  • 261. Data: 2006-11-21 16:22:38
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    Sowiecki Agent wrote:

    > ale calkiem realna. ja np kocham gre GTA san Andreas, zakupilem oryginal
    > poniewaz boje sie odpowiedzialnonsci karnej, Wszystko mam legalne, bo niei
    > wiem czy po pewnych moich dzialaninach w stosunku do pewnej partii nie
    > zapuka do mnie o 6 policja z zamiarem szukania 'haka', Gdybym nine ebyl w
    > stanie zakupic wowczas bym nie gral.

    a gdyby policja nie zajmowala sie odbiorcami ikoncowymi sciagnal bym gre
    siecia p2p.

    uważam się za człowieka inteligentnego dlatego
    ja na PiS juz więcej (!) nie zagłosuje!
    http://www.zbigniewziobro.org -> Obrona Konienczna

  • 262. Data: 2006-11-21 16:29:31
    Temat: Re: Zajcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A jak termin oddania roboty się opóźni przez (jak się - dla ustalenia
    > uwagi - później okaże nie uzasadniony) "nalot", to kto zapłaci kary
    > umowne, odszkodowania za utratę klientów (bo przecież z podejrzanymi
    > typami, do których przychodzi policja i zabiera poufne dane _klientów_,
    > nie wspominając o opóźnieniach, to interesów prowadzić nie będą).

    Pozostaje jedyne sluszne szyfrowanie....

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 263. Data: 2006-11-21 16:30:34
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A co do "nabrojenia" to - póki co - wiadomo tylko, że jedyne, co
    > "nabroił" to miał komputer i zaszyfrowane partycje na dysku. Aha - i
    > trochę czystych płytek.
    >
    > To obecnie jakieś przestępstwo?

    Wyglada na to, ze tak. Do tego jeli chodzi o waznosc, to zaraz gdzies po
    lżeniu glowy panstwa po pijaku.

  • 264. Data: 2006-11-21 16:38:23
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 21 Nov 2006 16:19:44 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > No, ale w takie sytuacji odtworzenie z kopii zapasowych "troszkę" się
    > przeciągnie - a tu np. klient tupie za drzwiami, bo mu sie śpieszy...

    No ale moje dane nie są ani cenne ani natychmiast niezbędne. A cały
    czas odnoszę się do postu Hikkomori San'a - jakbym miał dane na 50kPLN
    to bym postawił w innym mieście serwer z dużym dyskiem i archiwizował
    zdalnie. Nie tylko Policja jest tu problemem, ale co częściej spotykane
    złodzieje lub zalania/pożary etc... Ja też chciałbym być optymistą i
    się nie przejmować niczym, ale realia są takie że każde ryzyko trzeba
    wkalkulować... niestety Policja też się takim staje ;-/ Ale na szczęście
    dane się łatwo archiwizują...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 265. Data: 2006-11-21 16:49:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKeyCo" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > KAŻDY PRZYPADEK POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA PRZEZ FUNKCJONARIUSZA JEST ISTOTNY!
    > Rzekłbym nawet, że istotny podwójnie.

    też tak uważam,. Ale mnie chodziło o istotność z punktu widzenia matematyki. Po
    prostu, jeśli tych kilku spośród 100.000 policjantów faktycznie błądzi, to
    oczywiście robią źle, ale nei świadczy to o tym, ze Policja jako organizacja
    jest zła. O takiej istotności pisałem.

    > A kiedy wg. Ciebie piracenie softu przez Zenka i jego kolegów z liceum jest
    > istotne?

    Wówczas, gdy robią to w celu osiagnięcia korzyści majątkowej. osobiście nie
    przemawia za mną orzeczenie Sądu Najwyższego, ze osiągają tę korzyść w ten
    sposób, że nie kupują oryginałów.

    > Proszę, tylko nie przypisuj tym policjantom wielkich wyrzutów sumienia. Z
    > jakiś powodów decydowali się na takie postępowanie, z jakiś powodów było to
    > aprobowane. Śmiem podejrzewać, że sama szczytna chęć walki z przestępczością
    > nie była główną przyczyną bo zalatywałoby to jakąś schizofrenią albo po prostu
    > hipokryzją.

    A masz jakiś inny pomysł na przyczyny? Pomyśl tak realnie.

    > Relatywizujesz wiele rzeczy które akurat nie powinny być podważane. Klasyczny
    > dylemat Brudnego Harrego. Czy można zabić z zimną krwią mordercę, który umyka
    > sprawiedliwości? Czy można skrycie pobić damskiego boksera na którego nie
    > zebrano wystarczających dowodowów? Czy można okraść złodzieja dla przykładu
    > lub w odwecie? Czy można piracąc ścigać piractwo?
    > O ile prawdziwy Brudny Harry brutalnie walcząc z prawdziwymi bandziorami
    > obrósł lekkim patosem to posterunkowy Maliniak przypadkowo złapawszy pirata
    > Zenka od Nowaków* korzystając w pracy lub domu z pirackiego oprogramowania nie
> [...]
    Zgadzam się.

    > Tak, Zenka od Nowaków! Spora część, jeśli nie większość, medialnych akcji
    > zwalczających To-Wielkie-I-Groźne-Piracto odbija się na zwykłych domorosłych
    > piratach.

    Trudno mi powiedzieć, ale odnoszę wrażenie, że nie masz racji. Ale to jest tylko
    moje wrażenie wynikające po prostu z jakiejś tam wycinkowej znajomości rzeczy.
    Wbrew pozorom wcale nie jest łatwo postawić w stan oskarżenia domowego pirata.

  • 266. Data: 2006-11-21 16:52:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    A tu juz się,z Tobą nie zgodzę. O ile również uważam, że łapanie małolata za
    posiadanie mniej lub bardziej pirackiej kopii Windows'a głębszego sensu nie ma,
    to jeśli już uznajemy, ze to przestępstwo i należy je ścigać, to należy to robić
    z całą stanowczością. Stanowczością oczywiście ograniczoną do celu czynności.
    jeśli można gdzieś po prostu wejść i zapytać, to oczywiście nie należy uprzednio
    wysadzać czołowej ściany budynku.

  • 267. Data: 2006-11-21 17:07:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:21112006.6639D83B@budzik61.poznan.pl...

    > ta sprawa. Z tym ze to wywalenie polegało zdaje sie na nie wpuszczeniu na
    > posesje. Uwazasz ze to był wystarczajacy powód do działania
    > antyterrorystów?

    Nie było mnie tam, więc nie zajmę stanowiska w tej sprawie. ufam, ze ten co
    podejmował decyzje zdawał sobie sprawę z możliwych tego konsekwencji. W każdym
    razie to jest trochę inny obraz sprawy, niż Twierdzenie, ze wchodzili tam z
    powodu kradzieży drzewa z lasu.

    > Z tego co ludzie tu pisza wychodzi jednak ze tych racjonalnych działan
    > jednak brakuje - ja sie zreszta nie dziwie - trzeba walczyc o statystyki.

    Wiesz, tutaj piszą przeważnie niezadowooleni. To tak, jak na grupie
    pl.biznes.banki non stop opluwają BPH i PKO, a w tych bankach większość klientów
    ma konta.

    > Prosze cie... naprawde uwazasz, ze w tym iz policja stoi na bocznej,
    > osiedlowej, piaskowej drodze przy sklepie, łapie i bada kazdego rowerzyste
    > który wyjdzie ze sklepu z piwem, nie ma nic złego?
    > Odpowiadajac na kolejne pytanie - tak znam takie miejsce i mój znajomy
    > stracił tak prawo jazdy - miał 0,51 promila. Nawet interweniujacy
    > policjanci przyznali sie ze musza dziennie złapac tylu i tylu.

    Eee! Ilu niby muszą złapać? Ty sobie nie wyobrażasz, ile jest poza tym złapaniem
    pisania, zanim sie wyśle akta do sądu. oczywiście nie mogę wykluczyć, że ktoś
    gdzieś faktycznie stoi w absurdalnym miejscu i łapie, no ale zauważ, że w sumie
    to jest bardziej wina ustawodawcy, niż policjantów. jeśli założymy, że
    rowerzysta jadący po polnej drodze w stanei upojenia alkoholwego nie stanowi
    zagrozenia, to trzeba poprawić ustawę, a nie kierować pretensji do Policjantów,
    którzy tylko i wyłącznie realizują pomysły polityków.

    > swoja opinie.

    Napisałem dalej. moze nie wprost. Bo nie da się odpowiedzieć jednoznacznie.

    > Ciekawe kiedy ludzie zaczna pisac donosy, ze podejrzewaja pirackie
    > oprogramowanie na jakiejs komendzie... :)

    Jesteś niedoinformowany. Pisali, piszą i pisać będą.

  • 268. Data: 2006-11-21 17:08:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Racja. Lata 90-te to byly inne czasy.

    Ale były. Ten, kto się nigdyw życiu nie dotknął pirackiego oprogramowania niech
    pierwszy rzuci kamień :-)

    > Optimus?! :):):)

    Skąd wiedziałeś?

  • 269. Data: 2006-11-21 18:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > konsekwencji. W każdym razie to jest trochę inny obraz sprawy, niż
    > Twierdzenie, ze wchodzili tam z powodu kradzieży drzewa z lasu.

    Teoretycznie.
    Gosc jest podejrzany o kradziez drewna z lasu. Przychodzi do niego
    dzielnicowy a on trzymajac siekiere w reku mówi do niego - won, nie
    wpuszcze na posesje. Wystarczy zeby wysłąc do niego antyterrorystów?

    > Wiesz, tutaj piszą przeważnie niezadowooleni. To tak, jak na grupie
    > pl.biznes.banki non stop opluwają BPH i PKO, a w tych bankach
    > większość klientów ma konta.

    o mój Boze? Chyba nie chcesz mi polecic PKO BP? ;-)
    Dlaczego niezadowoleni? Niezadowolony był tylko watkotwórca.

> [...]
    > poprawić ustawę, a nie kierować pretensji do Policjantów, którzy tylko
    > i wyłącznie realizują pomysły polityków.

    Po pierwsze to nie mam pojecia ilu musza zlapac, ale domyslam sie ze jak
    zlapia prawdziwego przestepce, to tez musza pisac. Sztuka jest sztuka, a
    prawdziwego trudniej zlapac, zajmuje to wiecej czasu. Ergo - lepiej złapac
    rowerzyste, bo zostaje wiecej czasu na pisanie.

    rzeczywiscie - w późniejszych wypowiedziach znalazłem odpowiedz.

    > Napisałem dalej. moze nie wprost. Bo nie da się odpowiedzieć
    > jednoznacznie.

    > Jesteś niedoinformowany. Pisali, piszą i pisać będą.

    :)
    Masz moze jakies statystyki, ile nielegalnych programów znaleziono w 2005
    roku na policyjnych komputerach?

    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych
    wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta

  • 270. Data: 2006-11-21 18:20:11
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Skąd wiedziałeś?

    Zgadywalem, i stawialem na jedna z firm, ktore zalatwil nasz rodzimy
    fiskus ;] ktrory w ten sposob zniszczyl dwie rodzime firmy IT, mogace
    cos znaczyc w naszej malej czesci Eropy... A teraz nie ma to jak
    poddanstwo panstwa dla Della, HP czy IBM-a...