  • 1. Data: 2004-03-03 12:36:27
    Temat: odplatnosc za drugi kierunek studiow dziennych
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    wittam,

    wczoraj rozmawiajac z kolezanka ze studiow ze zdziwieniem dowiedzialem sie,
    ze rok temu za studiowanie na studiach dziennych _jako_na_drugim_kierunku_,
    na Akademii Ekonomicznej w Krakowie trzeba bylo zaplacic, i byla to cena
    porownywalna ze studiami zaocznymi czy wieczorowymi. Jako zywo
    zainteresowany tym problemem w tym roku dowiedzialem sie u zrodla, ze teraz
    juz tak nie jest, wystarczy napisac pismo do rektora, ale faktycznie jeszcze
    niedawno tak bylo. Poniewaz stan prawny nie zmienil sie, moje pytanie
    brzmi - na jakiej podstawie AE pobierala takie oplaty? Moim zdaniem jest
    (bylo)to sprzeczne z art 23.2. ustawy o szkolnictwie wyzszym: "Uczelnia może
    uzyskiwać środki finansowe także z innych tytułów, a w szczególności z:
    2) opłat za zajęcia dydaktyczne, z wyłączeniem zajęć dydaktycznych na
    studiach dziennych w uczelniach państwowych" - jak dla mnie jest to jasne
    wylaczenie studiow dziennych z jakichkolwiek oplat.

    Oczywiscie, jest jeszcze art 147.2 ww ustawy: "2. Student może studiować
    poza swoim kierunkiem podstawowym na dowolnej liczbie kierunków lub dowolne
    przedmioty także w różnych uczelniach, jeżeli wypełnia wszystkie obowiązki
    związane z tokiem studiów na kierunku podstawowym. Zasady i tryb
    podejmowania przez studenta tego rodzaju studiów określa regulamin
    studiów.", ale po 1. w regulaminie AE nie ma ani slowa o odplatnosci za
    studia dzienne (http://www.ae.krakow.pl/main.php?up=1&id=106) a po 2.nawet
    gdyby byl, to bylby wg mnie sprzeczny z zacytowana wyzej ustawa. Ale skoro
    nie ma takich wymagan nawet w regulaminie, to przeciez nie mogly one zostac
    wprowadzone przez samego rektora, bo jest on organem do tego niewlasciwym
    (regulamin studiow ustala senat uczelni).

    Pytanie 1. jaka mogla byc podstawa takich oplat?
    2. hipotetyczne - zalozmy ze oplaty nadal obowiazuja - jak sie przed nimi
    bronic? dostac sie normalnie na studia, zaliczyc semestr, zaczekac az sie
    zostanie skreslonym z listy studentow za nieuiszczenie oplaty a nastepnie
    zaskarzenie decyzji o skresleniu do SA?

    Pozdrawiam
    Kwik

    --
    0 0 1 1 0 0 0
    00 1 1 1 1 00

    a Ty, czy masz juz swoj podpis cyfrowy? ;-)

  • 2. Data: 2004-03-03 13:07:43
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    darmozjady z was i tyle studia powinny byc platne

    --
    Michal

  • 3. Data: 2004-03-03 13:51:53
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia śro 3. marca 2004 14:07 , osobnik podajacy sie za Dilbercik byl
    laskaw napisac:

    > darmozjady z was i tyle studia powinny byc platne

    a podatki mniejsze

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    przed zastosowaniem zweryfikuj moje tezy
    w adresie: lub.czasopisma = gazeta

  • 4. Data: 2004-03-03 14:01:42
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > darmozjady z was i tyle studia powinny byc platne
    >
    > --
    > Michal

    jesli jeszcze sie nie zorientowales, to nie pytam o to co powinno/mogloby
    byc, albo co sie komu ubzduralo, tylko o to co jest. jesli chcesz
    podyskutowac nt. celowosci wprowadzenia oplaty na studia to przenies sie na
    pl.soc.polityka lub pl.soc.edukacja, w ostatecznosci zaloz nowy watek. A Ty,
    nie byles na studiach? Szkoda, moze zrozumialbys posta

    Kwik

  • 5. Data: 2004-03-03 14:39:49
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    Studiowanie w Stanach nie jest gratis...

    nie wszyscy uciekają na zachód cześć wraca...

    ja wypowiedziałem tylko swoje zdanie na ten temat...

    zabraniasz mi tego ???

    --
    Michal

  • 6. Data: 2004-03-03 14:49:09
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > Studiowanie w Stanach nie jest gratis...

    co mnie to interesuje?

    > nie wszyscy uciekają na zachód cześć wraca...

    co to ma do rzeczy?

    > ja wypowiedziałem tylko swoje zdanie na ten temat...
    > zabraniasz mi tego ???

    nie mam zamiaru tego robic, zwracam jedynie uwage ze lamiesz netykiete,
    wysylajac na dana grupe posty z nia nie zwiazane tematycznie

    Kwik

  • 7. Data: 2004-03-03 15:12:31
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    czy ktoś zabrania Ci studiować na innych kierunkach ? nie nie zabrania
    wiec...?

    czy w ustawie jest napisane ze student może za darmo studiować dowolna ilość
    kierunków? czy tylko ze może studiować dowolna ilość kierunków...

    --
    Michal

  • 8. Data: 2004-03-03 15:34:42
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

> [...]
    ilość
    > kierunków? czy tylko ze może studiować dowolna ilość kierunków...

    owszem, w ustawie jest napisane ze uczelnia nie moze uzyskiwac srodkow
    finansowych z oplat za zajecia dydaktyczne na studiach dziennych, na ktorych
    wlasnie chce studiowac

    pozdrawiam
    Kwik

  • 9. Data: 2004-03-03 15:51:43
    Od: "Dilbercik" <j...@t...mam>

    na jednych już studiujesz...

    reszta to nadprogramowo... chcesz ? to plac..

    albo pozwól studiować innym

    --
    Michal

  • 10. Data: 2004-03-03 16:02:52
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    > na jednych już studiujesz...
    >
    > reszta to nadprogramowo... chcesz ? to plac..
    >
    > albo pozwól studiować innym

    wiesz co, nie chce Cie urazic, ale mam wrazenie ze Twoje umiejetnosci i
    wiadomosci dotyczace polskiego prawa i jego interpretacji nie sa wyzsze od
    moich, stad pozwole sobie nie kontynuowac dluzej tej dyskusji z Toba i
    zaczekac na glosy grupowiczow, ktorzy lepiej niz ja znaja sie na sprawie.

    Kwik