  • 1. Data: 2011-12-16 11:48:06
    Temat: 'Pismo ze skarbówki musi byc doreczone do drzwi podatnika'.
    Od: "_THX." <j...@N...gazeta.pl>

    http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/576393,pis
    mo_ze_skarbowki_musi_byc_d
    oreczone_do_drzwi_podatnika.html
    No to biegnę zdejmować skrzynki ;-)

  • 2. Data: 2011-12-16 15:13:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2011 5:48 AM, _THX. wrote:
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/576393,pis
    mo_ze_skarbowki_musi_byc_d
    > oreczone_do_drzwi_podatnika.html
    > No to biegnę zdejmować skrzynki ;-)

    paranoja.

  • 3. Data: 2011-12-16 20:14:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Dec 2011, witek wrote:

    > On 12/16/2011 5:48 AM, _THX. wrote:
    >> http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/576393,pis
    mo_ze_skarbowki_musi_byc_d
    >> oreczone_do_drzwi_podatnika.html
    >> No to biegnę zdejmować skrzynki ;-)

    Nie pomoże, bo listonosze też mogli przeczytać ;)

    > paranoja.

    Nie.
    (chyba że nie czytałeś a poprzestałeś na streszczeniu _THX
    i stwierdzasz paranoję w kwestii skrzynki ;))

    Sąd po prostu uznał za udowodnione, że listonosz ordynarnie
    skłamał, twierdząc iż awizo zostało złożone w skrzynce.
    W świetle tego kłamstwa uznanie późniejszych wyjaśnień listonosza,
    jakoby zostawił awizo "w drzwiach", do tego NIE wyjaśnionego
    w protokole przesłuchania (w których drzwiach :>), powinno
    "oczywiście" działać na rzecz zobowiązanego.
    No i zadziałało.

    Zauważ, że wszystkie flejmy nt wadliwości konstrukcji doręczania
    sprowadzają się do tego, iż z przepisu wynika bezgraniczne
    zaufanie do tego co listonosz skrobnie na kopercie: to jest
    wada konstrukcyjna, bo z kolei ani listonosz nie ponosi
    odpowiedzialności za to co nabazgrze, ani "typowo" nie ma
    jak wykazywać że tak *nie było*.
    Skoro istnieje dowód przeciwny, to stwierdzenie listonosza idzie
    do kosza. A wraz z nim domniemanie doręczenia.

    Jakby listonosz napisał "zostawiłem w drzwiach", a na przesłuchaniu
    wyjaśnił że w drzwiach do mieszkania, to *NAWET JAKBY SKŁAMAŁ*
    - podatnik ma przechlapane (a listonoszowi nic nie grozi).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-12-16 20:48:05
    Od: "_THX." <j...@g...pl>

    ONI ZAWSZE kłamią - poczta ma pieczątki "mieszkanie zamknięte", a jeszcze nie
    spotkałem listonosza w bloku naciskającego klamki od drzwi ;-)
    Co nasuwa myśl:
    Zamontować kamerę z rejestratorem obserwującą własne drzwi.
    Kłopot taki, że coraz więcej sądów ma i tak kompletnie w d... doręczenie
    [fikcyjne].
    BTW to było orzeczenie NSA, więc bardziej pasuje na soc.prawo.podatki

    -----
    > W świetle tego kłamstwa uznanie późniejszych wyjaśnień listonosza, jakoby
    zostawił awizo "w drzwiach", do tego NIE wyjaśnionego w protokole
    przesłuchania, powinno "oczywiście" działać na rzecz zobowiązanego.