  • 1. Data: 2009-11-16 22:07:43
    Temat: Licencja Microsoftu
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    http://www.dobreprogramy.pl/Windows-OEM-nie-dla-zwyk
    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    W skrócie: jeśli kupiłeś windowsa za 400 zł, to nic - i tak używasz go
    nielegalnie

  • 2. Data: 2009-11-16 23:13:02
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Windows-OEM-nie-dla-zwyk
    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    > W skrócie: jeśli kupiłeś windowsa za 400 zł, to nic - i tak używasz go
    > nielegalnie

    No i pozamiatali.
    Taki byl burdel, ze najlepiej by bylo jakby tego w ogole nie wymyslili.
    Zrobic jedną nromalną licencje, obnizyc cene i wyjdzie na to samo, albo
    lepiej.

  • 3. Data: 2009-11-16 23:50:18
    Od: Tomasz Kordat <t...@w...peel>

    witek pisze:
> [...]
    > Taki byl burdel, ze najlepiej by bylo jakby tego w ogole nie wymyslili.
    > Zrobic jedną nromalną licencje, obnizyc cene i wyjdzie na to samo, albo

    Lepiej dla kogo?

    TK

  • 4. Data: 2009-11-17 00:00:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał pisze:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Windows-OEM-nie-dla-zwyk
    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    > W skrócie: jeśli kupiłeś windowsa za 400 zł, to nic - i tak używasz go
    > nielegalnie

    Legalnie. Kopia jest legalna, więc mikrosyf może conajwyżej czepiać się
    cywilnie o naruszenie umowy cywilno-prawnej w sądzie cywilnym, ale musi
    wtedy (1) wykazać stratę (a jaka jest różnica pomiędzy zakupem wingrozy
    przez użytkownika końcowego a zakupem jej przez składacza komputerów i
    odsprzedażą wraz z komputerem "po kosztach"?) oraz (2) dowiedzieć się o
    samym fakcie naruszenia umowy, a tego nie ma jak legalnie zrobić -
    policja ma w nosie umowy cywilne.

  • 5. Data: 2009-11-17 00:45:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kordat wrote:
    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    > Lepiej dla kogo?

    Dla wszystkich.
    Jakby sprowadzili cenę paczki do ceny OEM, to wiecej ludzi by kupiło i
    sie nie czaiło i nie musiało kombinowac.

  • 6. Data: 2009-11-17 06:33:21
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 00:50:18 +0100, Tomasz Kordat napisał(a):

    > Lepiej dla kogo?

    To pytanie podchwytliwe?

    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-11-17 08:59:16
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Michał <m...@w...o2.pl> pisze:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Windows-OEM-nie-dla-zwyk
    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    > W skrócie: jeśli kupiłeś windowsa za 400 zł, to nic - i tak używasz go
    > nielegalnie

    Jeśli MS gwarantuje *w licencji* "prawo do zwrotu" a sprzedawca nie chce
    zwrócić forsy to czy *wszystkie* kopie programów MS sprzedane przez
    tegoż sprzedawcę są nielegalne (pirackie) bo niezgodne z licencją? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Przy pierwszym toaście człowiek pije sake, przy drugim - sake pije

  • 8. Data: 2009-11-17 09:01:01
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Legalnie. Kopia jest legalna, więc mikrosyf może conajwyżej czepiać się
    > cywilnie o naruszenie umowy cywilno-prawnej w sądzie cywilnym,

    Czyli jak mam legalną kopię i zainstaluję ją na 5 komputerach to też tylko w
    sądzie cywilnym o naruszenie umowy i mogą mi skoczyć?
    A jak dostanę demo (w pełni legalne) na 30 dni i będe w kółko używał łamiąc
    zabezpieczenia to też? Serio?

    Konrad

  • 9. Data: 2009-11-17 09:05:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Konrad pisze:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > Czyli jak mam legalną kopię i zainstaluję ją na 5 komputerach to też
    > tylko w sądzie cywilnym o naruszenie umowy i mogą mi skoczyć?

    Tak. Karalne jest nabycie programu z nielegalnego źródła, a w
    powyższej sytuacji coś takiego nie zachodzi.

    > A jak dostanę demo (w pełni legalne) na 30 dni i będe w kółko używał
    > łamiąc zabezpieczenia to też? Serio?

    Też.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-11-17 09:12:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 10:05:22 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Tak. Karalne jest nabycie programu z nielegalnego źródła, a w
    > powyższej sytuacji coś takiego nie zachodzi.

    Przypomnę, że polskiej prokuraturze zdarzyło się (co najmniej raz)
    postawić zarzuty o naruszenie licencji typu shareware (Winrar, Total
    Commander). Program był pobrany z legalnego źródła, natomiast nie był
    opłacony.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd