  • 31. Data: 2009-11-16 23:26:03
    Temat: Re: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "adams99" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    news:hdsmil$cfg$1@inews.gazeta.pl...
    > Dodajmy do tego dla jasności obrazu, że oficjalnie usługa XBL nie jest
    > dostępna w Polsce.

    Nie pisalem tego, bo watpie, aby to mialo wiekszy zwiazek ze sprawa...
    oczywiscie w swietle konsumenta jest to niebywaly skandal, majac na uwadze,
    iz konsola jest na rynku od 2005 roku...

    --
    doom3

  • 32. Data: 2009-11-16 23:50:50
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    wiadomościnews:hdslpa$afs$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > twardego dysku, nie masz mozliwosci ani nic z niego odtworzyc, ani nic na
    > niego wgrac... jedyne co mozesz to go sprzedac bo w innej konsoli po
    > formacie bedzie dzialal.
    >
    > Natomiast na zawsze juz w Twojej konsoli bedzie zablokowana mozliwosc
    > korzystania z dysku twardego, nawet jak kupisz nowy to konsolka Ci napisze
    > "ta funkcja nie jest obslugiwana"
    > Koszt dysku ok 250 zl...
    >
    > Tak jak wczesniej napisalem... kupujesz konsole za 1000 zl po "watpliwym"
    > banie konsolka, zeby byla nawet tygodniowa... jest warta ok. 400 zl.

    Z tym , ze dysk tez nie jest wymagany aby konsola byla sprawna.

  • 33. Data: 2009-11-16 23:59:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-16, doom3 <d...@o...pl> wrote:
    > Jak to wyglada od strony prawnej ? Jezeli parwo daje nam mozliwosc robienia
    > kopii oryginalnych i posiadanych na wlasnosc nosnikow... to dlaczego

    Prawo daje MOŻLIWOŚĆ co nie oznacza nic ponad to, że możesz taką kopię
    zrobić (nie będziesz za to ukarany :). Prawo daje Ci możliwości
    posiadania karty płatniczej - nie znaczy to, że wszyscy mają obowiązek
    umozliwić Ci płatność taką kartą.
    Ale to tak na boku bo MZ w grę raczej wchodzi to łamanie zabezpieczeń
    wspomniane przez Sz-K.

    I teraz w skrócie - moim zdaniem działania M$ są bezprawne bo
    sprowadzają się do ingerencji w coś co nie jest ich własnościa a co
    drastycznie ogranicza ogólną funkcjonalność. Nie widzę tu np. stanu
    wyższej konieczności ani czegoś w ten deseń, niczego co by na taką
    ingerencje pozwalało. Tylko nawet jeśli mam rację to problem polega na
    tym, że musiałby sie teraz znaleźć desperat, który doniesie na siebie
    samego (i/lub innych w łańcuszku) na policje, bo do tego wszelkie
    mozliwe dochodzenia swoich praw się będą dalej sprowadzać. W końcu M$
    robi kuku wyłącznie tym którzy maja przerobione konsole.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2009-11-17 00:12:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-16, doom3 <d...@o...pl> wrote:
    > UPDATE: "Informuje, ?e zatrzymanie tego Pana by?o zwi?zane z podrabianiem
    > kart do odbioru telewizji cyfrowej. Na ?yczenie pewnej organizacji zosta?
    > puszczony news o konsolach. W ramach polskiego prawa przerabianie konsol
    > jest ca?kowicie legalne. Nie jest legalne za to podrabianie kart do cyfry
    > czy innych sieci wi?c tego jegomo?cia za to zatrzymano."

    Byłoby dobrze abyś klarownie informował kogo cytujesz:
    by incognitus (niezweryfikowany)

    Takie to wartościowe update.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2009-11-17 00:21:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-16, Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl> wrote:
    > Napisałem już wcześniej, że z Ustawy nie wynika wprost, że możesz
    > zrobić kopię.

    Nie popadajmy w paranoję: zrobił kopię bo w poniedziałki po północy
    przychodzi jego brat który wysmarowuje mu oryginał dżemem. Widzisz
    gdzieś sprzeczność z art. 75? :)

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2009-11-17 01:05:34
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Wygląda na to, że i z tym sobie już ludzie radzą ;)

    http://www.techtree.com/India/News/Banned_Xbox_360s_
    to_get_Potential_Fix/551-107526-585.html

    Dla nieklikatych:

    *Last month, Microsoft announced that once banned Xbox 360 consoles
    won't be usable again on Xbox LIVE. As per a few online reports, about
    one million 'modded' Xbox 360 consoles have been banned from Xbox LIVE
    service. That's a sizeable number and hence, console hackers have come
    out with a potential fix to 'un-ban' those modded consoles. This means,
    there's a chance to reconnect to Xbox LIVE with firmware 'hacks'.

    Microsoft is banning all the modded consoles, the consoles that are
    hacked for playing pirated copies of official games from Xbox LIVE
    service. DailyTech posted details about the two fixes made public so far
    to "un-ban" the Xbox 360 console. First is to download the "hacked"
    iXtreme LT firmware that will bypass all security checks performed by
    Microsoft when the console is connected online to Xbox LIVE.

    So, this custom firmware will make the original firmware of banned Xbox
    360 console appear as a legit firmware and continue playing pirated game
    discs. This firmware is still in the developmental stage.

    There's another fix which involves bit of hard work along with variety
    of free tools, and other non-banned Xbox 360 console. Xbox Scene forum
    user k0mpresd has posted the method to un-ban the modded Xbox 360
    console at the forum. This tutorial looks simple but has several
    pre-requisites to be met in order to revive the console for Xbox LIVE.

    Microsoft may adopt as many restrictions to ban the modded Xbox 360
    consoles, but the workarounds would be found come what may. Just like
    Apple continues to play the cat and mouse game with iPhone OS hackers,
    Microsoft will begin to do the same with Xbox 360 owners. Xbox 360
    owners who are disgruntled with Red Ring of Death (hardware failure) and
    Xbox LIVE are slowly moving towards using modded consoles.*

  • 37. Data: 2009-11-17 04:05:45
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Byłoby dobrze abyś klarownie informował kogo cytujesz:
    > by incognitus (niezweryfikowany)
    >
    > Takie to wartościowe update.

    Dziekuje uprzejmie za reprymende, oczywiscie dostosuje sie.
    Tekst byl zapozyczony ze strony:

    http://prawo.vagla.pl/node/8450

    Natomiast nie jest on w zaden sposob potwierdzony, wiec uznajmy, ze nie bylo
    tematu.
    Ciekawa natomiast jest interpretacja Pana "Śr, 2009-11-11 15:49 by Forever
    Young"

    "W przedmiotowej sprawie zainteresowani powołali się już na bezzasadność
    podjętych wobec nich czynności poprzez żądanie wydania rzeczy:
    "[...]Realizowane usługi miały na celu umożliwienie użytkownikom legalnie
    nabytych licencji korzystanie z kopii zapasowych, do których wykonania mieli
    ustawowe prawo, a których to funkcjonalność była domyślnie ograniczona
    poprzez niezgodne z polskim prawem postanowienia licencji oraz
    implementowane sprzętowe zabezpieczenia konsol uniemożliwiające wykonanie
    funkcjonalnej kopii nośnika.

    Informacje o potrzebie posiadania oryginalnego produktu widniały zarówno w
    sklepie, jak i stronie internetowej serwisu. Tym samym działalność serwisu
    była nie tylko zgodna z prawem, ale przede wszystkim stanowiła jedyną
    alternatywę dla posiadaczy konsol, którzy chcieli wykonać kopię zapasową
    oryginalnego produktu. Serwis nie ma obowiązku ani możliwości prawnych
    weryfikacji oprogramowania posiadanego przez klienta. Serwis nigdy nie
    handlował pirackim oprogramowaniem, ani nie świadczył usług niezgodnych z
    polskim prawem[...]"

    Cytat z pamięci, może minimalnie różnić się od faktycznej zawartości.

    Podstawą podjęcia czynności w tej sprawie był wniosek znanej organizacji
    oparty o art. 118 ustawy o ochronie praw autorskich. Spór toczy się o
    określenie "niedozwolonego usuwania lub obchodznia". Do chwili obecnej nie
    ma zarzutu. Po natychmiastowym wysłaniu wyżej przytoczonego wezwania sprawa
    stanęła w miejscu. Proszę zwrócić uwagę na przedział czasowy."

    --

    doom3

  • 38. Data: 2009-11-17 04:13:35
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Z tym , ze dysk tez nie jest wymagany aby konsola byla sprawna.

    Ale kupuje go razem z konsola (oczywiscie do nizszych modeli mozna go
    dokupic oddzielnie), takze nie rozumiem, jak ktos zdalnie moze zarzadzac
    moja wlasnoscia...
    Dysk jest wymagany do dzialania konsoli w specyficznych okolicznosciach...
    np: bez instalacji gry Forza3 na dysku HDD nie ma mozliwosci pelnego z niej
    korzystania.

    Przyklad: Kupujesz samochod, instalujesz w nim turbinke lub robisz chip
    tuning i po tej operacji po wizycie na stacji benzynowej dostajesz blokade
    dostepu do bagaznika :)... samochod dalej jedzie i da sie z niego
    korzystac...

    Tak czy inaczej, moge tam miec zainstalowane (skopiowane) swoje prywatne
    zdjecia, filmiki i muzyke... tak czy inaczej, nie rozumiem, dlaczego konsola
    jest "zablokowana" i teoretycznie jest to zrobione niezgodnie z
    obowiazujacym prawem.

    Postaram sie jutro wystosowac email do MS celem zajecia przez nich
    stanowiska w tej sprawie, jestem bardzo ciekawy argumentacji...

    --
    doom3

  • 39. Data: 2009-11-17 04:47:11
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości
    > Wygląda na to, że i z tym sobie już ludzie radzą ;)
    >
    > http://www.techtree.com/India/News/Banned_Xbox_360s_
    to_get_Potential_Fix/551-107526-585.html

    Nie wiem dlaczego ale zawartosc tej strony nie jest pokazywana oprocz
    gornego banerka.

> [...]
    > with a potential fix to 'un-ban' those modded consoles. This means,
    > there's a chance to reconnect to Xbox LIVE with firmware 'hacks'.

    Bzdura, nie ma mozliwosci ponownego wejscia do xbox live z "hack"
    firmwarem.. Przerobka opiera sie tylko i wylacznie na podmianie
    opragramowania seryjnego w samym napedzie, tak, aby traktowal on kopie
    zapasowe jako oryginaly i zwracal konsoli "flage" ze gra jest w porzadku.

    Konsola jest banowana po jej unikalnym numerze seryjnym, ktory jest
    zarejestrowany w bazie MS i za kazdym razem kiedy laczysz sie do sieci
    sprawdzany jest Twoj numer seryjny.
    Nie ma mozliwosci odbanowania konsoli do korzystania z XBL (xbox live), sa
    natomiast mozliwosci przywrocenia do zycia samego HDD, aczkolwiek wiaze sie
    to ze wczesniejszym zgraniem zawartosci flash oprogramowania konsoli sprzed
    banu i po banie odtworzenia zawartosci tej pamieci i oczywiscie juz nigdy
    nie podlaczanie jej to Internetu bo tam czeka prezent... kolejna blokada
    HDD.

    Podsumowujac powyzsze, zczytanie zawartosci flash konsoli bylo mozliwe dawno
    temu, niestety MS wraz z kolejnymi automatycznymi aktualizacjami zablokowal
    (zapachowal dziury) mozliwosc zczytania zawartosci pamieci flash, takze na
    chwile obecna nie istnieje mozliwsc odratowania chociazby dysku. (zeby
    uprzedzic pytania: aktualizacje oprogramowania nie sa rozprowadzane tylko i
    wylacznie poprzez usluge sieciowa XBL ale rowniez sa one dodawane do nowych
    wydan gier)

> [...]
    > LT firmware that will bypass all security checks performed by Microsoft
    > when the console is connected online to Xbox LIVE.

    iXtreme LT nie zostal jeszcze wydany i kazdy czeka na niego jak na
    zbawienie, oczywiscie nie wnosi on mozliwosci "odbanowania" konsoli w zadnym
    procencie. Nowy "hack" firmware do napedu zostanie wydany z 2 powodow:

    1. MS od polowy tego roku wklada do nowych xboxow napedy Lite-On, ktore nie
    daja sie w zaden znany sposob przerobic (brak mozliwosci zgrania klucza
    napedu).
    2. Gry wydawane od 2 miesiecy nosza znamiona wprowadzenia "nowych
    zabezpieczen" z ktorymi nie sa kompatybilne "hack" firmwary starej generacji
    (iX 1.51, 1.6, 1.61) zainstalowane w konsolach starszych niz ~6 miesiecy.

    Co by uprzedzic pytania bardziej dociekliwych: oczywiscie zabezpieczenie
    mozna w pewien sposob ominac i gra taka ruszy na konsoli ze starsza wersja
    "hack" firmware aczkolwiek... podlaczenie jej chociazby na minute do
    internetu skonczy sie od razu banem konsoli, poniewaz tak przerobione nowe
    zabezpieczenia zglaszaja do MS bledne dane a co za tym idzie sa wykrywane
    przez MS w pierwszej kolejnosci.

    > So, this custom firmware will make the original firmware of banned Xbox
    > 360 console appear as a legit firmware and continue playing pirated game
    > discs. This firmware is still in the developmental stage.

    Dobrze, ze wspomnieli o "developmental stage".
    Reszta to imho stek bzdur, czytaj wyzej zdanie z numerem seryjnym konsoli.

> [...]
    > the forum. This tutorial looks simple but has several pre-requisites to be
    > met in order to revive the console for Xbox LIVE.

    Z powyzszego moglo by wynikac, ze istnieje mozliwosc przeniesienia
    zawartosci flash (nie napedu, tylko konsoli) z innej konsoli nie zbanowanej
    i tym samym dostep do live, aczkolwiek jest to niemozliwe z powodu banu po
    numerze seryjnym. Jedyna korzyscia z powyzszego bylaby przywrocona
    funkcjonalnosc HDD, lecz tak jak wspomnialem... MS zalatal dziury w OS
    konsoli pozwalajace na wykonanie takiej operacji.

> [...]
    > who are disgruntled with Red Ring of Death (hardware failure) and Xbox
    > LIVE are slowly moving towards using modded consoles.*

    Dla mnie to jest non-stop skandal... jak ktos moze po zakupie rzeczy na
    wlasnosci (na konsole jakoby licencji nie ma) moze nia zdalnie zarzadzac i
    dotakowo obnizac jej wartosc rynkowa... poniewaz ktos chcial grac z
    dozwolonych "kopii zapasowych".

    Podsumowujac na szybko: ciekaw jestem kiedy MS wpadnie na pomysl nie tylko
    banowania poprzez detekcje przez wlasna usluge sieciowa XBL... tylko bedzie
    przemycal procedury testowe z nowymi grami juz na ich nosniku...

    --
    doom3

  • 40. Data: 2009-11-17 05:55:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    doom3 napisał(a):

    > Druga sprawa: konsola jest moja wlasnoscia, nigdzie nie podpisuje umowy na
    > to, ze mam ja uzywac zgodnie z jakims jej przeznaczeniem, moge rownie dobrze
    > zrobic z niej doniczke, wycieraczke lub przerobic na magnetowid... w kazdym
    > przypadku strace gwarancje, to oczywiste.

    Oraz dostep do serwerow producenta umozliwiajacych gre on-line ;)
    Dlaczego to nie jest oczywiste?

    > Jedyna umowa jaka mnie wiaze to chyba zasadniczo... umowa cywilna
    > kupna-sprzedazy zawarta ze sprzedawca konsolki.
    > Co innego umowy licencyjne kolejnych to oryginalnych gier... ale tu wlasnie
    > rodzi sie pytanie... bo przeciez w roznych czasopismach byla poruszana
    > kwestii legalnosci kopii na wlasny uzytek...

    Ale co to ma do bana, ktorym jest zablokowanie dostepu do uslugi Xbox
    Live?

    j.