  • 191. Data: 2011-12-25 13:48:11
    Temat: Re: Urlop na żądanie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-25, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > To poszukaj sobie jakie problemy sprawia "przyszło mi wyrównanie
    > za prąd/gaz i nagle mam zapłacić za 6 miesięcy zużycia" vs. regularna
    > odpłatność co 2 miesiące na podstawie wskazań liczników.
    >
    > I tu, i tu płacisz za to samo i to jest ok. To element niepewności
    > i braku możliwości zaplanowania wprowadza problem.

    Porownujesz platnosc za media na raz za 6 miesiecy z 4 dniami (gdy
    przyslugujacy urlop to 20-26 dni)?

    --
    Artur

  • 192. Data: 2011-12-25 13:48:44
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-25, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Ale rozpatrz, że urlop wzięty w nieodpowiednim czasie może wywołać większe
    > straty. Dla przykładu jeśli urlop wzięty jest w najgorętszym okresie roku
    > kosztem urlopu w czasie zastoju. I fakt, że pracodawca nie może tego
    > zaplanować jest istotny.

    Moze odmowic.

    --
    Artur

  • 193. Data: 2011-12-25 14:25:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-25, AZ <a...@g...com> wrote:

    [...]

    > Porownujesz platnosc za media na raz za 6 miesiecy z 4 dniami (gdy
    > przyslugujacy urlop to 20-26 dni)?

    Nie. Pokazuję, że czynnik przewidywalności też ma swoje znaczenie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 194. Data: 2011-12-25 14:28:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-25, AZ <a...@g...com> wrote:

    [...]

    > Moze odmowic.

    W tak ogólnym przykładzie jednak należy założyć że nie może. Może odmówić
    w szczególnych przypadkach, co zresztą było już tu poruszane i linkowane.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 195. Data: 2011-12-25 17:42:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-12-25, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > W tak ogólnym przykładzie jednak należy założyć że nie może. Może odmówić
    > w szczególnych przypadkach, co zresztą było już tu poruszane i linkowane.

    Ale co tu zakladac? Pracodawca moze odmowic (jezeli ma ku temu powodu) i
    pracownik ma sie stawic a swoich praw dochodzic w sadzie, a jezeli
    pracodawca wykaze, ze nie mogl udzielic to temat jest zamkniety.
    Pracownik natomiast nie moze odmowic delegacji poza wymienionymi
    przypadkami (ciaza, dziecko).

    --
    Artur

  • 196. Data: 2011-12-25 18:09:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-25, AZ <a...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > pracodawca wykaze, ze nie mogl udzielic to temat jest zamkniety.
    > Pracownik natomiast nie moze odmowic delegacji poza wymienionymi

    I choroba. No i? Przecież *mu za to płacą*!

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 197. Data: 2011-12-25 20:14:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl>

    > chyba, że go dostanie. Tu nikt nie dyskutuje z tym, że się należy tylko z
    > trybem jego przynawania.
    >
    > Jak nie było tego trybu to świat się nie zawalił i nie było kłopotu z
    > urlopem.

    Czyj świat ? Pracodawcy ? Pracownika ? Którego pracodawcy i którego
    pracownika ? O czym Ty w ogóle gadasz ?

    > Umiem czytać. Sam fakt, że pojawia się słowo "niewolnik" świadczy o braku
    > zrozumienia przez Ciebie to to jest umowa o prace.

    To współczesna forma niewolnictwa :-) Ta niewolniczość bierze się z
    nierównych szans i dotyczy wielu innych "umów".

  • 198. Data: 2011-12-25 20:26:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl>

    > pracownikowi grozi wylanie z byle powodu. Wystarczy, że nie będzie się
    > dogadywał z przełożonym to ten ma realne możliwości rozstać się z nim.

    Utrata tratatata ? No to kolejny głupkowaty przepis.

    > Umowa o prace to nie umowa na całe życie. Czemu chcesz dawać komuś
    > obowiązek męczenia się z szefem. U nas panują dziwne zasady. Nie pasi to
    > wypad do innej roboty. W czym problem ??

    To mnie właśnie chodzi o różne głupkowate przepisy. Bo to, że pracownik może
    nie akceptować pracy w nadgodzinach albo odwoływania urlopu jest dla mnie
    zupełnie oczywiste.

  • 199. Data: 2011-12-25 20:33:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > Ale on (pracodawca) Ci za tą delegację płaci dodatkowo, więc Twoja
    > analogia
    > jest conajmniej nierównoważna.

    Ale jak on w delegację nie chce jechać bo ma coś prywatnie zaplanowane to na
    grzyba mu pieniądze za delegację ?!

  • 200. Data: 2011-12-25 20:53:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > Nie. W jednym NA PEWNO jest ktoś stratny (pracodawca), w drugim pracownik
    > MOŻE jest stratny (jak w tym czasie miał nagraną fuchę).

    Nic podobnego. Pracownik ZAWSZE jest stratny o swobobę dysponowania swoim
    czasem.