  • 251. Data: 2006-11-21 14:32:13
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:21112006.091FBFDE@budzik61.poznan.pl...

    > ale jeszcze raz zapytam, o co chodzi z tym mp3-kami? PRzeciez wyraznie
    > powiedziano, nawet w tym watku, ze posiadanie mp3 jest jak najbardziej
    > legalne. Nielegalne jest czerpanie korzysci z ich sprzedazy, tudziez
    > udostepnianie nieznajomym.

    O to, że obecnie w tym chorym kraju jest tendencja... pokaż mi
    człowieka, a znajdę na niego haka.

    Więc wystarczy, że masz komputer więc jesteś przestępcą. Można Ci go
    bezkarnie zabrać, bo zawsze coś tam się znajdzie. A jak "przypadkowo" nic
    tam nie ma, to prokuratura będzie przeciągać bezkarnie postępowanie w
    nieskończoność, nie chcąc przyznać się do błędu. Powoli dochodzi do tego, że
    to nie prokurator musi udawadniać Ci, że złamałeś prawo, tylko ty musisz
    udawadniać, że nie jesteś wielbłądem.
    Dodatkowo wielu prokuratorów ma mentalność jak Tomy, że jak szyfrował, to
    znaczy, że jest winny. A przecież do cholery w tym chorym kraju obowiązuje
    teoretycznie domniemanie niewinności, więc co nie jest zakazane, jest
    dozwolone. To prokurator powinien udawadniać, że dany program jest "lewy",
    bo np. jego nr seryjny, nie znajduje się bazie producenta. Natomiast jemu
    wystarczy brak nalepki, a prawda jest taka, że tej nalepki wcale nie ma
    obowiązku być.

  • 252. Data: 2006-11-21 14:32:25
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail h...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ale na razie nie zmienili, wiec skad zainteresowanie np. mp3-playerkami?

    Nadgorliwosc i... co najgorsze... nieznajomosc prawa!

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 253. Data: 2006-11-21 14:38:01
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Sowiecki Agent wrote:

    > z ostrzelaniem siei zgodze ale nie z zostawianiem.

    A ja mysle, ze 3 gosiarki w szopie to zadna "produkcja" i mozna
    zostawic. Obywatel bedzi ezadowolony bo a) bedzi emial trunek b) wladza
    sie nie czepia

    > inaczcej bys twiedrzil gdybyss robil oprogramowaninie ktore jest nan
    > masowa skale rozkradane pozbawiaijac Cie realnych zyskow , jest to forma
    > krardziezy.

    No wlasnie pisze soft. I wiesz co - nie masz racji. Jesli dzieciaki z LO
    beda uzywac mojego softu piracko, to tylko plus - bo pojda w koncu do
    pracy i tam sobir zazycza wlasnie kupno miejego softu.

    Piracenie mojego softu to zadne realne straty. Bo oni i tak by nie
    kupili tego softu. Najwyzej by go nie mieli. ergo, nie stawaloby sie
    popularne. A co za tym idzie - patrz wyzej, o tym jak pojda do pracy.

    Natomiast realna strata dla mnie jest, jak mi okradna biuro, albo jak
    jacys cfanaicy zrobia pirackie kopie mojego softu, tak doskonale, ze
    niemal identyczne z oryginalami (plyty, ksiazeczki, certyfikaty) ---
    wtedy trace. I Prosze, zeby Policja zajmowala sie przestepstwami
    gospodarczymi. A nie na litosc, jak jakis licealista uzywa cichcem w
    domku...

  • 254. Data: 2006-11-21 15:11:07
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ===Tomy=== wrote:

    > Przypisałeś sobie moją analogię wynikającą z treści autora wątku do swojej
    > osoby ? Nie spinaj się tak, albo naucz się czytać ze zrozumieniem.
    > Nie miało to dotyczyć Ciebie !

    A inicjator wątku gdzie napisał, że coś rozpowszechniał? Ach, prawda -
    ty masz mentalność czekisty, więc dla ciebie jest "winny póki nie
    udowodni niewinności"...

    > Osobiście wypraszam sobie tego typu oceny, to nie ja zainicjowałem wątek i
    > to nie ja teraz będę się tłumaczył z tej głupiej (jak dla mnie i dla wielu
    > grupowiczów) sytuacji.

    O czym ty bredzisz??

    > Nic, zakończę dyskusję w tym miejscu, bo dalsze ciągniecie obcego smrodu
    > nie ma sensu i mało mnie obchodzi jak skończy jego adresat. Nabroił to
    > niech się teraz tłumaczy.

    O ile nie zauważyłeś, to wątek obecnie nie dotyczy wyłącznie tego, co
    się stanie inicjatorowi wątku. Zrobił się nieco bardziej ogólny.

    A co do "nabrojenia" to - póki co - wiadomo tylko, że jedyne, co
    "nabroił" to miał komputer i zaszyfrowane partycje na dysku. Aha - i
    trochę czystych płytek.

    To obecnie jakieś przestępstwo?

  • 255. Data: 2006-11-21 15:19:44
    Temat: Re: Zajcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry (k) wrote:

    > Moje zdjęcia mam nagrane na dwóch kopiach CD - część z tych kopii leży
    > 1000km od siebie, cześć "tylko" 25km. Wiem że jak bomba atomowa walnie w

    No, ale w takie sytuacji odtworzenie z kopii zapasowych "troszkę" się
    przeciągnie - a tu np. klient tupie za drzwiami, bo mu sie śpieszy...

    A jak termin oddania roboty się opóźni przez (jak się - dla ustalenia
    uwagi - później okaże nie uzasadniony) "nalot", to kto zapłaci kary
    umowne, odszkodowania za utratę klientów (bo przecież z podejrzanymi
    typami, do których przychodzi policja i zabiera poufne dane _klientów_,
    nie wspominając o opóźnieniach, to interesów prowadzić nie będą).

    A w Polsce niestety urzędnicy państwowi są bezkarni - przynajmniej do
    czasu, jak przeciwnicy polityczni ich sponsorów postanowią zrobić "czystkę".

  • 256. Data: 2006-11-21 15:38:27
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 21 Nov 2006 14:15:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > a tam gdzie masz te zdjecia to nie ma jednostki policji?

    Na wsi u rodziców? Nie... W Niemczech pewnie jakaś policja
    by się znalazła... Ale chyba nie powiesz że wyślą pismo do
    niemieckiej policji żeby zarekwirowali kilka płyt?

    BTW - zawsze mogę powiedzieć że zakopałem w ogródku ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 257. Data: 2006-11-21 15:40:13
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    Hikikomori San wrote:

    > A ja mysle, ze 3 gosiarki w szopie to zadna "produkcja" i mozna
    > zostawic. Obywatel bedzi ezadowolony bo a) bedzi emial trunek b) wladza
    > sie nie czepia

    ale w przypadku softu producent traci

> [...]
    > kupili tego softu. Najwyzej by go nie mieli. ergo, nie stawaloby sie
    > popularne. A co za tym idzie - patrz wyzej, o tym jak pojda do pracy.

    sratytaty, juz widze uczcnia LO ktory i tak by nie kupil windowsa skoro
    zdecydowana wiekszosc gier wlasnie pod ten system jest tworzona a nie
    wszystko pod wine uruchomisz, zreszta komu by sie chcialo tracic kilka dni
    na wlaczenie programu. Ja siie przez ponad miesiac meczylem z
    uruuchomieniniem mojego skryptu napisanego w turbo delphi pod wine az
    wkoncu sie wk. i jakims cudem skompilowalem w kylixie

> [...]
    > wtedy trace. I Prosze, zeby Policja zajmowala sie przestepstwami
    > gospodarczymi. A nie na litosc, jak jakis licealista uzywa cichcem w

    policja sie tym nie zajmuje, dopiero gdy natkniei sie na nabywanie takiego
    softu, a gdyby uczen nie nabywal to by niei bylo komu sprzedawac piratow.
    Wiec niezupelnie jest ton bez winy. Szukac po domach nie, ale reagowac na
    znalezioine jak najbardzie!

    uważam się za człowieka inteligentnego dlatego
    ja na PiS juz więcej (!) nie zagłosuje!
    http://www.zbigniewziobro.org -> Obrona Konienczna

  • 258. Data: 2006-11-21 15:49:13
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Henry (k)" wrote:

    > zawsze mogę powiedzieć że zakopałem w ogródku ;-)

    ...razem z poprzednia ekipa dochodzeniowa ;)

  • 259. Data: 2006-11-21 15:52:53
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Sowiecki Agent wrote:

    > ale w przypadku softu producent traci

    Tylko to jest taka strata "hipotetyczna".

    > sratytaty, juz widze uczcnia LO ktory i tak by nie kupil windowsa skoro
    > zdecydowana wiekszosc gier wlasnie pod ten system jest tworzona a nie

    Moze wybralby ... konsole, zamiast PC?

    A wybralby, gdyby nie to, ze mamy bazary, stadiony i inne gieldy
    komputerowe, gdzie za 10-15 zeta mozna kupic spiracone nowosci. I o tym
    mowie - policja niech sie zajmie likwidowaniem producentow piratów a nie
    odbiorcami koncowymi. A powoli wszystko sie ulozy...

> [...]
    > Wiec niezupelnie jest ton bez winy. Szukac po domach nie, ale reagowac na

    Niech bedzie. Jestem sklonny gdzodzic sie na taki wariant.

  • 260. Data: 2006-11-21 16:21:43
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    Hikikomori San wrote:

    > Tylko to jest taka strata "hipotetyczna".

    ale calkiem realna. ja np kocham gre GTA san Andreas, zakupilem oryginal
    poniewaz boje sie odpowiedzialnonsci karnej, Wszystko mam legalne, bo niei
    wiem czy po pewnych moich dzialaninach w stosunku do pewnej partii nie
    zapuka do mnie o 6 policja z zamiarem szukania 'haka', Gdybym nine ebyl w
    stanie zakupic wowczas bym nie gral.

    Tak sie sie stalo z osobami z pewnego maista w ktorym poszla plota ze chodza
    po mieszkaniach i sprawdzaja legalnosc softu (bylo o tym w gazecie
    wyborczcej),
    nnagle wtedy wszyscy sobei uswiadooili ze korzystaja z nielegalnego softu, i
    wtedy jakos problemu z legalnym jego nabyciem (komp kosztuje okolo 2 tys
    win okolo 300 zl) niei bylo.

    > Moze wybralby ... konsole, zamiast PC?

    ale wybral pc i konretny program wiedzac ze nalezy za niego placic, a jezlei
    nie wiedzial i zdola to udowodnic beda miec zastosowanie byc moze przepisy
    o bledzie, leczy mnie takiei tlumaczcenie. nikt nikogo nie zmusza do
    uzywania konretnego programu.

    > A wybralby, gdyby nie to, ze mamy bazary, stadiony i inne gieldy
    > komputerowe, gdzie za 10-15 zeta mozna kupic spiracone nowosci.

    bez popytu nie ma podazy

    > I o tym
    > mowie - policja niech sie zajmie likwidowaniem producentow piratów a nie
    > odbiorcami koncowymi. A powoli wszystko sie ulozy...

    no ale jak juz sie nantkniie na odbiorce to powinna sie nim zajac bo inaczej
    utrwala w nim przekonanie ze mozna nabywac nielegalnie soft i popyt rosnie

    > Niech bedzie. Jestem sklonny gdzodzic sie na taki wariant.

    spox