  • 21. Data: 2004-03-04 15:20:40
    Temat: Re: Warunki licencji - czy zgodne z prawem ?
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:70ee40hr9df8ft5ll0irf223gqsidpk2h7@4ax.com...

    > Świetnie, ruszaj do komisji kodyfikacyjnej z obywatelskim projektem
    > prawa autorskiego :)

    Ale ja wole podyskutowac zamiast zmieniac swiat czy
    polskie prawo ;)

    > Byłoby prościej, ale niweczyłoby zobowiązaniowy charakter korzystania
    > z własności intelektualnej.

    A to czemu?
    Przeciez jesli licencja (czyli regulamin uzytkowania) chroni
    prawa autorskie - to jak moge byc one naruszone przy
    mojej propozycji?

    WOJSAL

  • 22. Data: 2004-03-04 16:25:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 4. marca 2004 10:55 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Wolisz spróbować udowodnić to przed sądem, czy też dostać po ryju za
    > publiczną zniewagę?

    Zdecydowanie przed sądem. Czekam na pozew.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 23. Data: 2004-03-04 16:25:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

  • 24. Data: 2004-03-04 20:12:55
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) poilkj w wiadomości <news:c279ok$311$1@inews.gazeta.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > znowu się zaczyna

    A kiedy się skończyło? Przecież Anormald trwa w tym szaleństwie od
    zarania dziejów...

    --
    Olgierd
    Każda władza korumpuje, władza samorządowa - samorzutnie

  • 25. Data: 2004-03-04 20:20:48
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) s...@g...pl w wiadomości
    <news:70ee40hr9df8ft5ll0irf223gqsidpk2h7@4ax.com> powiedział(a) co
    następuje:

    > Tośmy się nie zrozumieli :P

    > Byłoby prościej, ale niweczyłoby zobowiązaniowy charakter korzystania
    > z własności intelektualnej.

    Zanim dojdziecie do jakichkolwiek wniosków spróbujcie zrozumieć dlaczego
    art. 75 ust. 2 pkt 2 pr.aut. mówi o "osobie posiadającej prawo
    korzystania z egzemplarza programu komputerowego" i czym byłaby
    "własność egzemplarza programu". To trochę jak z płytą z muzyką: jestem
    właścicielem egzemplarza krążka CD ale nie właścicielem muzyki na nim
    zawartej. W tym zakresie przysługuje mi LICENCJA.

    --
    Olgierd
    listel: cpt [kropka] hook [at] wp [kropka] pl

  • 26. Data: 2004-03-04 21:13:04
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > znowu się zaczyna

    trzeba dorzucić do listy

    moment... gdzieś w sieci widziałem artykuł, w którym jakiś doktor prawa
    udowadniał, że "argumenty" zawarte w "liście otwartym" Arnolda do Microsoftu
    to jedna wielka pomyłka. Niestety zbyt dokładnie go wtedy nie
    przeczytałem... a teraz nie mogę go znaleźć.

    ________
    RF

  • 27. Data: 2004-03-05 00:14:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Falkenstein napisał:
> [...]
    > to jedna wielka pomyłka. Niestety zbyt dokładnie go wtedy nie
    > przeczytałem... a teraz nie mogę go znaleźć.

    Bo pewnie go nigdy nie było, albo ten doktor prawa go usunął jak tylko
    się przekonał, że te niby obśmiewane "argumenty" to orzeczenie NSA...

    Eh... chyba nigdy nie pojmę, dlaczego niektórzy ludzie nie rozumieją,
    że prawo w Polsce stanowi Sejm, a nie Microsoft i jest ono w tej kwestii
    jednoznaczne - nie mamy do czynienia z udzielaniem licencji lecz obrotem
    egzemplarzami programów.

    No cóż - ciekawe czy po przegranej Microsoftu wrócisz tu i przeprosisz
    za swoje brednie? No tak - pewnie nie, bo czegóż tu wymagać od
    anonima... :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 28. Data: 2004-03-05 00:14:07
    Od: Arek <a...@e...net>

  • 29. Data: 2004-03-05 00:19:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik WOJSAL napisał:
    > No i obecnie jest tak, ze mozna miec egzemplarz
    > (programu, utowru), byc jego wlascicielem (byl
    > nabyty legalnie, kupiony, zaplacony) i nie miec licencji na uzytkowanie
    > (licencja byla falszywa, badz zginela).

    Wybacz Wojsal, ale to wierutna bzdura.
    Jedynym i wystarczającym elementem pozwalającym na użytkowanie utworu
    jest posiadanie jego legalnej kopii.
    I to wszystko.

    Jeżeli uważasz inaczej to proszę o podanie podstawy prawnej Twojego
    przekonania - czyli konkretny zapis w jakiejś ustawie lub rozporządzeniu.

    > Tak wiec, w naszym wypadku, licencja by byla, ale
    > tylko jako dodatek do aktu wlasnosci (tym powinien
    > byc dokument nabycia - np. faktura). Jednak role licencji

    Nie jest potrzebny ani wymagany.

    > widzialbym nie jako zezwolenie na uzytkowanie, lecz

    Przeczytaj sobie co to jest licencja. PROSZĘ !

> [...]
    > tak by nie naruszyc praw autorskich.
    > Posiadanie licencji nie powinno byc, moim zdaniem,
    > kryterium dopuszczajacym do dysponowania egzemplarzem.

    I tak właśnie jest! Posiadania egzemplarza jest w pełni wystarczającym
    warunkiem pozwalającym na użytkowanie utworu.
    Tylko Ty wymyślasz sobie rzeczy, które nie istnieją.

    > Czy obecnie posiadanie licencji jest dowodem
    > wlasnosci? Czyli niewazne, ze ktos ma dokument zakupu,
    > wazne ze ma licencje (ktora nie musi byc imienna)?

    Licencja nigdy nie jest dowodem własności.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek