  • 1. Data: 2009-11-16 20:48:58
    Temat: Xbox360, problem banowania konsol a polskie realia...
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Witam.

    Wedlug polskiego prawa posiadajac legalna, oryginalna wersje programu,
    aplikacji, gry, mam miec mozliwosc wykonania jej kopii.

    Oczywista sprawa....?

    Nie do konca... wiadomo, ze bardzo duzo osob, albo przerabia konsole albo
    kupuje juz przerobione w jednym celu, aby moc grac na tzw. "kopiach
    zapasowych ;)"

    Tu zradza sie moje pytanie...

    Zalozmy, ze kupuje konsole Xbox360 w wersji ELITE (najlepiej wyposazony
    model) z dyskiem HDD 120GB (koszt ok. 1000zl). Przerabiam te konsole, aby
    moc grac z kopii zapasowych, ale podkreslam, zakladamy kopie zapasowe
    oryginalnych gier jakie posiadam.

    Microsoft po podlaczeniu konsoli do Internetu wykrywa jakims sposobem, ze
    gram z kopii zapasowych i:

    1. Banuje mi dostep do ich uslugi sieciowej XBL (Xbox Live) = brak
    mozliwosci rozgrywek sieciowych, ogladania filmow, sciagania dem gier i
    wiele innych.
    2. Blokuje mi mozliwosc uzywania dysku twardego w mojej konsoli. = dysk jest
    bezuzyteczny, nie mozna na zbanowanej konsoli nic juz na nim zainstalowac.
    To samo ma sie podlaczenia nowego dysku do tej konsoli... poprostu konsola
    nagle zostaje pozbawiona swojej najwiekszej zalety, instalacji gier na hdd.
    3. Po zablokowaniu zdalnym mojej konsoli przez MS pozostaje mi model, ktory
    wart jest mniej wiecej ok 400 zl (mozliwosc gry tylko i wylacznie z plyt,
    brak dostapu do sieci)

    Jak to wyglada od strony prawnej ? Jezeli parwo daje nam mozliwosc robienia
    kopii oryginalnych i posiadanych na wlasnosc nosnikow... to dlaczego
    wszedzie sie to tak utrudnia (generalnie zrobienia kopii oryginalnej plyty i
    tak graniczny czasami z cudem = zabezpieczenia przed kopiowaniem)

    Czy MS nie posuwa sie czasami za daleko ze swoimi poczynaniami wzgledem
    prawa polskiego ?\

    doom3

  • 2. Data: 2009-11-16 20:57:28
    Od: BK <b...@g...com>

    On 16 Lis, 21:48, "doom3" <d...@o...pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Wedlug polskiego prawa posiadajac legalna, oryginalna wersje programu,
    > aplikacji, gry, mam miec mozliwosc wykonania jej kopii.

    Skad taki pomysl? Prawo autorskie przeiwduje wylaczenie programow
    komputerowych z "dozwolonego uzytku". Mozesz sobie zrobic kopie innego
    utworu np. zgrac cd-auto na druga plytke. Nie mozesz tak zrobic z
    programami.

  • 3. Data: 2009-11-16 21:13:01
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    Órzytkownik "BK" napisal:
> [...]
    > komputerowych z "dozwolonego uzytku". Mozesz sobie zrobic kopie innego
    > utworu np. zgrac cd-auto na druga plytke. Nie mozesz tak zrobic z

    to niby od czego placi sie podatek od kazdego zakupionego noisnika danych,
    oraz kazdego urzadzenia archiwizujacego?

  • 4. Data: 2009-11-16 21:21:49
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

> [...]
    > tak graniczny czasami z cudem = zabezpieczenia przed kopiowaniem)
    >
    > Czy MS nie posuwa sie czasami za daleko ze swoimi poczynaniami wzgledem

    Zaczynaja do tego ze polskie prawo nie pozwala przerabiac konsol.
    Wyszli do strony: pistolety sluza do zabijania ludzi a nie strzelania
    na wiwat.

  • 5. Data: 2009-11-16 21:28:26
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu>

    Órzytkownik "SzalonyKapelusznik" napisal:
    > Zaczynaja do tego ze polskie prawo nie pozwala przerabiac konsol.

    a jakie to prawo zabrania rozporzadzania swoja wlasnoscia?
    jaki konkretnie paragraf na to jest?

  • 6. Data: 2009-11-16 21:29:52
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    BK napisal:
> [...]
    > komputerowych z "dozwolonego uzytku". Mozesz sobie zrobic kopie innego
    > utworu np. zgrac cd-auto na druga plytke. Nie mozesz tak zrobic z

    No to wychodzac literalnie od pojecia 'licencji' mam prawo
    domagac sie od producenta w przypadku uszkodzenia nosnika,
    dostarczenia nowego nosnika po kosztach produkcji i dystrybucji.
    Hm, w zasadzie nosnikow muzycznych tez powinno to dotyczyc :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-11-16 21:30:11
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > Zaczynaja do tego ze polskie prawo nie pozwala przerabiac konsol.
    > Wyszli do strony: pistolety sluza do zabijania ludzi a nie strzelania
    > na wiwat.

    Przerabiajac konsole trace gwarancje (polskie prawo nie ma tu nic do
    tego)... cos jeszcze, bo niedocztalem :)
    Moze jakis zbiorowy pozew MS, sprawa wydaje sie na pierwszy rzut oka na dosc
    kontrowersyjna...

    --
    doom3

  • 8. Data: 2009-11-16 21:58:59
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 16 Lis, 22:28, "Papa Smurfs" <P...@z...gurami.eu> wrote:

    > a jakie to prawo zabrania rozporzadzania swoja wlasnoscia?
    > jaki konkretnie paragraf na to jest?

    Prawo autorskie Art. 1181. [Urządzenia do usuwania zabezpieczeń] 1.
    Kto wytwarza urządzenia lub ich komponenty przeznaczone do
    niedozwolonego usuwania lub obchodzenia skutecznych technicznych
    zabezpieczeń przed odtwarzaniem, przegrywaniem lub zwielokrotnianiem
    utworów lub przedmiotów praw pokrewnych albo dokonuje obrotu takimi
    urządzeniami lub ich komponentami, albo reklamuje je w celu sprzedaży
    lub najmu,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 3.

    2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urządzenia lub ich
    komponenty, o których mowa w ust. 1,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do roku.

  • 9. Data: 2009-11-16 22:17:06
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    k.googlegroups.com...

> [...]
    >lub najmu,
    >podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    Powiedz to im:

    http://www.allegro.pl/listing/search.php?buy=1&categ
    ory=19892&from_showcat=1&order=pd&string=ixtreme

    Do pudla wszystkich ?

    >2. Kto posiada, przechowuje lub wykorzystuje urządzenia lub ich
    >komponenty, o których mowa w ust. 1,
    >podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    >wolności do roku.

    A co z mozliwoscia zrobienia kopii oryginalnego "programu" do ktorego
    posiadam prawo nazwijmy go "wlasnosci" ?

    --
    doom3

  • 10. Data: 2009-11-16 22:27:20
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "doom3" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A co z mozliwoscia zrobienia kopii oryginalnego "programu" do ktorego
    > posiadam prawo nazwijmy go "wlasnosci" ?

    Druga sprawa: konsola jest moja wlasnoscia, nigdzie nie podpisuje umowy na
    to, ze mam ja uzywac zgodnie z jakims jej przeznaczeniem, moge rownie dobrze
    zrobic z niej doniczke, wycieraczke lub przerobic na magnetowid... w kazdym
    przypadku strace gwarancje, to oczywiste.

    Jedyna umowa jaka mnie wiaze to chyba zasadniczo... umowa cywilna
    kupna-sprzedazy zawarta ze sprzedawca konsolki.
    Co innego umowy licencyjne kolejnych to oryginalnych gier... ale tu wlasnie
    rodzi sie pytanie... bo przeciez w roznych czasopismach byla poruszana
    kwestii legalnosci kopii na wlasny uzytek...

    --
    doom3