  • 51. Data: 2004-03-06 13:27:21
    Temat: Re: Warunki licencji - czy zgodne z prawem ?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 6. marca 2004 13:28 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Powtórzę więc jeszcze raz - jest już KONKRETNY i JEDNOZNACZNY wyrok
    > POLSKIEGO SĄDU dotyczący tego co jest UDZIELENIEM LICENCJI a co jest
    > SPRZEDAŻĄ EGZEPLARZY PROGRAMU.

    Możesz przybliżyć ten aspekt, bo niestety mi gdzieś umknął?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 52. Data: 2004-03-06 14:24:47
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Możesz przybliżyć ten aspekt, bo niestety mi gdzieś umknął?

    Znajdź i przeczytaj sobie orzeczenie NSA z dnia 24 listopada 2003 w
    składzie 7 sędziów sygnatura FSA 2/03

    Albo poczytaj http://www.sti.org.pl/oem_list_ms.htm

    tudzież tu - jest płatne, ale jak chcesz to płać i czytaj-
    http://serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,1816225.html
    http://www.rzeczpospolita.pl/serwisy/login.php?retur
    n=/gazeta/wydanie_031127/prawo/prawo_a_9.html

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 53. Data: 2004-03-06 16:53:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 6. marca 2004 15:24 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Arek:

    > Znajdź i przeczytaj sobie orzeczenie NSA z dnia 24 listopada 2003 w
    > składzie 7 sędziów sygnatura FSA 2/03
    >
    > Albo poczytaj http://www.sti.org.pl/oem_list_ms.htm

    No więc mamy w tym piśmie:

    Licencja wg art. 41 ust. 2 ustawy o prawach autorskich i pokrewnych ? zwaną
    dalej Ustawą - to :
    - umowa o korzystanie z utworu na wyraźnie określonych polach eksploatacji.

    I taką umowę daje MS w przypadku OEM. Można użytkować oprogramowanie na
    danym sprzęcie w zakresie określonym licencją.

    2)
    Ustawa wymaga formy pisemnej udzielenia licencji pod rygorem nieważności
    takiej umowy. Ten warunek nie jest zachowany, oznaczałoby to, że wszyscy
    używający oprogramowania OEM, używają go nielegalnie.

    Dlaczego? Jest pisemna wersja tej licencji.

    3)
    Sprzedawane przez Państwa oprogramowanie OEM ustalone jest na konkretnym
    fizycznym nośniku przekazywanym nabywcy. Jest ono także wyposażone w
    unikalny numer seryjny. Wskazuje to wyraźnie, że mamy od czynienia z
    egzemplarzem danego programu.

    dlaczego uważasz, że nie można udzielić licencji o danym numerze? Licencja
    pierwsza, druga, dwutysięczna dwudziesta piąta... itp.

  • 54. Data: 2004-03-06 20:17:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > I taką umowę daje MS w przypadku OEM. Można użytkować oprogramowanie na
    > danym sprzęcie w zakresie określonym licencją.

    Oczywiście, że nie taką! Przeczytaj sobie w Ustawie co to są pola
    eksploatacji i jakie są!
    Nie mają one nic wspólnego z UŻYTKOWANIEM utworu!

    > Dlaczego? Jest pisemna wersja tej licencji.

    Ma być pisemna umowa , a nie pisemna wersja zasad.

    > dlaczego uważasz, że nie można udzielić licencji o danym numerze? Licencja
    > pierwsza, druga, dwutysięczna dwudziesta piąta... itp.

    To nie jest numer licencji, lecz konkretnego egzemplarza programu to raz.

    Dwa - najistotniejsze - NSA wyraźnie zwrócił uwagę, że sytuacje gdzie
    można mówić o udzieleniu licencji są konkretnie i wyczerpująco
    wymienione w ustawie i orzekł, że we wszelkich pozostałych przypadkach
    mamy do czynienia ze sprzedażą egzemplarzy programu.
    Te sytuacje to udzielenie prawa do
    1) trwałego lub czasowego zwielokrotniania programu komputerowego
    (kopiowania);
    2) tłumaczenia, przystosowania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych
    zmian w programie komputerowym,
    3) publicznego rozpowszechniania programu (dystrybucji), w tym najmu i
    dzierżawy.

    Wnioski? Microsoft - choć nie tylko on - oszukuje ludzi :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 55. Data: 2004-03-09 18:35:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004 16:01:39 +0000 (UTC), "Massai" <t...@w...pl>
    wrote:

    >Nie łam się - każde miasto ma kogoś za kogo przeprasza... "Łódź -
    >przepraszamy za ich troje", Kraków - za radnych, Warszawa... hmm tu
    >chyba za całokształt ;-)
    Dodam, ze Szczecin, przeprasza za MJ :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 56. Data: 2004-03-10 09:09:29
    Od: "Wega" <w...@o...pl>

    Witam,
    wszedłem właśnie w spór z firmą InsERT o program
    Rewizor. Kwestionują możliwość przeniesienia praw
    do programu na inną osobę, odpowiadają że prawa
    te są nieprzenoszalne..., a więc nie mógłym sprzedać
    praw do programu, co wydaje mi się nonsensem.
    Czy mógłby mi ktoś dać jakieś dokladniejsze namiary
    na to orzeczenie NSA?
    Może macie jakieś doświadczenia w tym względzie...
    To przecież bezprawne naciąganie klientów...
    Pozdrawiam,
    Jan Adamczyk