  • 71. Data: 2017-05-24 19:58:33
    Temat: Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5925c7e7$0$644$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 24-05-17 o 17:10, J.F. pisze:

    >Jakie znaczenie ma to, co ja chcę? Tak obecnie ustawił to
    >ustawodawca.

    ALe Tobie sie podoba.

    >Te inne nie ą środkami przymusu bezpośredniego po prostu.

    >A masz w ustawie taki środek?

    Czyli jednak wpadles we wlasne sidla.
    Madry policjant zneca sie nad obywatelem, a zrobic mu nic nie mozna,
    bo brak paragrafu :-)

    J.

  • 72. Data: 2017-05-25 00:10:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-05-17 o 19:58, J.F. pisze:

    > ALe Tobie sie podoba.

    Podoba i jakie to ma znaczenie?

    > Czyli jednak wpadles we wlasne sidla.
    > Madry policjant zneca sie nad obywatelem, a zrobic mu nic nie mozna, bo
    > brak paragrafu :-)

    Ależ jest - przekroczenie uprawnień nadal.

  • 73. Data: 2017-05-25 10:01:29
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-05-22 o 19:58, A. Filip pisze:
    > A bez drakońskiej odpowiedzialności *służbowej* za niedziałający
    > monitoring to on nie będzie się psuł kiedy policjantom będzie pasować?

    Wystarczy przepis, że gdy nie ma nagrania, zeznania policjantów
    traktowane są jako bezwartościowe i skarżący się zawsze ma rację.
    Wtedy sami zadbają, żeby każda sekunda się nagrała z co najmniej 2 kamer.
    Ale na to też małe szanse.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2017-05-25 16:03:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-05-17 o 10:01, Miroo pisze:

    > Wystarczy przepis, że gdy nie ma nagrania, zeznania policjantów
    > traktowane są jako bezwartościowe i skarżący się zawsze ma rację.
    > Wtedy sami zadbają, żeby każda sekunda się nagrała z co najmniej 2 kamer.

    Przede wszystkim ani policjanci tych systemów nie nadzorują, ani wpływu
    żadnego na nie nie mają. Przeważnie te systemy są serwisowane przez
    zewnętrzne podmioty wyłonione w drodze przetargu. Toteż ani nie mają
    szansy o cokolwiek zadbać, ani wpływu na to, że te urządzenia się psują.

  • 75. Data: 2017-05-25 18:27:52
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > zewnętrzne podmioty wyłonione w drodze przetargu. Toteż ani nie mają
    > szansy o cokolwiek zadbać, ani wpływu na to, że te urządzenia się psują.

    <ironia> "Policjanci" z Wrocławia nie mieli wpływu na to że toalecie
    komisariatu nie było światła i kamera paralizatora miała "utrudnione"
    zadanie. </ironia>

    Jak myślisz po kiego w paralizatorze była zamontowana przez producenta kamera?
    Nieoficjalnie po to żeby w przypadku użycia "niezgodnego z zaleceniami"
    nie było łatwo zwalić na wadliwy sprzęt i ciągać *producenta* po sądach.
    Użycia (także) przez policjantów i to nie tylko w Polsce.

    --
    A. Filip

  • 76. Data: 2017-05-25 20:49:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-05-17 o 18:27, A. Filip pisze:

> [...]
    > nie było łatwo zwalić na wadliwy sprzęt i ciągać *producenta* po sądach.
    > Użycia (także) przez policjantów i to nie tylko w Polsce.

    A kamery w radarach, to się instaluje po to, by w razie wadliwego
    działania nie ciągano producenta po sądach?

  • 77. Data: 2017-05-26 08:10:46
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    > zewnętrzne podmioty wyłonione w drodze przetargu. Toteż ani nie mają
    > szansy o cokolwiek zadbać, ani wpływu na to, że te urządzenia się psują.

    To dziwne, bo najwyraźniej mają wpływ na to, że nagrania znikają, kamery
    się psują itp itd. O to jakoś jakoś mają szansę zadbać. A chodzi o to,
    żeby takie rzeczy się nie działy.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2017-05-26 09:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A kamery w radarach, to się instaluje po to, by w razie wadliwego
    > działania nie ciągano producenta po sądach?

    Kamery w radarach to chyba nie u nas?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

  • 79. Data: 2017-05-26 09:15:23
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > A kamery w radarach, to się instaluje po to, by w razie wadliwego
    > działania nie ciągano producenta po sądach?

    Ile osób umiera po użyciu radaru?
    Ile można zabulić (w USA) za doprowadzenie do śmierci? [patrz _KARA_ finansowa]

    Użycie paralizatora/tasera ma być "procentowo bezpieczne". Wiec w
    policyjnej praktyce stosuje się go coraz szerzej aż do przekroczenia
    "tolerowalnej" liczby zgonów.

    --
    A. Filip

  • 80. Data: 2017-05-26 21:25:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-05-17 o 08:10, Miroo pisze:

    > To dziwne, bo najwyraźniej mają wpływ na to, że nagrania znikają, kamery
    > się psują itp itd. O to jakoś jakoś mają szansę zadbać. A chodzi o to,
    > żeby takie rzeczy się nie działy.

    To "najwyraźniej" wynika z tego, ze niektórym to pasuje lepiej do ich
    postrzegania rzeczywistości? Czy masz jakieś inne umotywowania?