  • 1. Data: 2011-12-16 07:21:38
    Temat: Urlop ojcowski - zmiana 2011/2012
    Od: Alpin <a...@g...com>

    Witam Szanowne Grono.

    W 2011 wymiar urlopu ojcowskiego wynosi 1 tydzień (7 dni kalendarzowych)
    a w 2012 wyniesie 2 tygodnie.

    Wykorzystałem 1 tydzień urlopu w 2011 roku, czy w 2012 mogę wykorzystać
    drugi tydzień w/w urlopu? Nigdzie nie znalazłem zapisu, aby urlop
    ojcowski nie mógł być wykorzystany w ratach.
    Oczywiście drugi tydzień urlopu ojcowskiego wykorzystałbym przed
    ukończeniem przez córkę pierwszego roku życia.

    Pozdrawiam,
    Alpin

  • 2. Data: 2011-12-16 07:44:48
    Temat: Re: Urlop ojcowski - zmiana 2011/2012
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-16 08:21, Alpin pisze:
> [...]
    > Oczywiście drugi tydzień urlopu ojcowskiego wykorzystałbym przed
    > ukończeniem przez córkę pierwszego roku życia.

    "
    Przepisy kodeksu pracy nie przewidują możliwości dzielenia tego urlopu na
    części ani udzielania go w dniach. Oznacza to, iż jest on niepodzielny
    i przysługuje w 2011 roku w pełnym wymiarze 1 tygodnia
    (pismo głównego inspektora pracy z 29 stycznia 2010 r.,
    GPP-316-4560-3-1/10/PE/RP). Z kolei w 2012 roku jego wymiar
    wzrośnie do 2 tygodni. Dokonując obliczania urlopu, należy stosować
    zasadę, zgodnie z którą tydzień urlopu odpowiada siedmiu dniom
    kalendarzowym,
    a zatem do urlopu należy także wliczać dni wolne od pracy.
    "

    Czyli nie da się :(

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-12-16 08:36:31
    Od: Alpin <a...@g...com>

    W dniu 2011-12-16 08:44, spp pisze:

> [...]
    > kalendarzowym,
    > a zatem do urlopu należy także wliczać dni wolne od pracy.

    Dziękuję bardzo,
    pozdrawiam,
    Alpin

  • 4. Data: 2011-12-16 11:10:51
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

> [...]
    > kalendarzowym,
    > a zatem do urlopu należy także wliczać dni wolne od pracy.

    A z czystej ciekawosci...
    Co w przypadku gdy urlop taki tatus zaczyna 25.12.2011? :)

    pzdr
    Barti

  • 5. Data: 2011-12-16 11:14:21
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-16 12:10, Barti pisze:

    > A z czystej ciekawosci...
    > Co w przypadku gdy urlop taki tatus zaczyna 25.12.2011? :)

    Pewnie to samo co wtedy gdy zaczyna urlop na dwa dni przed ukończeniem
    przez dziecko pierwszego roku życia... ;)

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-12-18 20:35:23
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-16 12:10, Barti pisze:

    > A z czystej ciekawosci...
    > Co w przypadku gdy urlop taki tatus zaczyna 25.12.2011? :)

    Wtedy ma tylko jeden tydzień.
    Ale jak zacznie 26-grudnia to już załapie się na dwutygodniowy
    (oczywiście o ile o taki zawnioskuje od razu)

    Wiktor