  • 61. Data: 2011-12-22 09:31:13
    Temat: Re: Urlop na żądanie
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 05:18:45 +0000, spp <s...@g...pl> said:

    > Problemem nie jest sam urlop ale tryb jego udzielania.

    Tryb jest taki, że prosisz o urlop.
    I już...

    --
    Bydlę

  • 62. Data: 2011-12-22 09:32:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-22, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Tryb jest taki, że prosisz o urlop.
    > I już...

    Mysle, ze przepis ten zostal wprowadzony dla osob ktore maja idiote
    przelozonego.

    --
    Artur

  • 63. Data: 2011-12-22 09:36:38
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 21:22:16 +0100, spp napisał(a):

    > Nie. Należy go usunąć z kodeksu pracy - jest do niczego niepotrzebny.

    Zlikwidować kodeks pracy!!!

    Nyr gl znfm melgl orerx fcc, qbxłnqavr jlcenal cemrm gnxvpu %$^$&$* wnx
    yrfmrx o.

  • 64. Data: 2011-12-22 09:39:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-22, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Oczywiscie, ale nie zapominaj ze pracownik tez ma przywileje takie jak
    > urlop na zadanie.

    http://praca.gazetaprawna.pl/orzeczenia/405917,mozna
    _odmowic_urlopu_na_zadanie.html

    Kluczowe:
    "Jeśli wniosek za każdym razem byłby akceptowany przez pracodawcę, to wymóg
    ustawowy udzielenia urlopu byłby zbędny. SN uznał, że obowiązek udzielenia
    urlopu na żądanie nie jest więc bezwzględny, a pracodawca może odmówić ze względu
    na szczególne okoliczności, które powodują, że zasługujący na ochronę wyjątkowy
    interes firmy wymaga obecności pracownika w pracy."

    > To juz nie problem pracownika, ze masz taka organizacje w firmie, ze
    > nagly dzien czy dwa urlopu pracownika zakloca jej funkcjonowanie w
    > znaczny sposob.

    Jak ja uwielbiam argumentację odwołującą się do "organizacji w firmie".
    Demagogia klasy ostatnich marszów politycznych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 65. Data: 2011-12-22 09:47:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-22, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    > na szczególne okoliczności, które powodują, że zasługujący na ochronę wyjątkowy
    > interes firmy wymaga obecności pracownika w pracy."

    No ale szczegolne okolicznosci to nie jest raczej "jestes nam dzisiaj
    potrzebny tak jak w kazdy inny dzien".

    > Jak ja uwielbiam argumentację odwołującą się do "organizacji w firmie".
    > Demagogia klasy ostatnich marszów politycznych.

    Ale w czym widzisz problem? Jak pracownik bedzie mial wypadek w drodze
    do pracy i zdezorganizuje cala firme na miesiac? Albo nagle zachoruje?
    Organizujac prace w firmie chyba powinno brac sie pod uwage zdarzenia
    losowe?

    --
    Artur

  • 66. Data: 2011-12-22 10:05:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-22, AZ <a...@g...com> wrote:

    [...]

    _odmowic_urlopu_na_zadanie.html

    > No ale szczegolne okolicznosci to nie jest raczej "jestes nam dzisiaj
    > potrzebny tak jak w kazdy inny dzien".

    Ale to nie tak działa. Nie do pracownika należy ocena czy jest, czy nie.
    Jak osoba kompetentna w firmie stwierdzi "nie dajemy", to pracownik musi
    się dostosować, a co najwyżej rację mogą ustalić sobie potem. Sądownie.
    Czyż nie?

> [...]
    > do pracy i zdezorganizuje cala firme na miesiac? Albo nagle zachoruje?
    > Organizujac prace w firmie chyba powinno brac sie pod uwage zdarzenia

    Oczywiście że może. I w takim przypadku możliwe, że inny pracownik
    zostanie ściągnięty z planowego urlopu. Ale planowanie tydzień przed
    "na żądaniówek" ciurkiem na okres między świętami nie jest wypadkiem
    losowym, tylko zaplanowanym działaniem, czymś do czego urlop na
    żądanie nie został wpisany w ustawę.

    I potem jeden z drugim się dziwią, że nikt nie chce dawać umów o pracę
    na czas nieokreślony i zwiększa się odsetek "śmieciówek".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 67. Data: 2011-12-22 10:07:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-22, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    > Jak osoba kompetentna w firmie stwierdzi "nie dajemy", to pracownik musi
    > się dostosować, a co najwyżej rację mogą ustalić sobie potem. Sądownie.

    Oczywiscie, ale dobrze zeby pracodawca wiedzial co to jest "szczegolne
    okolicznosci". Szczegolne okolicznosci nie sa codziennie.

> [...]
    > "na żądaniówek" ciurkiem na okres między świętami nie jest wypadkiem
    > losowym, tylko zaplanowanym działaniem, czymś do czego urlop na

    Z tym akurat sie zgadzam, ale jak sie ma normalnego przelozonego to taki
    urlop da sie normalnie zalatwic.

    --
    Artur

  • 68. Data: 2011-12-22 10:19:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-22, AZ <a...@g...com> wrote:

    [...]

    > Z tym akurat sie zgadzam, ale jak sie ma normalnego przelozonego to taki
    > urlop da sie normalnie zalatwic.

    Uważam, że mamy za mało danych wejściowych, by móc wyrokować czy przełożony
    jest normalny, czy nie. Nie wiemy nawet, czy autor wątku robił cokolwiek,
    by sprawę w inny sposób załatwić, oraz czy nie istnieją przesłanki, dla
    których przełożony zdecydował się mu urlopu nie udzielać.

    Zasadniczo argumentacja w tym wątku powinna się ograniczyć do:
    - tak, można wziąć urlop na żądanie
    - należy jednak pamiętać, że pracodawca MOŻE się na niego nie zgodzić

    Reszta to w sumie dywagacje na temat "z czym mi się kojarzy słowo
    pracownik i pracodawca" (chyba o niewolnictwo w tym wątku już się
    gdzieś otarło).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 69. Data: 2011-12-22 10:25:57
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 18:26:00 +0100, Johnson napisał(a):

    > Chwali ci się że nie chcesz pogrążyć swojej szkoły ...

    Coś na bakier u ciebie z logiką dżonson.
    Nic się nie chwali, bo napisał ci wszak, że nie wypełnił obowiązku
    szkolnego.
    No to po co bredzisz że nie chce pogrążać swojej szkoły - przecież "jej nie
    miał".

    Zresztą, mało jest takich posiadaczy SWOICH szkół....
    Zrób dobry uczynek - i pochwal się nazwą i lokalizacją szkoły do której ty
    uczęszczałeś.
    Bo to że tylko uczęszczałeś, nie znaczy że cokolwiek z niej wyniosłeś. Już
    na pewno nie wiedzę ani naukę ;))

  • 70. Data: 2011-12-22 12:19:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-22 11:25, Kamil pisze:

    > Nic się nie chwali, bo napisał ci wszak, że nie wypełnił obowiązku
    > szkolnego.

    Po prostu nie jestem tak naiwny jak ty by we wszystko co ludzie piszą
    wierzyć.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU