  • 21. Data: 2009-11-16 22:56:18
    Temat: Re: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    doom3 pisze:
    > Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Placac powiedzmy 250 zl za oryginal, raczej chcialbym sie zabezpieczyc na
    > wypadek uszkodzenia nosnika i wraz z tym watpliwej gwarancji wymiany tegoz
    > nosnika "po kosztach" = w praktyce bardzo ciezko cos takiego wyegzekwowac...

    Doskonale to rozumiem. Ale nie rozmawiamy o zdrowym rozsądku a paragrafach.

    --
    Filip.

  • 22. Data: 2009-11-16 22:57:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    doom3 pisze:
    > Problemy natury psychicznej, znaków nic nie zjada, zbyt długo wysiadywałem
    > przy oprogramowaniu itp - głównie angielskojęzycznym... ciężka sprawa się
    > przestawić na PL "ogonki".

    Dziwne. Pisanie bez jest bardzo skomplikowane. Kiedyś, jak pisałem
    esesmany przez Kadu, to nieraz wręcz omyłkowo mi wychodziły ogonki.

    > Nie sądziłem, że pisanie bez znaków PL może być szkodliwe dla innych...

    Ano jest. Człowiek się uczy pisania wzrokowo i przez ćwiczenia. Czytając
    i pisząc ciągle niepoprawnie, utrwala sobie niepoprawne formy. Do tego
    przestaje odróżniać niektóre wyrazy i źle je interpretuje. W jednym z
    listów pisałeś ,,do pudla'' a ja się zastanawiałem przez chwilę, skąd Ci
    pies wyskoczył.

    > PS. Powyzsze zdania pisalem 10 razy dluzej oraz wydawalo mi sie jakby ktos
    > mi lamal palce :)

    A ja Twoje teksty czytam 10 razy dłużej próbując odszyfrować o co
    chodzi. A do tego powoduje to u mnie, opisane wyżej, zobojętnienie na
    błędne formy.

    No nic, trudno... Odfiltruję Cię i już. Napisałem to jednak, bo nie
    jesteś jedyną (choć na szczęście coraz mniej takich przypadków) osobą
    piszącą niepoprawnie. Możliwe, że część osób nie zdaje sobie sprawy
    czemu to jest szkodliwe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2009-11-16 22:59:41
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    h.googlegroups.com...

    >http://prawo.vagla.pl/node/8450

    "Notatka na stronach Policji nie wyjaśnia jaka jest podstawa zatrzymania
    mężczyzny, który prowadząc serwis sprzętu elektronicznego rozszerzył - jak
    pisze Policja "swoją działalność o przerabianie konsoli do gier, aby
    umożliwić odtwarzanie na nich nielegalnych gier i filmów". Jest informacja,
    że Policja zabezpieczyła "240 płyt CD i DVD z nielegalnym oprogramowaniem",
    więc - tak czy inaczej - jest zaczepienie, chociaż tytuł komunikatu
    prasowego Policji sugeruje, że na większe potępienie zasługuje przerabianie
    sprzętu. Policjanci piszą, że zatrzymanemu mężczyźnie grozi kara pozbawienia
    wolności do lat 5."

    Czyli jakby jasno wynika z notatki, ze:

    1. umozliwial odtwarzanie na nich nielegalnych gier i filmow (zapomnieli
    dodac slowa kopii).
    2. zabezpieczyli 240 plyt cd i dvd - mowi samo za siebie
    3. oczywista jakby oczywistoscia jest to, ze pociagna go za handlowanie tzw.
    "piratami"

    To sie troszke kloci z meritum moich watpliwosci...

    UPDATE: "Informuje, że zatrzymanie tego Pana było związane z podrabianiem
    kart do odbioru telewizji cyfrowej. Na życzenie pewnej organizacji został
    puszczony news o konsolach. W ramach polskiego prawa przerabianie konsol
    jest całkowicie legalne. Nie jest legalne za to podrabianie kart do cyfry
    czy innych sieci więc tego jegomościa za to zatrzymano."

    --
    doom3

  • 24. Data: 2009-11-16 23:01:35
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Nie masz programu na własność - tylko licencję na jego użytkowanie.

    Na konsole natomiast licencji nie mam, jest moja i koniec :)
    Programu nie mam - OK
    Mam licencje - OK
    Wedlug licencji nie moge programu powielac - FAIL = tu trzymam sie ustawy,
    ktora to pozwala wykonac "kopie bezpieczenstwa"

    Rodzi sie pytanie... Co pierwsze ? Licencja Czy ustawa ? :)

    --
    doom3

  • 25. Data: 2009-11-16 23:02:54
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Idąc tym tropem, żadna kopia zapasowa nie jest niezbędna w danym
    > momencie. Przecie jest ona ZAPASOWA. Na zapas, a nie na już.

    Mocne ;) Czasem prostota zaslepia czlowieka.

    --
    doom3

  • 26. Data: 2009-11-16 23:04:12
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    doom3 pisze:
> [...]
    > ktora to pozwala wykonac "kopie bezpieczenstwa"
    >
    > Rodzi sie pytanie... Co pierwsze ? Licencja Czy ustawa ? :)

    Napisałem już wcześniej, że z Ustawy nie wynika wprost, że możesz
    zrobić kopię.
    Wracając do pierwotnego pytania: konsola działa. Tylko usługi sieciowe
    nie działają, ale one nie są częścią konsoli.

    --
    Filip.

  • 27. Data: 2009-11-16 23:06:33
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Idąc tym tropem, żadna kopia zapasowa nie jest niezbędna w danym
    > momencie. Przecie jest ona ZAPASOWA. Na zapas, a nie na już.

    Pretensje możesz mieć do buca, który to puścił. W każdym razie nie jest
    oczywiste, że możesz zrobić kopię zapasową. Może pierwotnie chodziło o
    sytuację, w której program+dane w nim wytworzone to integralną część? Z
    drugiej strony wyobrażenie sobie sytuacji, w której program odmawia
    działania po stwierdzeniu braku kopii zapasowej też jest możliwe.

    --
    Filip.

  • 28. Data: 2009-11-16 23:16:17
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Dziwne. Pisanie bez jest bardzo skomplikowane. Kiedyś, jak pisałem
    > esesmany przez Kadu, to nieraz wręcz omyłkowo mi wychodziły ogonki.

    To oczywiscie kwestia ile ktos w danej materii operowal.

> [...]
    > przestaje odróżniać niektóre wyrazy i źle je interpretuje. W jednym z
    > listów pisałeś ,,do pudla'' a ja się zastanawiałem przez chwilę, skąd Ci

    "Cłay ekserpmynet powzolił udowdonić tzeę, że pzry zasipie poczszgólenych
    słów w zdnaiu, nie ma zncazeina kojnoleść ltier skadającyłch się na dane
    sołwo. Wanże jset tyklo to, żbey pirewsza i osatntia lteria były na siwom
    mijsecu; ptzosaołe mgoą być w cakowłitym niedzłaie, a mimo to, nadal nie
    ponwinśimy meić prombleów z pczerzytaenim tego tesktu.

    Dzjiee się tak dletgeo, że nasz mzóg nie czyta wszstkiych lietr w wyriaze -
    bierze pod uwgaę tyklo peirwszą i ostaitną lietrę, i lizcbę lietr w wyazrie.
    Pzostaołe lietry są tyklo wksaózwkami, kótrym słoewm dany wryaz jest, lecz w
    przyapdku tychże lietr, dla mógzu nie ma cakłoiwcie znazceina, w jaikej
    koljeności są zapsiane."

    To tak na przekor, oczywiscie nie odbieraj tego jako zlosliwosc ;)

    > A ja Twoje teksty czytam 10 razy dłużej próbując odszyfrować o co
    > chodzi. A do tego powoduje to u mnie, opisane wyżej, zobojętnienie na
    > błędne formy.

    Pisma urzedowe i wszelkie inne oficjalne formy oczywiscie pisze juz (bez
    problemu) z ogonkami :)

> [...]
    > jesteś jedyną (choć na szczęście coraz mniej takich przypadków) osobą
    > piszącą niepoprawnie. Możliwe, że część osób nie zdaje sobie sprawy

    Jest zaraza, jest i lekarstwo :)
    Swoja droga... osob piszacych bez polskich znakow zdaje sie, ze jest ciagle
    pod dostatkiem.

    doom3

  • 29. Data: 2009-11-16 23:17:39
    Od: adams99 <n...@n...spam.no.problem>

    Dodajmy do tego dla jasności obrazu, że oficjalnie usługa XBL nie jest
    dostępna w Polsce.

  • 30. Data: 2009-11-16 23:22:35
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Wracając do pierwotnego pytania: konsola działa. Tylko usługi sieciowe nie
    > działają, ale one nie są częścią konsoli.

    Funkcje sieciowe to jakby "male piwo", zapomniales, ze pisalem o blokadzie
    twardego dysku, nie masz mozliwosci ani nic z niego odtworzyc, ani nic na
    niego wgrac... jedyne co mozesz to go sprzedac bo w innej konsoli po
    formacie bedzie dzialal.

    Natomiast na zawsze juz w Twojej konsoli bedzie zablokowana mozliwosc
    korzystania z dysku twardego, nawet jak kupisz nowy to konsolka Ci napisze
    "ta funkcja nie jest obslugiwana"
    Koszt dysku ok 250 zl...

    Tak jak wczesniej napisalem... kupujesz konsole za 1000 zl po "watpliwym"
    banie konsolka, zeby byla nawet tygodniowa... jest warta ok. 400 zl.

    --
    doom3