  • 1. Data: 2009-11-16 20:26:18
    Temat: Biuro Informacji Kredytowej - BIK
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Witam.

    2 lata temu wzialem pewien sprzet na raty (36 miesiecy) w pewnym banku,
    niestety splata kredytu miala jedna dosc spora obsuwe spowodowana naglym
    wyjazdem (3 miesiace).
    Bank przekazal problemy z platnosciami do BIK'u.

    3 miesiace temu (splacajac powyzszy kredyt juz regularnie) chcialem wziac
    kolejny tym razem w innym banku i... dowiedzialem sie, ze wszystko jest w
    porzadku i ze moga udzielic mi nawet 100 tysiecy kredytu ale jest jeden
    problem za niska ocena punktowa spowodowana wpisem w BIK z innego banku
    (dokladnie sprawa 3 miesiecznego opoznienia opisywanego powyzej)

    Postanowilem w takiej sytuacji splacic calosc kredytu w banku, ktory podal
    mnie do BIKu celem kasacji/wypisu kwestii obnizajace mi ocene punktowa.
    Jeszcze w tym samum dniu dokonalem splaty 10 rat w jedym przelewie i
    zadzwonilem do tegoz banku celem zamkniecia kredytu i jednoczesnie
    skasowania wpisu obnizacjacego "ocene punktowa"

    Od banku otrzymalem informacje (telefoniczna) ze z koncem miesiaca Wrzesien
    br. wpis ten zostanie usuniety... w chwili obecnej mamy polowe Listopada,
    wlasnie wrocilem z banku w ktorym staram sie o kredyt i... dowiedzialem,
    sie, ze wpis w Biku nadal istnieje i ze nie zostal usuniety...

    Potrzebowalem ten kredyt we wrzesniu, maksymalnie w polowie pazdziernika,
    dobrze, ze w miedzy czasie znalazl sie sposob finansowania inny niz kredyt,
    aczkolwiek wlasnie kredytem chcialem go w calosci splacic... dobrze, ze jest
    to "pozyczka" bez wiekszych sztywnych zobowiazan... dobrze... bo co by bylo,
    gdybym zapozyczyl sie w jakichs "instytucjach bez biku" lub np: uciekl by mi
    sprzed nosa dom o wartosci rynkowej 500 tys... a moglbym go kupic za 200
    tys... tylko akurat Bank lub BIK nie wykonal swojej powinnosci w
    "ustawowym?" czasie ?

    Jak zabrac sie za temat bo szczeze powiedziawszy krew mnie w banku dzis
    zalala... kiedy Pani odkrecila mi monitor zeby pokazac mi, iz nadal widnieje
    wpis negatywny w biku nie pozwalajacy mi wziac u nich kredytu... od
    zamkniecia omawianego kredytu minely juz 2 miesiace... tyle samo czasu
    minelo od zapewnien banku o tym, ze dane negatywne z biku zostana usuniete,
    badz zmienione na splacone...

    Dziekuje za podpowiedzi.

    --
    doom3

  • 2. Data: 2009-11-16 20:41:42
    Temat: Re: Biuro Informacji Kredytowej - BIK
    Od: "daro" <d...@u...ue>

    > Dziekuje za podpowiedzi.

    Spróbuj inaczej - w banku w którym starasz sie o kredyt zapytaj czy będą
    honorować zaświadczenie z wcześniejszego banku że wszelkie zaległości
    zostały juz uregulowane.
    --
    d.

  • 3. Data: 2009-11-16 20:49:55
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "daro" <d...@u...ue> napisał w wiadomości

    > Spróbuj inaczej - w banku w którym starasz sie o kredyt zapytaj czy będą
    > honorować zaświadczenie z wcześniejszego banku że wszelkie zaległości
    > zostały juz uregulowane.

    Pytalem o ta kwestie, niestety nie obsluguja takiej procedury...

    --
    doom3

  • 4. Data: 2009-11-16 20:53:58
    Od: BK <b...@g...com>

    On 16 Lis, 21:26, "doom3" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > minelo od zapewnien banku o tym, ze dane negatywne z biku zostana usuniete,

    Ale chyba trzeba odroznic dwie rzeczy:
    - wpis do BIK, ze masz jakies zobowiazanie
    - wpis do BIK, ze miales opoznienie w regulowaniu zobowiazania

    Pierwszy wpis pojawia sie zawsze - co do zasady kazdy kredyt, karta
    kreytowa, pozyczka - jest zapisana w BIK. Taki wpis oznacza jedynie
    to, ze masz takie zobowiazanie i musisz je splacac.

    Ten wpis bank mogl usunac po tym jak splaciles. Splaciles kredyt -
    wpis znika [jesli tego chcesz, jesli sie zgodzisz moze byc dalej wpis,
    ze miales kredyt i go splaciles].

    Drugi wpis pojawia sie kiedy masz opoznienie. Oznacza on, ze jestes
    niesolidnym klientem. W przypadku gdy opoznienie przekracza 60 dni
    przez 5 lat informacja ta moze widniec w BIK - bez Twojej zgody i nie
    musza jej usuwac.

  • 5. Data: 2009-11-16 21:25:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.11.2009 21:49), doom3 wrote:
    > Użytkownik "daro" <d...@u...ue> napisał w wiadomości

    > Pytalem o ta kwestie, niestety nie obsluguja takiej procedury...

    Pytanie czy masz zapewnienie od banku A na piśmie czy na gębę. Jeżeli na
    piśmie (w co wątpię, bo raczej wątpię żeby bank się godził wymazywać
    taki wpis), to wtedy zamawiasz raport z BIKu i uderzasz do banku A po
    odszkodowanie (jeżeli poniosłeś jakąś szkodę).

    Jeżeli na gębę, no to tego ....

    p. m.

  • 6. Data: 2009-11-16 21:27:06
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "BK" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Ale chyba trzeba odroznic dwie rzeczy:
    > - wpis do BIK, ze masz jakies zobowiazanie
    > - wpis do BIK, ze miales opoznienie w regulowaniu zobowiazania

    To wiem i absoultnie sie zgadzam, byc moze zle sie wyrazilem i nie mozna
    bylo tego prosto wywnioskowac z mojego posta.

    > Pierwszy wpis pojawia sie zawsze - co do zasady kazdy kredyt, karta
    > kreytowa, pozyczka - jest zapisana w BIK. Taki wpis oznacza jedynie
    > to, ze masz takie zobowiazanie i musisz je splacac.

    Jak najbardziej.

    > Ten wpis bank mogl usunac po tym jak splaciles. Splaciles kredyt -
    > wpis znika [jesli tego chcesz, jesli sie zgodzisz moze byc dalej wpis,
    > ze miales kredyt i go splaciles].

    Jak wyzej.

> [...]
    > niesolidnym klientem. W przypadku gdy opoznienie przekracza 60 dni
    > przez 5 lat informacja ta moze widniec w BIK - bez Twojej zgody i nie

    To doczytalem znim zadalem pytanie na grupie... problem z tym, ze bank
    zobowiazal sie usunac negatywna opinie, fakt, ze telefonicznie... czyli
    dochodzac do konkluzji trzeba by teraz wymagac od nich tego na pismie... ?

    Druga sprawa... czy "zamkniecie kredytu" = jego splata, jest jakby
    rownoznaczna z usunieciem zlej opinii o kliencie ?

    --
    doom3

  • 7. Data: 2009-11-16 22:12:35
    Temat: Odp: Biuro Informacji Kredytowej - BIK
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zobowiazal sie usunac negatywna opinie, fakt, ze telefonicznie... czyli
    > dochodzac do konkluzji trzeba by teraz wymagac od nich tego na pismie...

    Wydaje mi się, że bank nei ma wpływu na usunięcie tej informacji. Zaległość
    byłą i tego faktu zmienić nie sposób.

    > Druga sprawa... czy "zamkniecie kredytu" = jego splata, jest jakby
    > rownoznaczna z usunieciem zlej opinii o kliencie ?

    Właśnie nie.

  • 8. Data: 2009-11-16 22:21:13
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > Wydaje mi się, że bank nei ma wpływu na usunięcie tej informacji.
    > Zaległość byłą i tego faktu zmienić nie sposób.

    Czyli co ? W takim przypadku za nieterminowe zaplacenie lacznej kwoty w
    wysokosci 270 zl jestem pozbawiony zdolnosci kredytowej na 5 lat ?
    To zart chyba jakis... ?

    Nie chce juz teraz meczyc Pan na infolinii tegoz banku ale jutro zrobie
    ladna zadyme... nie po to splacilem jednorazowo 10 rat (do konca tego
    kredytu) zebym teraz musial walczyc o dobre imie...

    10 rat splacone bylo (po czesci) za namowa Pani z BOK'u tegoz banku, ktora
    zadeklarowala, ze wraz z zamknieciem kredytu... "konto w bik, bedzie
    czyste".

    --
    doom3

  • 9. Data: 2009-11-16 23:09:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    doom3 wrote:
    > U?ytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Czyli co ? W takim przypadku za nieterminowe zaplacenie lacznej kwoty w
    > wysokosci 270 zl jestem pozbawiony zdolnosci kredytowej na 5 lat ?

    W BIK zostaje informacja, ze miales nieterminowe spłaty.
    Obniza to twoją punktację, ale przyznać musisz, że tak było i zmienić
    się tego nie da.

    > Nie chce juz teraz meczyc Pan na infolinii tegoz banku ale jutro zrobie
    > ladna zadyme... nie po to splacilem jednorazowo 10 rat (do konca tego
    > kredytu) zebym teraz musial walczyc o dobre imie...

    ale o jakie dobre imię chcesz walczyć.
    Miałeś poślizg? miałeś. to o co chcesz walczyc.

    W bik nie ma informacji, że nie spłaciłeś lub ze jesteś w placy.
    W bik jest informacja, że kilak rat nie było spłaconych w terminie i tak
    już zostanie.

    > 10 rat splacone bylo (po czesci) za namowa Pani z BOK'u tegoz banku, ktora
    > zadeklarowala, ze wraz z zamknieciem kredytu... "konto w bik, bedzie
    > czyste".

    To zależy jak zdefiniujesz czysty.
    Czysty czyli z informacją, że nic nie zalegasz to on bedzie.
    Ale zeby krystaliczny to nie, bo jednak coś tam zalegałeś i informacja o
    tym tam juz zostanie.

  • 10. Data: 2009-11-16 23:50:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    doom3 napisal:
    > Czyli co ? W takim przypadku za nieterminowe zaplacenie lacznej kwoty w
    > wysokosci 270 zl jestem pozbawiony zdolnosci kredytowej na 5 lat ?

    Alez skad. Informacja w BIK dotyczy twojej niewatpliwej zwloki
    w splacaniu kredytu. Zdolnosci kredytowej odmawia ci zupelnie
    inny bank posilkujac sie informacja o twojej niesolidnosci.

    > To zart chyba jakis... ?

    Nie. Tepienie niesolidnych dluznikow. Po piecioletniej karencji
    kredytowej bedziesz BARDZO skrupulatnie pilnowal splat. I zadne
    wyjazdy zagraniczne nie beda wtedy dla ciebie przeszkoda.

    > Nie chce juz teraz meczyc Pan na infolinii tegoz banku ale jutro zrobie
    > ladna zadyme... nie po to splacilem jednorazowo 10 rat (do konca tego
    > kredytu) zebym teraz musial walczyc o dobre imie...

    Usunieto informacje o niesplaceniu W OGOLE. Pozostaje informacja
    o niesolidnym splacaniu. Tej informacji nie zaprzeczysz.

    > 10 rat splacone bylo (po czesci) za namowa Pani z BOK'u tegoz banku, ktora
    > zadeklarowala, ze wraz z zamknieciem kredytu... "konto w bik, bedzie
    > czyste".

    Tak. Czyste z informacji o splacaniu kredytu. Twoje zas grzechy
    beda tam pokutowaly 5 lat. I NIC im nie zrobisz. Przykre.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek