  • 1. Data: 2011-12-16 19:32:08
    Temat: Urlop na żądanie
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Witam, czy urlop na żądanie jest utrzymany i czy można skorzystać jednym
    ciągiem 4 dni chodzi mi między świętami a nowym rokiem ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-12-16 19:59:33
    Temat: Re: Urlop na żądanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2011 1:32 PM, Mariusz wrote:
    > Witam, czy urlop na żądanie jest utrzymany i czy można skorzystać jednym
    > ciągiem 4 dni chodzi mi między świętami a nowym rokiem ?
    >
    > pozdrawiam

    zdaje sie, ze ciągle jest :)
    można wziąć ciągiem 4 dni lub podzielic na pojedyncze dni. Można od razu
    powiedziec, ze bierze sie 4 dni na raz nie trzeba tego robic codziennie
    dzien po dniu.
    wniosek o urlop musisz zglosic przed jego rozpoczeciem. Nie możesz
    przyjsc do pracy i powiedziec ja dzis biore urlop.

    Jest tylko jeden trick.
    Jak z kazdym urlopem wypoczynkowym, z waznym powodów pracodawca może cię
    z tego urlopu odwołać lub tez z tak samo waznych powodów odmówić ci
    udzielenia go.
    Urlop zaczynasz dopiero wtedy kiedy pracodawca wyrazi zgode. Chociaz jak
    wyzej, ma niewielkie pole manewru, zeby go nie udzielic.

  • 3. Data: 2011-12-16 20:09:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-16 20:59, witek pisze:

    > wniosek o urlop musisz zglosic przed jego rozpoczeciem. Nie możesz
    > przyjsc do pracy i powiedziec ja dzis biore urlop.

    Linia orzecznictwa jest taka, że poinformować o wzięciu urlopu na
    żądanie musisz najpóźniej w porze, w której byś rozpoczynał pracę.

    > Jest tylko jeden trick.
    > Jak z kazdym urlopem wypoczynkowym, z waznym powodów pracodawca może cię
    > z tego urlopu odwołać lub tez z tak samo waznych powodów odmówić ci
    > udzielenia go.

    Można odmówić udzielenia urlopu na żądanie?

    W sprawie odwołania:

    1. Jotte by pewnie napisał, że nie ma obowiązku odbierania telefonu ;)

    2. Po odwołaniu z urlopu (na żądanie) można natychmiast wziąć go jeszcze
    raz - dlatego w literaturze przyjmuje się, że odwołanie z urlopu na
    żądanie jest praktycznie nieskuteczne.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-12-16 21:09:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/16/2011 2:09 PM, Liwiusz wrote:

    > Linia orzecznictwa jest taka, że poinformować o wzięciu urlopu na
    > żądanie musisz najpóźniej w porze, w której byś rozpoczynał pracę.

    to miałem na myśli

    > Można odmówić udzielenia urlopu na żądanie?

    Można, ale tylko z waznych powodów takich samych jak przy odwołaniu z
    urlopu.
    Będąc świnią można urlopu udzielić i odwołać.

    > W sprawie odwołania:
    >
    > 1. Jotte by pewnie napisał, że nie ma obowiązku odbierania telefonu ;)

    pewnie nie ma
    premii tez nie ma obowiązku wypłacania, ani też pracowania dla
    pracodawcy idioty.
    rynek sam sie reguluje jak sie rzad do niego nie wtrąca.

  • 5. Data: 2011-12-18 18:40:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-16 21:09, Liwiusz pisze:

    > Można odmówić udzielenia urlopu na żądanie?

    Można.

    > W sprawie odwołania:
    >
    > 1. Jotte by pewnie napisał, że nie ma obowiązku odbierania telefonu ;)

    Pracodawca też może wyłączyć telefony i wtedy nie można złożyć wniosku ;)

    > 2. Po odwołaniu z urlopu (na żądanie) można natychmiast wziąć go jeszcze
    > raz - dlatego w literaturze przyjmuje się, że odwołanie z urlopu na
    > żądanie jest praktycznie nieskuteczne.

    Bzdury piszą w tej literaturze.
    Choć w sumie to może jakieś źródło wskaż bo nie chce mi się wierzyć.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 6. Data: 2011-12-18 21:08:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-18 19:40, Johnson pisze:

    > Można.

    Przypomnisz podstawę?

    > Pracodawca też może wyłączyć telefony i wtedy nie można złożyć wniosku ;)

    > Bzdury piszą w tej literaturze.
    > Choć w sumie to może jakieś źródło wskaż bo nie chce mi się wierzyć.

    Szczerze mówiąc nie chce mi się teraz googlać (zwłaszcza, że to dawno
    było), ale weźmy na logikę:

    - bierzemy urlop na żądanie
    - pracodawca z niego odwołuje
    - my zgłaszamy po raz kolejny wzięcie urlopu na żądanie
    - pracodawca z niego odwołuje
    - my zgłaszamy po raz kolejny wzięcie urlopu na żądanie
    - pracodawca z niego odwołuje
    - my zgłaszamy po raz kolejny wzięcie urlopu na żądanie i stosujemy
    wariant Jotte'a.

    Masz jakieś uwagi do powyższego?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-12-18 22:40:37
    Od: "amba" <a...@m...eu.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > to miałem na myśli

    - jak dalece dosłownie 'przed'? czy o 8.00 już jest po ptakach?
    (o 7.59 szef / sekretariat może nie pracować ..... czyli jak ktoś nie chce
    udzielić takiego urlopu, to może zrobić uniki)
    - czy wystarczy email do 7.59? A czas na odpowiedź (zgode)? A może
    odpowiedź musi być do 'przed' (do przed ósmą)?

  • 8. Data: 2011-12-18 22:41:26
    Od: "amba" <a...@m...eu.pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message
> [...]

    ale to by nie było sprzeczne z tym że należy przed chwilą stawienia się w
    pracy?

  • 9. Data: 2011-12-18 22:43:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/18/2011 3:08 PM, Liwiusz wrote:

    > Przypomnisz podstawę?

    wyrok SN.
    Sygnatury niestety nie mam. Moze wygooglasz.

    > - bierzemy urlop na żądanie
    > - pracodawca z niego odwołuje
    > - my zgłaszamy po raz kolejny wzięcie urlopu na żądanie

    - pracodawca go nie udziela.

  • 10. Data: 2011-12-19 05:38:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-18 22:08, Liwiusz pisze:

    > Przypomnisz podstawę?

    Nie :)

    > było), ale weźmy na logikę:
    >
    > - bierzemy urlop na żądanie
    > - pracodawca z niego odwołuje
    > - my zgłaszamy po raz kolejny wzięcie urlopu na żądanie

    No i w tym miejscu logika pada. Jak ktoś nas odwołał to już nie możemy
    wziąć kolejnego.