  • 1. Data: 2009-11-16 19:06:49
    Temat: Wezwany na świadka - zwrot kosztów
    Od: "daro" <d...@u...ue>

    Witam, zostałem zaproszony na komendę policji w celu złożenia zeznań w
    sprawie - komenda oddalona 350 km od mojego miejsca zamieszkania. Szukam i
    czytam że gdybym był świadkiem z sądzie to mógłbym się ubiegać o zwrot
    kosztów. Na temat zwrotu kosztów po złożeniu zeznań na policji nic nie mogę
    znaleźć. Podpowie ktoś?
    --
    D.

  • 2. Data: 2009-11-16 19:13:16
    Temat: Odp: Wezwany na świadka - zwrot kosztów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "daro" <d...@u...ue> napisał w wiadomości
> [...]
    > i czytam że gdybym był świadkiem z sądzie to mógłbym się ubiegać o zwrot
    > kosztów. Na temat zwrotu kosztów po złożeniu zeznań na policji nic nie

    Jest dokładnie tak samo. Zgłaszasz żądanie policjantowi, który wykonuje
    czynność. Muszisz znać ceny przejazdów. Na koniec albo podajesz numer konta
    i przyjdzie przelew, albo dokłądny adres i pieniądze pójdą przekazem. Nie
    wiem, ile to czasu trwa, bo bywają tu zatory płatnicze.

  • 3. Data: 2009-11-17 07:09:16
    Temat: Re: Odp: Wezwany na świadka - zwrot kosztów
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W znanym mi przypadku prokuratura przesłała zestaw pytań do jednostki
    policji bliskiej miejscu zamieszkania świadka i w ten sposób uniknęli
    płacenia za dojazd.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/warsaw/05/slides/20090927124718
    .php
    zakaz wjazdu do lasu kabackiego

  • 4. Data: 2009-11-17 08:47:00
    Od: daro <d...@o...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
    > W znanym mi przypadku prokuratura przesłała zestaw pytań do jednostki
    > policji bliskiej miejscu zamieszkania świadka i w ten sposób uniknęli
    > płacenia za dojazd.

    No tak byłoby dla mnie najlepiej, no ale do mnie zadzwonił policjant i
    poprosił o stawienie się na komendzie we środę o 10 pok. nr 8 i tyle.
    --
    d.

  • 5. Data: 2009-11-17 10:53:26
    Temat: Re: Wezwany na świadka - zwrot kosztów
    Od: "Tomek" <t...@S...pl>

> [...]
    > konta i przyjdzie przelew, albo dokłądny adres i pieniądze pójdą
    > przekazem. Nie wiem, ile to czasu trwa, bo bywają tu zatory płatnicze.

    Czy napewno tak jest, czasem wymaga to dnia wolnego w pracy i powiedzmy
    że dojazd w jedną stronę to 50zł a koszt dniówki danej osoby np. 700zł netto
    ( bo np zarabia ok 20k/miesiac). To ile mu zwrócą, bo coś mi się wydaje że
    były jakieś ograniczenia maxymalne ile mogą wypłacić, więc jeśli ktoś
    zarabia więcej to traci bo nie wrócą mu wszystkiego.

    Może mnie ktoś poprawić ewentualnie wyprostować to co napisałem.

  • 6. Data: 2009-11-17 17:01:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > więc jeśli ktoś zarabia więcej to traci bo nie wrócą mu wszystkiego.
    >
    > Może mnie ktoś poprawić ewentualnie wyprostować to co napisałem.

    Jest rozporządzenie i ono określa m.in. koszt utraconego zarobku.

  • 7. Data: 2009-11-17 17:02:12
    Temat: Odp: Odp: Wezwany na świadka - zwrot kosztów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "daro" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No tak byłoby dla mnie najlepiej, no ale do mnie zadzwonił policjant i
    > poprosił o stawienie się na komendzie we środę o 10 pok. nr 8 i tyle.

    Nie do każdej sprawy da się wysłać tzw. pomoc prawną. Czasem jest ona zbyt
    zawiła.

  • 8. Data: 2009-11-17 17:11:39
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "daro" <d...@o...pl>

    > No tak byłoby dla mnie najlepiej, no ale do mnie zadzwonił policjant i
    > poprosił o stawienie się na komendzie we środę o 10 pok. nr 8 i tyle.

    W takim przypadku nie musisz stawić się bo nie zostałeś prawidłowo wezwany.

  • 9. Data: 2009-11-17 19:41:01
    Temat: Re: Odp: Odp: Wezwany na świadka - zwrot kosztów
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 18:02:12 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie do każdej sprawy da się wysłać tzw. pomoc prawną. Czasem jest ona zbyt
    > zawiła.

    znana mi sprawa dotyczyła art. 270 kk
    pracownik firmy AĄBĆ na życzenie innej firmy (klienta) sprawdzał
    autentyczność dokumentu (certyfikatu) wystawionego na osobę XYZ, wysyłając
    zapytanie do urzędu wystawiającego.
    Weryfikacja była negatywna. Urząd wystawiający złozył doniesienie do
    prokuratury, osoba XYZ wzięła adwokata i nabrała wody w usta, a pracownik
    firmy AĄBĆ zeznawał jako świadek własnie w taki sposób, że prokuratura
    wysłała do jednostki policji bliskiej miejscu zamieszkania świadka zestaw
    pytań gdzie policjant po wylegitymowaniu zadał pytania, sporządził prokotół
    i tyle. Dwa razy ciągali świadka na takie "przesłuchanie"

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x2.php

  • 10. Data: 2009-11-17 20:58:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "op23" <o...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "daro" <d...@o...pl>

    > W takim przypadku nie musisz stawić się bo nie zostałeś prawidłowo
    > wezwany.
    A możesz podać podstawę prawną zabraniającą wezwania świadka w opisany
    sposób? Bo w praktyce, to wezwanie jest jak najbardziej prawidłowe, tylko w
    razie niestawiennictwa, co najwyżej trudne może być ukaranie świadka.