerze, którego potem zmienić nie można.

  • 153. Data: 2004-06-13 14:07:32
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    > http://www.statistica.pl/akad.html
    > przeczytaj sobie, szczególnie punkt:

    no tak, ale z tego wynika, ze za kazda kopie trzeba placic,
    "Każda instalacja i kopia oprogramowania musi być rejestrowana i uważana
    jest za nową licencję."
    licencja=zaplata? jak sie myle to mnie popraw.
    jesli dobrze mysle to fajnie bo za studentow placi uczelnia
    ale czy kazda uczelnie stac na rozdawanie licencji na prawo i lewo?

    > i mają do tego prawo.
    > tak samo jak mają prawo wziąc z uczelni windowsa, offica, kompilatory i
    > inny programy, pod warunkiem, że uczelnia nie jest dupa i się o to stara.

    czy kazdy student moze wziac kazdy program i sobie go legalnie uzywac w
    domu? (oczywiscie do celow edukacyjnych)

    ps poilkj przedstaw sie prosze, okazesz szacunek dla mnie i innych
    grupowiczow, bo tak anonimowo jest niegrzecznie
    i sorry, ze poszlo na priv

  • 154. Data: 2004-06-13 14:12:13
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    >ps poilkj przedstaw sie prosze, okazesz szacunek dla mnie i innych
    >grupowiczow, bo tak anonimowo jest niegrzecznie

    chodzi o imie, zebym wiedzial chociaz czy jestes facetem czy kobieta,
    gdyz dyskusja z Toba jest naprawde imponujaca :)

  • 155. Data: 2004-06-13 14:27:43
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > no tak, ale z tego wynika, ze za kazda kopie trzeba placic,
    > "Każda instalacja i kopia oprogramowania musi być rejestrowana i uważana
    > jest za nową licencję."
    > licencja=zaplata? jak sie myle to mnie popraw.
    mylisz się
    nie wiem jak to robi StatSoft, ale zwykle jest to licencja on-site i nie
    płaci się za każdą licencję. Rejestrowanie to tylko zlieczanie ile kopi
    było rozpowszechnionych.

    > jesli dobrze mysle to fajnie bo za studentow placi uczelnia
    > ale czy kazda uczelnie stac na rozdawanie licencji na prawo i lewo?
    za licencję płaci uczelnia. licencja obejmuje prawo instalcji przez
    studentów.
    Nie na prawo i lewo, tylko dla swoich studentów.

    > czy kazdy student moze wziac kazdy program i sobie go legalnie uzywac w
    > domu? (oczywiscie do celow edukacyjnych)
    to zależy od licencji zakupionych przez uczelnię.
    na temat microsoftu więcej jest tutaj
    http://www.microsoft.com/poland/edukacja/uczelnie/de
    fault.htm
    800 USD na rok dla wydziału (kompuetery na wydziale, plus studenci do
    domu) to chyba nie jest kosmiczna kwota.
    na temat innego oprogramowania szukaj na stronie producenta.

    > ps poilkj przedstaw sie prosze, okazesz szacunek dla mnie i innych
    > grupowiczow, bo tak anonimowo jest niegrzecznie
    > i sorry, ze poszlo na priv

    Moje dane niczego nie zmieniają w tej dyskusji.
    Na potrzeby listy dyskusyjnych jestem poilkj.
    Co ci przyjdzie z tego jak ci powiem, ze jestem adam kowalski.

  • 156. Data: 2004-06-13 14:28:52
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > chodzi o imie, zebym wiedzial chociaz czy jestes facetem czy kobieta,
    > gdyz dyskusja z Toba jest naprawde imponujaca :)

    zeńskie imiona kończą się na a. (z drobnymi wyjątkami)

  • 157. Data: 2004-06-13 14:59:44
    Od: "Daniel H." <h...@p...fm>

    > Moje dane niczego nie zmieniają w tej dyskusji.
    > Na potrzeby listy dyskusyjnych jestem poilkj.
    > Co ci przyjdzie z tego jak ci powiem, ze jestem adam kowalski.

    dobre wychowanie, kultura, szacunek dla innych,
    nie ma powodu do wstydzenia sie imienia, jakieby ono nie bylo

    > zeńskie imiona kończą się na a. (z drobnymi wyjątkami)

    poilkj to Twoje imie?
    wybacz, ale jest dosc oryginalne i nie wiedzialem
    czy jest meskie czy damskie
    damskie byloby poilkja (ladnie)

  • 158. Data: 2004-06-13 15:11:17
    Od: "Daniel H." <h...@p...fm>

    poilkj wydaje mi sie, ze czas zakonczyc te nic niewnoszaca dyskusje,
    na moje konkretne pytania nie znasz odpowiedzi (inni sie juz pewnie znudzili
    tym watkiem i go juz nie czytaja)
    a na temat subiektywnego postrzegania swiata mozna pisac w nieskonczonosc

    a juz nawet serwer odrzuca mi moje posty:
    Program Outlook Express nie mógł ogłosić Twojej wiadomości. Temat 'Re:
    Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami', Konto: 'news.tpi.pl', Serwer:
    'news.tpi.pl', Protokół: NNTP, Odpowiedź serwera: '441 Line 3 too long',
    Port: 119, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd serwera: 441, Numer błędu:
    0x800CCCA9
    wie ktos dlaczego?

    do nastepnej dyskusji
    pozdrawiam
    Daniel H.

  • 159. Data: 2004-06-13 15:13:48
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

> [...]

    >domu) to chyba nie jest kosmiczna kwota.
    >na temat innego oprogramowania szukaj na stronie producenta.

    i jaki z tego moral ??

    jak sie chce to mozna byc legalnym , tylko trzeba troche checi i
    troche pieniedzy, chyba ze bazujemy na bezplatnym oprogramowaniu np.
    freeware to wystarcza tylko checi a jak sie dobrze poszuka i popatrzy
    jak widac na zalaczonych wyzej przykladach to nie trzeba duzo kasy.

    czy sie myle poilkj ?

    legalny.pl

  • 160. Data: 2004-06-13 15:16:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-06-12 22:18, Falkenstein rzecze:
    > "pośrednio" to znaczy jak? Nijak! Wyrok NSA odnosił się *tylko i
    > wyłącznie* do kwestii opodatkowania nośników. Stworzył interpretację na
    > potrzeby prawa podatkowego - na potrzeby jednej konkretnej sytuacji. Czy

    Znaczy chcesz powiedzieć, że TA SAMA czynność na potrzeby podatkowe JEST
    sprzedażą EGZEMPLARZA programu, a na inne potrzeby sprzedażą LICENCJI?
    Bez jaj!

    > potrafisz wskazać jakiegokolwiek *prawnika*, który popiera twoją
    > interpretację tego wyroku? Czy potrafisz wskazać na jakikolwiek wyrok
    > sądu polskiego wskazujący *wprost* że umowa licencyjna OEM nie wiąże
    > klienta?

    OEM bez wątpienia nie wiąże klienta bo jest umową pomiędzy dystrybutorem sprzętu a
    oprogramowania. Ale pewnie chodziło Ci o "umowę" czyli stek pobożnych życzeń
    i zaklęć wyświetlanych przy instalacji.
    Nie - nie mam na razie takiego wyroku sądu polskiego i pewnie przez kilka lat
    takiego nie zobaczymy bo M$ już się przejachał na swoich pobożnych życzeniach
    w Niemczech i nie powtórzy tego błędu nigdzie indziej w Europie doprowadzając
    do rozprawy sądowej, bo jej wynik jest oczywisty i sprzeczny z chęciami M$

    Pragnę Ci tylko zwrócić uwagę, że polskie i niemieckie prawo jest takie samo
    w tej kwestii - żyjemy od 1 maja we wspólnym obszarze gospodarczym i jeżeli
    tam jest legalna wtórna sprzedaż OEM to także u nas.

    > Kliknął "tak" bo chciał zainstalować program ale umowy nie akceptuje, bo
    > jej postanowienia mu nie odpowiadają.
    > Powiedział "tak", bo chciał przelecieć tę panienkę, ale nie chce się z
    > nią ożenić bo postanowienia KRO odnośnie małżeństwa mu nie odpowiadaja.

    Nie wiem po co wyskakujesz mi z tym małżeństwem, tym bardziej w czasach
    gdy dziewica przy ołtarzu to chyba by był wpis do księgi rekordów [głupoty].
    Tak dla Twojej wiadomości - małżeństwa też się unieważnia jeśli przedstawi się,
    że zostały zawarte w innym celu niż deklarowany.

    [..]
    > zawiera kilka takich postanowień. Ale żadno z nich nie wyłącza
    > możliwości sprzedaży programów OEM.

    A i ja nigdzie nie twierdzę, że nie można sprzedawać OEMów.
    Stwierdzam tylko to co stanowi ustawa, że w momencie wprowadzenia
    egzemplarza do obrotu twórca wyczerpuje swoje prawo do kontrolowania
    tego obrotu poza najmem i dzierżawą.
    Ustawa mówi to wyraźnie i dobitnie dając przy okazji konkretne dwa wyjątki - najem
    i dzierżawa. I wszystko na temat!
    Jeżeli ktoś więc wmawia ludziom, że nie mogą ze swojej własności używać jak chcą -
    poza najmem i dzierżawą - to jest zwykłym kłamcą i oszustem.

    > A teraz tak na koniec. Wiesz czym skończy się walka o delegalizację OEM?
    > Tym że wszystkie sprzedawane w Polsce programy będą wersjami BOX. Dwa
    > razy droższymi. O to ci chodzi?

    Bez jaj. M$ dobrze wie, że za 1400 złotych system kupią tylko frajerzy,
    więc obłudnie rżnie filantropa sprzedając OEMy za połowę tej ceny.
    Czy w Niemczech skończyły się OEMy? Nie. No to czego się boisz?

    Czasem nie rozumiem jak inteligentni ludzie - za jakiego uważam Ciebie - nie
    dostrzegają, że producenci próbują rżnąć z nich głupa wmawiając, że program
    kosztuje 1000 zeta, ale oni ŁASKAWIE go sprzedadzą za 500 zeta..
    Przecież wiadomo, że ten program sprzedaliby i za 100 zeta z pocałowaniem po
    stopach, gdyby tylko mieli świadomych klientów a nie stado zastraszonych baranów.
    Przykład? Niektóre kraje Azjatyckie gdzie rządy się postawiły i zarządały
    PRZYZWOITYCH cen na lekarstwa, filmy DVD i oprogramowanie. I co? I nagle się
    okazywało, że kuracja może kosztować 20 dolców miesięcznie a nie 20 tys., że płyty
    DVD mogą kosztować 3-4 dolce a nie 40-80 a soft 20-50 dolców a nie 300-500.

    Trzeba tylko sobie uświadomić, że rynek tworzony jest tak przez TWÓRCÓW jak i
    KLIENTÓW i że twórcy nie są bóstwami a my kliencie ich niewolnikami.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net