  • 11. Data: 2009-11-16 22:30:45
    Temat: Re: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 16 Lis, 23:17, "doom3" <d...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:510284f6-39c9-49d9-a805-a090a13002dd@
    w19g2000yqk.googlegroups.com...

    > Powiedz to im:
    >
    > http://www.allegro.pl/listing/search.php?buy=1&categ
    ory=19892&from_sh...

    > Do pudla wszystkich ?

    > A co z mozliwoscia zrobienia kopii oryginalnego "programu" do ktorego
    > posiadam prawo nazwijmy go "wlasnosci" ?
    >
    > --
    > doom3

    Ad1. Teoretycznie tak, juz jest jeden przypadek (mi znany)
    aresztowania przerabiacza konsol.

    Ad2. Prawo masz (albo prawo tego nie zabrania) ale niekoniecznie masz
    mozliwosc. Bo to jest uniemozliwione przez sam program.

  • 12. Data: 2009-11-16 22:32:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    BK pisze:

    > Skad taki pomysl? Prawo autorskie przeiwduje wylaczenie programow
    > komputerowych z "dozwolonego uzytku". Mozesz sobie zrobic kopie innego
    > utworu np. zgrac cd-auto na druga plytke. Nie mozesz tak zrobic z
    > programami.

    Ale to nie dozwolony użytek, a gwarantowana prawem kopia bezpieczeństwa.

    Art. 75. 2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do korzystania
    z programu
    komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie może
    być używana równocześnie z programem komputerowym;

    ========================

    ATPO: Masz jakieś problemy z polskimi znakami. Coś Ci je zjada i
    przerabia na wersję bez ogonków. W efekcie Twoje wypowiedzi są
    nieczytelne oraz szkodliwe dla innych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2009-11-16 22:34:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-16, BK <b...@g...com> wrote:
> [...]
    > komputerowych z "dozwolonego uzytku". Mozesz sobie zrobic kopie innego
    > utworu np. zgrac cd-auto na druga plytke. Nie mozesz tak zrobic z

    Art 75 u.2.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2009-11-16 22:37:58
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >Ad1. Teoretycznie tak, juz jest jeden przypadek (mi znany)
    >aresztowania przerabiacza konsol.

    Ale to imho jest bez podstawne, chcialbym zobaczyc szczegoly, jezeli mozesz,
    bardzo prosze... poniewaz bez przerobki konsoli nie jestesmy w stanie
    odtworzyc kopii "legalnych", wlasnych gier.

    >Ad2. Prawo masz (albo prawo tego nie zabrania) ale niekoniecznie masz
    >mozliwosc. Bo to jest uniemozliwione przez sam program.

    Tu kolko sie zamyka.. jezeli mozna to przerobka jest niezbedna, wiec nie
    jest nielegalna...
    Jezeli jest to uniemozliwione przez program... to nie oznacza to, ze w
    polsce jest to nielegalne, to nie jest rownoznaczne, gry wydaje sie dla
    danego regionu i bierze pod uwage wiekszosc krajow skladajacycj sie na dany
    region.

    --
    doom3

  • 15. Data: 2009-11-16 22:43:32
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    http://prawo.vagla.pl/node/8450

  • 16. Data: 2009-11-16 22:45:19
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie może
    > być używana równocześnie z programem komputerowym;

    Ale aby korzystać z gry do konsoli nie trzeba robić kopii zapasowej
    (nie jest to niezbędne). Program będzie działać bez niej.

    --
    Filip.

  • 17. Data: 2009-11-16 22:46:17
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    > komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, kopia ta nie może
    > być używana równocześnie z programem komputerowym;

    O widzisz, tego zapisu szukalem, teraz tylko jak ten zapis sie ma do
    problemu opisywanego przezemnie w tym watku ?
    Dzialanie MS jest na szkode uzytkownikow ichniejszej konsoli ?

    > ========================
    >
    > ATPO: Masz jakieś problemy z polskimi znakami. Coś Ci je zjada i
    > przerabia na wersję bez ogonków. W efekcie Twoje wypowiedzi są
    > nieczytelne oraz szkodliwe dla innych.

    Problemy natury psychicznej, znaków nic nie zjada, zbyt długo wysiadywałem
    przy oprogramowaniu itp - głównie angielskojęzycznym... ciężka sprawa się
    przestawić na PL "ogonki".
    Nie sądziłem, że pisanie bez znaków PL może być szkodliwe dla innych... czy
    to, aby nie podpada pod jakiś paragraf ? ;)

    PS. Powyzsze zdania pisalem 10 razy dluzej oraz wydawalo mi sie jakby ktos
    mi lamal palce :)

    --
    doom3

  • 18. Data: 2009-11-16 22:46:28
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    doom3 pisze:

    > A co z mozliwoscia zrobienia kopii oryginalnego "programu" do ktorego
    > posiadam prawo nazwijmy go "wlasnosci" ?

    Nie masz programu na własność - tylko licencję na jego użytkowanie.

    --
    Filip.

  • 19. Data: 2009-11-16 22:48:51
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > Ale aby korzystać z gry do konsoli nie trzeba robić kopii zapasowej (nie
    > jest to niezbędne). Program będzie działać bez niej.

    Placac powiedzmy 250 zl za oryginal, raczej chcialbym sie zabezpieczyc na
    wypadek uszkodzenia nosnika i wraz z tym watpliwej gwarancji wymiany tegoz
    nosnika "po kosztach" = w praktyce bardzo ciezko cos takiego wyegzekwowac...

    --
    doom3

  • 20. Data: 2009-11-16 22:51:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Filip Ozimek pisze:

    > Ale aby korzystać z gry do konsoli nie trzeba robić kopii zapasowej
    > (nie jest to niezbędne). Program będzie działać bez niej.

    Idąc tym tropem, żadna kopia zapasowa nie jest niezbędna w danym
    momencie. Przecie jest ona ZAPASOWA. Na zapas, a nie na już.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek